directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 29 de març de 2024 01:05 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Divendres, 20 de juliol de 2018 18:32 h

El Share Festival aterra a Barcelona per "donar veu i eines" al públic jove perquè lluiti per causes solidàries

Rita Ora, Morat, Álvaro Soler i Alfred García són alguns dels artistes que actuaran el 20 i 21 de juliol al Poble Espanyol

ACN Barcelona.-La primera edició del Share Festival arriba el 20 i 21 de juliol al Poble Espanyol de Barcelona amb l'objectiu de proposar al públic "dos camins" per assolir la felicitat: "la música i la solidaritat". Rita Ora, el grup Morat, Álvaro Soler i Alfred García, a més de Sebastián Yatra, Abraham Mateo i els Gemeliers, són els artistes d'un cartell que aposta per la música pop i 'mainstream' per atreure joves compromesos amb causes solidàries i donar-los "la veu i les eines" que els manquen per poder lluitar per assolir aquests propòsits altruistes. Per aconseguir-ho, el director del Share Festival, Stefano Maccarone, explica que s'ha impulsat "una campanya d'accions solidàries" de la mà de les quinze ONGs que hi col·laboren, entre elles hi ha ACNUR, Greenpeace, Proactiva Open Arms, Acción Contra el Hambre, Creu Roja i Amnistia Internacional.

Plantar un arbre per repoblar un bosc o finançar l'educació de nens que viuen en camps de refugiats són només dues de les accions solidàries que es poden fer amb un click a través de l'aplicació mòbil o la pàgina web del festival i participar així en un sorteig per aconseguir entrades gratuïtes. Segons Maccarone, aquesta iniciativa ja ha donat els seus fruits, ja que en els seus primers tres mesos de vida s'han comptabilitzat "més de 7.000 accions" que els han permès alimentar per un dia "més de 1.000 nens que pateixen fam", enviar "més de 1.000 vacunes contra la pòlio" i escolaritzar "més de 200 nens refugiats". Tanmateix, les entrades gratuïtes que se sortegen entre les persones participants representen només un 10% de la totalitat dels tiquets d'accés. En aquest sentit, el director del festival expressa que la màxima aspiració del Share és que en un futur, a mesura que augmentin els patrocinadors, "totes les seves entrades siguin gratuïtes" i es puguin aconseguir únicament a través dels petits gestos solidaris que es mostren a l''app' i la web.Share Festival pretén erigir-se com "la comunitat on cada dia o cada setmana puguis entrar i veure quines opcions hi ha per ajudar els altres", segons Maccarone, que aprofita per posar en valor el mínim esforç que requereix participar d'aquesta campanya, recordant que només es necessita "un simple click". A més, explica que es va realitzar un estudi a les xarxes socials on es va detectar que "els joves estan molt interessats en la temàtica social", en especial, en "el canvi climàtic, els drets humans, la igualtat de gènere i la crisi dels refugiats" i elogia que la majoria de persones tingui tan clara "la seva posició" al respecte i "quin seria l'objectiu que li agradaria assolir". Per aquesta raó, davant l'evidència que "no tothom pot donar diners", Maccarone atribueix al Share Festival la funció d'atorgar a la gent "les eines per ajudar a través de les noves tecnologies".Artistes compromesosEl director del festival subratlla que pel cartell es van buscar artistes joves —la seva edat mitjana és de 22 anys— per tal que el "missatge" positiu i solidari que transmet el Share aconseguís arribar a un públic juvenil. A més, els cantants havien d'estar "compromesos amb causes solidàries", puntualitza Maccarone, i posa com a exemples l'Alfred García, que sovint ha format part d'iniciatives impulsades per Proactiva Open Arms i la Creu Roja, i l'Abraham Mateo, que ha escrit una cançó per a Unicef.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.