directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 28 de març de 2024 19:35 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dissabte, 18 d'agost de 2018 12:42 h

El Festival de Peralada tanca la 32a edició amb 26.500 espectadors i una ocupació mitjana del 92%

El director destaca que han apostat per una programació "molt ambiciosa" amb propostes "de qualitat i nivell", sobretot en lírica i dansa

ACN Peralada.-El Festival de Peralada (Alt Empordà) ha tancat la 32a edició amb 26.500 espectadors i una ocupació mitjana del 92% als espectacles. El seu director, Oriol Aguilà, ha afirmat que clouen amb una "satisfacció important" i amb el convenciment d'haver fet un "gran festival". "Era una programació molt ambiciosa, amb moltes noves produccions i una clara aposta per la nova creació, tant amb artistes consagrats com amb nous talents", ha detallat. El segell de la casa són les produccions en lírica i dansa. "Hem tingut quatre títols operístics i quatre de dansa que han vist la llum amb nivells d'excel·lència molt alts", ha exposat Aguilà. La pròxima cita del festival serà a Oman de la mà de la Madama Butterfly en corproducció amb la Deutsche Oper Am Rhein que es va veure l'any passat a Peralada. Serà, a més, la primera incursió del festival al continent asiàtic.

Després de set setmanes d'espectacles, el festival s'acomiada fins l'any vinent i amb la sensació d'haver fet un "gran festival", amb una programació "ambiciosa" i apostant, de nou, per la lírica i la dansa com a tret distintiu de les propostes que es poden veure a Peralada. "Hem ofert al públic els espectacles amb la qualitat i el nivell als quals els tenim acostumats", ha afirmat Aguilà. El director del festival subratlla que, un any més, han continuat apostant per la qualitat dels espectacles i per l'excel·lència de les propostes, dues premisses que són la base principal a l'hora de dotar de contingut artístic cada festival. En aquest sentit, aquesta edició ha acollit dues estrenes absolutes com són el projecte musical de Sílvia Pérez Cruz i Marco Mezquida, i El Bis, amb el contratenor Xavier Sabata i direcció de Rafael R. Villalobos, que també era producció pròpia. Pel que fa a les noves produccions, en el marc del festival s'han estrenat dues òperes, Acis & Galatea de Haendel i La Flauta Màgica de Mozart. A més, s'han vist per primera vegada a l'estat espanyol els espectacles de dansa Amore amb Svetalna Zakharova, Giselle del Ballet Du Capitole i Folia de Mourad Merzouki, i han estrenat a Catalunya Serrat i María Pagés.Oriol Aguilà posa el focus en la qualitat de les propostes de producció pròpia en lírica. Enguany, La Flauta Màgica, de Mozart i Acis & Galatea de Haendel, han estat les dues òperes de producció pròpia del Festival 2018. En el cas de La Flauta Màgica, ha representat la primera vegada que el prestigiós director teatral, Oriol Broggi, ha dirigit una òpera. Amb un muntatge escènic molt minimalista va voler donar protagonisme als intèrprets i a la música. Acis & Galatea de Haendel ha tornat al festival, després d'una absència de 22 anys, amb una versió fresca i naturalista del director d'escena Rafael R. Villalobos. Va dirigir aquesta nova proposta del Festival i per la qual va comptar amb la batuta de Fausto Nardi dirigint l'orquestra Vespres d'Arnadí i amb un elenc de joves veus. Un any més, el Festival ha continuat creixent en estrenes, encàrrecs i projectes singulars que doten d'identitat i singularitat aquest esdeveniment d'estiu de la Costa Brava. Així, també en propostes operístiques s'ha pogut escoltar l'òpera Rinaldo de Haendel, on el contratenor català, Xavier Sabata va presentar per primera vegada a l'estat espanyol, la versió íntegre d'aquest títol que el mateix Haendel va reescriure el 1731 pel castrato Senesino. D'entre les propostes en lírica, Aguilà també destaca el cap de setmana "excepcional" que va concentrar, a Peralada, tres dels cantants més importants de lírica. Javier Camarena va debutar a Peralada i l'endemà el tenor Jonas Kaufmann va omplir l'Auditori en un concert que va ser el retrobament amb el públic de Peralada a qui va presentar el seu millor repertori francès i wagnerià. L'òpera Thaïs, versió concert, amb Plácido Domingo i la soprano Ermonela Jaho, com a protagonistes, va tancar un cap de setmana d'alta lírica en la que es va registrar una important presència de públic internacional, un 40%, de procedències com França, Alemanya, Suïssa, el Regne Unit o Àustria. La dansa, una altra de les passions del festivalLa dansa, una altra de les passions del Festival, ha comptat amb quatre excel·lents nits. Giselle, va fer les delícies dels amants del ballet romàntic amb uns brillants ballarins del Ballet du Capitole de Toulouse que va debutar al Festival, sota la direcció de l'ex-ballarí i coreògraf, Kader Belarbi. El flamenc, l'art i la passió ha tornat a Peralada de la mà de María Pagés. La companyia va estrenar a Catalunya el seu espectacle Una oda al tiempo.La ballarina, Svetlana Zakharova, ha debutat a Peralada i a Catalunya amb l'espectacle Amore. Finalment, el festival ha abaixat el teló amb l'espectacle Folia de Mourad Merzouki, en el que s'ha ballat hip hop al ritme de la música barroca. Per l'Estiu Musical han passat grans veus del panorama internacional com Rufus Wainwright, Carla Bruni, Kool & The Gang, Santana i Joan Manuel Serrat. Aquesta edició ha estat la primera que s'ha fet sense Carmen Mateu de Suqué, fundadora del Festival de Peralada. Tot i el repte de no comptar amb la seva complicitat, el seu llegat s'ha mantingut i han destacat especialment els espectacles de lírica i dansa, dues de les seves passions i que van ser el leitmotiv de la creació del Festival, ara fa ja 32 anys. El concert inaugural de la 32a edició, Rèquiem, de Verdi es va fer en record a Carmen Mateu, una inauguració solemne que va comptar amb les veus de Leah Crocetto, Ekaterina Gubanova, Charles Castronovo, Alexander Vinogradov, i el Coro Intermezzo, l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, sota la direcció de Giampaolo Bisanti.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.