directe ! a La República. N. 4115. Divendres, 17 d'agost de 2018 17:37 h


directe!cat


acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Segrià doble fletxa Dimarts, 16 de gener de 2018 13:36 h

La UdL crea un model informàtic per assignar categories als establiments hotelers segons els criteris dels usuaris

Utilitzant dades massives (Big Data), permet determinar les 'estrelles' tant d'hotels com d''allotjaments d'economia col·laborativa'

ACN Lleida.-Investigadors de la Universitat de Lleida (UdL) han creat un model informàtic per assignar categories als establiments hotelers segons els criteris dels usuaris. Utilitzant dades massives (Big Data) poden determinar les 'estrelles' tant d'hotels com d''allotjaments d'economia col·laborativa', com ara els de la coneguda plataforma Airbnb. Segons informa la UdL, els resultats de la recerca els han publicat a la prestigiosa revista International Journal of Hospitality Management, que es troba dins del Top 10 mundial en l'àmbit del turisme i l'oci. Els experts de la universitat lleidatana han analitzat una mostra de 33.000 hotels d'arreu del món, amb 18 milions de ressenyes.

La investigació, encapçalada per la professora de Turisme de la UdL, Eva Martín, ha comptat també amb experts de l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la UdL. A través d'aprenentatge automàtic, una branca de la intel·ligència artificial, han creat un model que "esbrina la categoria dels establiments a partir del nombre d'opinions, la puntuació atorgada pels usuaris o el preu", entre altres, segons ha explicat Martín. A l'equip també han treballat César Fernández i Carles Mateu (EPS) i Estela Mariné (Facultat de Dret, Economia i Turisme). Les categories hoteleres "s'estableixen per normatives, públiques o privades depenent del país, que tenen en compte criteris tècnics (com ara els metres quadrats de les habitacions) i infraestructures que no tenen una relació directa amb la qualitat del servei que ofereix l'establiment", assegura la professora de la UdL. Per això, Eva Martín s'ha volgut centrar en l'opinió dels clients, utilitzant una tècnica de classificació anomenada Support vector machine. Determinar la categoria d'un allotjament tenint en compte els usuaris "augmentaria la seva confiança i els ajudaria en la presa de decisions", ha exposat Martín. A banda de la coincidència amb el punt de vista del client, el model "resoldria altres qüestions com estandarditzar els criteris utilitzats en els diferents països per ajudar els usuaris a comprendre què significa cada categoria a tot el món", ha assegurat. "Al validar el sistema de classificació oficial, també serien innecessàries les auditories i s'eliminaria molta burocràcia", ha assenyalat la professora de Turisme de la UdL.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.