directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 23 d'abril de 2024 08:18 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Anoia doble fletxa Dijous, 20 de setembre de 2018 17:13 h

La Mostra d'Igualada rep 635 propostes per actuar a la 30a edició de la fira

Les estrenes protagonitzen el gruix de l'oferta i hi ha una gran varietat de disciplines

ACN Igualada.-La Mostra d'Igualada ha tancat la convocatòria de companyies per participar a l'edició de l'abril de 2019 amb 653 propostes de 584 companyies diferents. Així, es manté el registre d'inscripcions per sobre de les 600 sol·licituds. Segons informa el festival, les estrenes protagonitzen el gruix de l'oferta i són un "gran reclam" pels programadors que assisteixen a la Mostra. Alhora també s'observa una varietat de disciplines, malgrat que el teatre de sala és el gènere dominant, seguint del circ, la dansa, el teatre musical, el teatre de titelles o objectes, la màgia, la música, la instal·lació i la 'performance'. Més de la meitat de les produccions (53%) s'adrecen a tots els públics i la franja juvenil (a partir de 12 anys) es continua incrementant fins al 20%. La propera edició de la fira tindrà lloc del 4 al 7 d'abril de 2019 i celebrarà els 30 anys.

Pel que fa a la procedència de les companyies, el 37% de les propostes són de Catalunya, el 8% del País Valencià, el 3% de les Illes Balears i el 32% del conjunt de l'Estat. La resta provenen en gran mesura de països europeus (sobretot França amb un 4%, seguit d'Itàlia, Bèlgica i Suïssa), però també d'arreu del món, entre els que destaquen Mèxic i els països sud-americans (especialment Argentina i Xile), així com els Estats Units, Hong Kong o l'Índia.Segons informa el director artístic de la Mostra, Pep Farrés, la selecció de la cinquantena de propostes que participaran finalment a la fira té especialment en compte la contemporaneïtat, la innovació en el llenguatge escènic, l'aportació en el format, i la dramatúrgia, així com també que sigui una estrena i que les companyies no hagin participat en l'anterior edició del certamen.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.