directe ! a La República. N. 4115. Divendres, 17 d'agost de 2018 13:46 h


directe!cat


acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 17 de maig de 2018 16:05 h

Els ecologistes denuncien que la decisió de la CE "dóna ales" a Espanya per seguir incomplint els límits de contaminació

Ecologistes en Acció afirma que la gestió de la contaminació per part de l'Estat "ha estat la de la inacció"

ACN Barcelona.-Ecologistes en Acció ha denunciat que Europa "dóna ales" a la continuïtat de la contaminació a Espanya després que la CE hagi descartat per ara enviar Espanya al tribunal de Luxemburg per l'incompliment dels límits de contaminació atmosfèrica. En un comunicat, els ecologistes consideren que aquesta decisió de Brussel·les fomentarà la reiteració d'aquests incompliments i ha afirmat que l'estat espanyol porta excedint els valors legals per a diversos contaminants des de l'entrada en vigor de les normatives relacionades amb el diòxid de nitrogen (NO2) des del 2010 i amb les partícules inferiors a 10 micres (PM10), des del 2005. Els ecologistes asseguren que la gestió de la contaminació per part de l'Estat "ha estat la de la inacció" malgrat, ha recordat, les més de 20.000 morts anuals que provoca l'exposició a aquests contaminants, segons l'Agència Europea de Medi Ambient.

Ecologistes en Acció ha recordat que l'incompliment reiterat dels límits legals en diverses zones de l'Estat va motivar l'obertura d'expedients d'infracció el 2009 per partícules PM10 i el 2015 per NO2, pendents des de d'aleshores de remissió al TJUE, i també ha apuntat que en un darrer avís, la Comissió Europea va convocar a consultes els responsables ministerials tant de l'estat espanyol com d'altres vuit estats membres el passat 30 de gener.El Ministeri d'Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi Ambient ha remès els plans de millora de la qualitat de l'aire de la ciutat de Madrid (Pla A) i de l'àrea metropolitana de Barcelona, així com el Pla Nacional Aire II del propi Ministeri. Els ecologistes consideren, però, que són documents "sense executar" i amb mesures "insuficients" que havien d'haver-se aprovat i aplicat fa més d'una dècada, per arribar al 2010 en condicions de poder complir els valors límit de NO2, segons subratllen. "Ara hauríem d'estar en un estadi molt més avançat, de posada en pràctica d'aquests plans", apunten. D'altra banda, segons diuen, encara que el Pla A de Madrid suposa un gran avanç, encara no s'ha materialitzat i la capital de l'Estat continua incomplint els valors límit de NO2 i, des de fa uns anys, també d'ozó troposfèric.Respecte al Pla Aire II del Ministeri, Ecologistes en Acció assegura que no és més que una recopilació de moltes de les accions que ja va recollir el Pla Aire I i que, segons apunta, no es van dur a terme.El coordinador de l'informe de Qualitat de l'Aire d'Ecologistes en Acció, Miguel Ángel Ceballos diu que esperava que la Comissió Europea deixés clar a l'Estat que, com va dir al gener el Comissari Vella, la inacció té conseqüències però ha lamentat que hagi donat un missatge a les autoritats "que no és necessari fer esforços addicionals per millorar la qualitat de l'aire”.El portaveu de l'àrea de contaminació de Catalunya, Maria García, ha qualificat de "greu irresponsabilitat" la decisió presa per la CE en donar llicència perquè Barcelona i la seva àrea metropolitana segueixi incomplint els que límits legals de contaminació de diòxid de nitrogen. Ha recordat que Comissió va determinar al gener passat que les mesures presentades per Barcelona "no eren creïbles, oportunes ni efectives" i ha assenyalat que des d'aleshores "no hi ha hagut cap canvi", per la qual cosa "veiem injustificat el canvi d'opinió a Brussel·les". "Com en el frau dièsel, tot indica que s'ha respost a altres interessos que no l'obligació urgent de protegir la salut de la població” ha afegit García.Finalment, la responsable de la campanya Dièsel de l'organització ecologista, Nuria Blázquez, ha explicat que explicat que calen mesures contundents i sobretot, ha remarcat, es necessita disminuir "dràsticament" el trànsit rodat i en particular el dels vehicles dièsel, millorar el transport públic, potenciar el trànsit per als vianants i ciclistes, i desinvertir en infraestructures viàries i energies fòssils.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.