directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 19 d'abril de 2024 00:22 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Dissabte, 17 de març de 2018 15:13 h

La setmana vinent es reprenen les obres dels dos túnels viaris de Glòries i els treballs del nou parc en superfície

La primera actuació consistirà en construir un pont metàl·lic per assegurar les línies ferroviàries sota les quals es construirà la nova infraestructura

ACN Barcelona.-La setmana vinent es reprenen les obres des dos túnels viaris de la zona de Glòries i s'inicien les tasques d'urbanització del futur parc en superfície que es crearà a l'espai. La primera intervenció que es farà consistirà en construir un pont rígid per protegir les estructures ferroviàries sota les quals passaran els dos nous túnels. Aquestes intervencions s'han tornat a posar en marxa després que el mes d'abril de 2017 l'equip de govern decidís aturar-les a causa de diversos incompliments i endarreriments amb l'antic adjudicatari. En una visita a la zona l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha recordat que la nova licitació dels treballs s'ha subdividint en cinc lots djudicats a diferents empreses per "garantir la viabilitat de les obres". Alhora s'ha mostrat convençuda que " ara res podrà aturar-les". El pressupost total d'aquestes intervencions és de 81,7 MEUR. 68,8 MEUR corresponen a l'obra civil dels túnels, que s'allargarà gairebé tres anys, i els altres 12,9 MEUR corresponen a la plaça, que estarà acabada a finals d'aquest 2018.

En una visita a la zona on a partir de la propera setmana es reprendran els esperats treballs, l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha defensat la decisió de l'equip de govern d'aturar les obres el mes d'abril de 2017. "Ens va tocar prendre una decisió difícil però ho vam fer en pro de la màxima transparència i de garantir que no es cometria cap mena d'irregularitat ni cap mala praxi", ha advertit la batlle. Colau s'ha mostrat convençuda que aquesta vegada serà la definitiva i que les obres "no tornaran a aturar-se". Així, ha recordat que la nova licitació es va dividir en cinc lots diferents que es van atorgar a diverses adjudicatàries per garantir "la viabilitat de les obres". També ha destacat el fet que els dos túnels es faran alhora i no "primer un i després més endavant ja es veurà quan es fa el segon". En aquesta línia ha assenyalat que aquest projecte és "molt més que un túnel" i ha recordat que es farà un parc en superfície que esdevindrà "un pulmó verd" i un "espai de centralitat" per a tota la ciutat de Barcelona. Colau ha explicat que en paral·lel també començaran les actuacions per pacificar la Meridiana i ha dit que el primer tram sobre el qual s'intervindrà serà el que connecta amb aquesta àrea verda. Les primeres actuacionsEn el marc de l'obra civil dels túnels, aquesta setmana s'iniciaran les tasques per a la implantació de l'obra i es començarà a retirar l'arbrat de la Gran Via (banda Besòs). Posteriorment es faran els treballs per rebaixar el nivell freàtic i els moviments de terres i execució dels passos sota els túnels ferroviaris de la zona – el de la L1 del metro, el de la R1 de Rodalies, el de la R3 i R4, i el de la línia que uneix l'Estació de França amb Sants. El director general de l'empresa municipal BIMSA, Angel Sánchez, ha explicat que fins ara s'han executat unes 500 pantalles d'una profunditat de fins a 50 metres. Sánchez ha detallat que una de les primeres grans accions que s'han de fer es basa en construir un pont rígid que anirà suportat en aquestes pantalles per evitar "que es produeixin moviments en les estructures ferroviàries" per sota de les quals s'excavarà el túnel viari en mina. "Es tracta d'una obra singular", ha afirmat Sánchez que ha assegurat que s'estan prenent totes les mesures de seguretat necessàries. A banda, ha explicat que s'han instal·lat sistemes d'obscultació tant als habitatges com a les línies ferroviàries per detectar incidències o deformacions a causa de l'obra. Els dos túnels urbans que s'han de construir tindran forma de tubs independents amb circulació unidireccional i amb una longitud de gairebé un quilòmetre. Recolliran el trànsit de la Gran Via, per on circulen 90.000 vehicles diaris, i seguiran la traça d'aquest eix viari. Alhora passaran per sota de quatre túnels de metro i de Rodalies.La previsió és que les tasques s'allarguin 32 mesos. Posteriorment s'hauran de licitar i executar les obres complementàries d'instal·lacions i acabats amb l'objectiu de posar tota la infraestructura en funcionament el primer trimestre de 2021. Un nou parc urbàEn paral·lel s'iniciaran els treballs corresponents a l'àmbit denominat Clariana del parc de les Glòries (Canòpia Urbana). Aquesta urbanització té una durada de 12 mesos i és la primera etapa del projecte global per crear un nou pulmó verd a la zona que vol convertir-se en un espai de centralitat amb vocació metropolitana. La Clariana comprèn un espai de 45.860 metres quadrats. Entre les actuacions que s'hi faran destaca una explanada de gespa d'una hectàrea que esdevindrà un espai polivalent; la Rambla dels encants, que serà un nou passeig per a vinents que connectarà els extrems del parc; una zona dedicada al mateniment; una àrea per a gossos, espais de joc per a infants i també una àrea per a joves.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.