directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 20 d'abril de 2024 06:19 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 19 de setembre de 2018 15:21 h

CCOO proposa una "discussió política real" sobre com el model de finançament ha de garantir les infraestructures

El sindicat marca com a principals problemes de Rodalies la "manca d'inversions" i el risc d'"empitjorar els serveis amb l'alliberament de la prestació"

ACN Barcelona.-Comissions Obreres de Catalunya ha proposat una "discussió política real" sobre com el nou model de finançament que proposa Pedro Sánchez ha de "garantir les infraestructures". El sindicat, a més, ha marcat com a principals problemàtiques de Rodalies i la mitja distància la "manca d'inversions" i el "risc d'empitjorar els serveis amb l'alliberament de la prestació". En la presentació de l'informe de CCOO sobre Rodalies de Catalunya, aquest dimecres, el sindicat ha explicat la situació de les infraestructures catalanes. L'any 2017, el servei de Rodalies va transportar més de 150 milions de viatgers i viatgeres, i mostra un creixement d'entre un 3-4% anual. El model, segons CCOO, es caracteritza per "la liberalització total del transport ferroviari" i "tendeix cap a la privatització".

El secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, ha fet èmfasi en la necessitat de construir un nou túnel pel servei de Rodalies per travessar Barcelona, la implantació de serveis de Rodalies a la regió de Lleida i el desdoblament de la línia entre Montcada i Vic, una de les més lentes i col·lapsades. El Secretari General del Sector Ferroviari Estatal de CCOO, Manuel María Nicolás Taguas, ha denunciat que un terç de la inversió de Foment i tres quarts d'allò invertit en ferrocarril s'ho emporta l'alta velocitat, una xifra que "no té sentit", ja que el mitjà ferroviari que sol utilitzar la ciutadania són les Rodalies i la mitja distància. Nicolás ha afegit que "no es busca el servei, sinó el negoci".Una de les principals crítiques que Comissions Obreres ha fet sobre Rodalies de Catalunya és l'incompliment del Pla Rodalies 2008-2015, que havia de dedicar 4.000 milions d'euros durant aquests set anys, però la xifra només ha arribat als 480, un 12% de la quantitat establerta inicialment. Segons Nicolás, això fa que "no s'observin veritables millores en la capacitat o el manteniment de les infraestructures existents".Una altra dada rellevant pel sindicat és que la plantilla del Grup Renfe ADIF – ADIF AV a Catalunya s'ha reduït en 1.286 treballadors entre els anys 1999 i 2017, un -27,2%. En aquesta línia, Nicolás ha explicat que moltes de les 3.715 incidències que es van donar el 2017 es donen per la falta de personal, i en aquesta línia ha afegit que preveuen que el 2018 la xifra d'incidències sigui superior i arribi fins a les 4.500. Les incidències, a més, solen afectar a una mitjana de 6 milions d'usuaris anualment. Per últim, el sindicat també ha explicat que cada any es produeixen més de 300 agressions als treballadors dels serveis de ferrocarrils de Catalunya.La tècnica de la Secretaria de Polítiques Sectorials i Sostenibilitat de CCOO de Catalunya, Laura Diéguez, també ha fet èmfasi en el fet que tan sols 20 de les 134 estacions de Rodalies a Barcelona estan adaptades a persones amb mobilitat reduïda. Rodalies de Barcelona, a més, disposa de 266 vehicles ferroviaris amb antiguitats d'entre 14 i 25 anys, i el manteniment dels quals es realitza per empreses privades en el 74% dels casos.Després d'analitzar totes les problemàtiques que presenta el servei de Rodalies, Comissions Obreres ha proposat enfortir el paper del sector públic i la titularitat pública del transport, revertir les externalitzacions i recuperar el nivell necessari d'inversió i manteniment perdut durant les darreres dècades. A més, el sindicat ha exigit prorrogar l'actual prestació dels serveis de les empreses públiques fins a un mínim de 15 anys, garantir la participació sindical en el desenvolupament del model ferroviari i desenvolupar una implantació avançada de la T-Mobilitat que superi les limitacions actuals i bonifiqui als usuaris més habituals.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.