UGT i Cabify signen un acord contra la precarietat a les VTC abans de l’aprovació del decret que regularà el sector
Per “teixir estratègies comunes en pro de la millora contínua de les condicions socio-laborals dels conductors”
ACN Madrid.-Cabify i UGT han escenificat aquest dimecres un acord a la seu de la companyia per la “qualitat de l‘ocupació i una mobilitat sostenible” en plena batalla entre el sector del VTC i el govern espanyol per la futura aprovació del decret que regularà el sector. De moment es tracta d’un acord d’intencions per millorar les condicions laborals dels conductors de les empreses que utilitzen la plataforma. La iniciativa pretén contrarestar les crítiques que arriben des del sector del taxi, que assenyala el món de les VTC com una font de precarietat. Les dues parts manifesten el seu compromís de “teixir estratègies comunes en pro de la millora contínua de les condicions socio-laborals dels conductors que presten el servei”, malgrat que el CEO de Cabify, Juan de Antonio, ha recordat que la seva empresa no té conductors en nòmina, i és només una plataforma que presta servei a les empreses que disposen de les llicències.
Tan l’empresa com la patronal del sector, Unauto –també present a l’acord- han posat ‘accent en la preocupació per la incertesa regulatòria i “l’atomització de les competències entre les diferents CCAA, així com l’absència d’una política d’Estat”. De fons, l’aprovació imminent del decret del govern espanyol, que aquest mateix dimecres s’ha reunit amb el sector del taxi per abordar la situació. Han signat l’acord Juan de Antonio (Cabify), Rosauro Varo (Vector Ronda Teleport), Eduardo Martín (Unauto) i el representant d’UGT, Miguel Ángel Cilleros. Martín ha recordat que l’empresa Cabify no pot escapar de cap manera del control de la inspecció de treball ni defraudar a hisenda perquè tots els trajectes es gestionen telemàticament.Totes les parts han emplaçat el govern espanyol a dialogar amb el sector i “posar al centre de l’equació el ciutadà”. El d’avui es “un acord que garanteixi la qualitat d’ocupació dels conductors”, ha dit De Antonio, mentre que Martín ha afirmat que l’acord és l’inici d’un procés per al creixement de l’ocupació. Miguel Ángel Cilleros, d’UGT s’ha mostrat “agradablement sorprès” per l’acord i ha recordat que el paper del seu sindicat és contribuir a la millora de les relacions laborals “perquè tinguin les mateixes garanties i seguretat els treballadors de taxi i els del VTC”. S’ha dirigit al sector del Taxi per dir-los “que hi ha espai suficient per competir” i a les administracions perquè “no deixin la qüestió a l’esquena dels treballadors”.