directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 24 d'abril de 2024 03:18 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 23 de juliol de 2018 18:57 h

La família de Joan Miró cedeix quatre escultures al Centre Botín de Santander

L'acord és per a cinc anys prorrogables i formarà part de la mostra 'Joan Miró: Escultures 1928-1982'

ACN Barcelona.-Els hereus de Joan Miró han cedit temporalment per cinc anys renovables al Centre Botin i a l'Ajuntament de Santander quatre escultures del pintor i escultor que actualment s'exposen com a part de la mostra 'Joan Miró: Escultures 1928-1982', oberta al públic fins el 2 de setembre. D'aquesta manera, es compleix el desig de la família de l'artista que les seves obres de gran format es mostrin en llocs públics i siguin accessibles per a tothom, tal com ha explicat aquest dilluns en roda de premsa el seu net Joan Punyent Miró. Les obres cedides són 'Femme monument' (1970), 'Souvenir de la Tour Eiffel' (1977), 'Tête sur socle' (1978) i 'Femme debout' (1969). L'exposició 'Joan Miró: Escultures 1928-1982' es pot veure al Centre Botín des del 20 de març i recull els seus principals treballs escultòrics, a més de dibuixos i esborranys preparatius dels seus treballs, fotografies de l'artista i objectes que creava per a les seves obres, gran part d'ells inèdits.

'Femme, monument' (1970) té el seu origen en una pastilla de sabó que l'artista utilitzava per netejar els pinzells i en tenir les vores més dures s'anava erosionant la part interior fins a fer un orifici com el que es representa en l'escultura. El pas a la monumentalitat de la peça es va produir a través dels successius engrandiments de models en guix.Pel que fa 'Souvenir de la Tour Eiffel' (1977) consta d'un cos vertical que es recolza sobre quatre potes i amb una pantalla que ha estat substituïda per la figura d'un cap, concretament el de Groucho Marx, mentre que 'Tête sur socle' (1978) és un element de mobiliari de mida petita, de fusta, que va anar augmentar de mida amb diversos models en guix ampliats amb el pantògraf.Per últim, 'Femme debout' (1969) és una figura massissa i té el seu origen en una petita escultura del 1949 de només 31 centímetres d'alt. Miró la va recuperar fins a quasi dos metres, probablement pensant en la seva exposició en espais oberts i públics.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.