directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 19 d'abril de 2024 00:28 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 3 de juliol de 2017 10:26 h

Agricultura i Afrucat col·laboren amb la principal cadena alemanya de distribució en la promoció del préssec pla

Els supermercats Edeka inclouen en la seva campanya de promoció el préssec pla per al mes de juliol i preveuen doblar-ne les vendes

ACN Lleida.-La junta directiva d'Afrucat i el director general d'Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries, Carmel Mòdol, es van desplaçar la setmana passada a la seu principal de la cadena de distribució Alemanya Edeka, que compta amb un 25% de la quota de mercat al país germànic. El responsable de màrqueting de la firma, Francisco Contreras, va explicar a la delegació catalana la campanya de promoció endegada per la cadena durant l'any 2017 i que aquest juliol se centra en el préssec pla. Aquestes accions de promoció inclouen més de 700 degustacions especialitzades a les botigues de la cadena, reportatges en revistes, publicitat als diaris generalistes i programes de cuina protagonitzats per bloggers, accions amb les quals Edeka preveu doblar les vendes de préssec pla procedent de Catalunya. Actualment, Alemanya és el principal destí de la fruita de pinyol catalana, amb una importació de 50.000 tones de préssec i 54.000 tones de nectarina.

La principal cadena de distribució alemanya, Edeka, que compta amb un 25% de la quota de mercat, preveu duplicar la venda de préssec pla procedent de la zona de Catalunya gràcies a aquesta campanya. Contreras va explicar que "veiem potencial en el producte que està tenint molt bona acceptació entre els nostres clients i preveiem que això es pot traduir en un efecte dominó i que s'incrementi la demanda de préssec pla per part de la resta d'operadors alemanys". La cadena de distribució Edeka està duent a terme unes accions de promoció per a donar a conèixer diferents espècies i varietats de fruites entre els seus consumidors i així, potenciar-ne el consum. Les fruites triades han de tenir alguna particularitat diferencial com poden ser l'origen o que es tracti d'una novetat i també han de contar amb un potencial de creixement.El president d'Afrucat, Francesc Torres, va garantir un subministrament "fluid" de préssec pla per part de la producció catalana que permeti a Edeka fer front a un increment de la demanda aquest mes de juliol i va remarcar la importància de que es tracti d'una cadena que es troba per sobre de preu dels hard disccounts alemanys i que ofereix una àmplia gamma de producte d'elevada qualitat. Torres també va afegir que "qualsevol acció que incentivi la demanda de fruita de pinyol contribuirà positivament en la relaxació de la pressió dels preus de mercat per a la fruita de pinyol".Per la seva banda, el director general d'Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries, Carmel Mòdol, va oferir tota la col·laboració necessària per part de l'administració sempre i quant "la campanya de promoció sigui respectuosa amb la qualitat del nostre producte i amb la feina dels nostres productors". Actualment Alemanya és el principal destí de la fruita de pinyol catalana (seguida de lluny per França i Itàlia), amb una importació de 50.000 tones de préssec i 54.000 tones de nectarina. Alemanya també representa el principal destí per a la fruita espanyola, que hi va enviar l'any 2016 un total de 105.000 tones de préssec i 114.000 tones de nectarines.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.