directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 25 d'abril de 2024 09:32 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Gironès doble fletxa Diumenge, 20 de maig de 2018 21:37 h

Girona Temps de Flors manté els 250.000 visitants de l'any passat malgrat el mal temps que fet durant l'exposició

L'Ajuntament es mostra "satisfet" per haver "aconseguit un equilibri", i assegura que "no els quadra" la baixa ocupació entre setmana que han tingut els hostalers

ACN Girona.-Girona Temps de Flors ha tancat la 63a edició amb les mateixes xifres que el 2017. De fet, s'han millorat en 200 persones, i per tant, la mostra ha rebut més de 250.000 visitants. Tot plegat malgrat el mal temps que ha fet en alguns moments a la ciutat, i que ha fet minvar el nombre d'autocars que portaven turistes a Temps de Flors. Des de l'ajuntament es mostren "satisfets" amb aquestes dades, i destaquen que s'ha aconseguit un "equilibri entre les afectacions als veïns i el gaudi dels visitants". L'alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, també ha fet referència a la baixa ocupació que han tingut els hostalers, especialment entre setmana. "No ens quadren aquestes dades. Haurem de creuar-les amb les nostres però no ho entenem", ha subratllat.

Les pluges que han afectat Girona alguns dels nou dies que ha durat Temps de Flors no han estat un obstacle perquè la mostra mantingués les bones xifres de l'any passat. De fet, des de l'Ajuntament destaquen que s'ha arribat a un equilibri que esperen mantenir en les següents edicions. "Creiem que hem aconseguit que els visitants gaudeixin de la mostra, i alhora una afectació als veïns prou controlada", ha destacat l'alcaldessa de la ciutat, Marta Madrenas.A falta de xifres definitives, ha estat la regidora de Promoció Econòmica, Glòria Plana, l'encarregada de certificar que han comptabilitzat unes 200 persones més que l'edició passada que s'han acostat a l'Oficina de Turisme. "La veritat és que només podem fer una valoració molt positiva perquè malgrat que el temps no ha acompanyat els visitants s'han acostat igualment", ha reblat.Plana ha reconegut que hi ha hagut cues en algunes zones, però creu que no haver fet publicitat concreta de cap exposició ha "ajudat a esponjar" el públic. "Hi ha espais on s'acumula molta gent i que són un clàssic, com els Banys Àrabs, però en general s'ha pogut fer bastant bé el recorregut", ha assenyalat.Madrenas també ha valorat "molt positivament" aquesta edició, i ha destacat que no s'hagin produït incidents importants. "Cal seguir treballant l'estratègia de descentralització, però de moment ja hem recollit fruits com en el Carrer de la Força", ha ressaltat. De fet, aquesta via només s'ha hagut de fixar d'un sentit una sola ocasió durant tota l'exposició.L'alcaldessa també ha destacat els "projectes molt interessants" que s'han presentat. En concret, ha ressaltat el que guarnia les escales de la Catedral que, a criteri de Madrenas, ha funcionat "molt bé". "La veritat és que la qualitat de totes les propostes era molt alta i això també és molt important per a l'exposició.Caldrà creuar dades amb els hostalersEn relació a les males sensacions que han tingut els hostalers gironins aquesta edició de Temps de Flors, tant Madrenas com Plana han discrepat de les afirmacions a l'ACN del president de l'Associació d'Hostaleria de Girona, Josep Carreras, que assegura que han patit una "davallada considerable" de clients. En aquest sentit, Madrenas ha explicat que, segons les dades que tenen al consistori, "no els quadra" que hagi caigut l'ocupació. Plana concretava que els dies entre setmana han registrat unes xifres "similars a les de l'any passat". De fet, la principal queixa de Carreras és la caiguda de clients que pernoctaven entre el diumenge i el dijous.En relació a que molts dels que dormien en els hotels no sabien que se celebrava la mostra, Plana s'ha limitat a dir que "qui ve a Girona per Temps de Flors, sap a què ve".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.