directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 24 d'abril de 2024 05:46 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 22 d'octubre de 2018 14:47 h

Noves protestes el 31 d'octubre i el 5 de desembre a Tarragona contra el desviament obligatori de camions per l'autopista

Es preveu que altres transportistes del país es tornin a sumar a les marxes lentes, que inclouran un tall de 30 minuts a la carretera

ACN Tarragona.-Els transportistes de Tarragona faran una nova jornada de protesta contra el desviament obligatori dels camions per l'autopista el 31 d'octubre, coincidint amb l'operació sortida pel pont de Tots Sants. A més, en aquesta ocasió faran un tall de 30 minuts. Si no hi ha un canvi de postura per part del Govern, a qui demanen diàleg, també faran marxes lentes el 5 de desembre, coincidint amb el pont de la Puríssima. És el que han decidit en assemblea aquest dilluns diverses associacions de transportistes, amb representants de Girona, Lleida i Barcelona presents, que es preveu que se sumin també a les protestes. El sector, que se sent "criminalitzat" per la prohibició de pas per l'N-240 i l'N-340, reclama la gratuïtat de l'AP-7 o l'augment de les bonificacions, que ara ronden el 50%.

La FEAT ha convocat a tot el sector a una protesta unitària que esperen que sigui "massiva", com la que van fer el divendres 11 d'octubre on, segons les seves xifres, van participar 250 camions a Tarragona. Els transportistes es queixen que van demanar una reunió amb els consellers d'Interior i Territori i que no se'ls ha donat cap data. Per continuar pressionant, convoquen dues noves jornades de marxes lentes i talls de trànsit a les portes de dos ponts, que tornaran a afectar la mobilitat en carreteres com l'A-7, l'AP-7 o l'N-340 a les comarques tarragonines.Per al sector, tant el govern espanyol com la Generalitat tenen responsabilitats, però apunten, sobretot, al Govern: "és qui té competències en Trànsit i és la interpretació de l'ordre de restriccions el que ha provocat el problema", ha argumentat el president de la FEAT, Josep Lluís Aymat. Argumenten que han de fer més quilòmetres en alguns trajectes per complir amb la prohibició de circular per vies com l'N-340 o l'N-240, un fet que la Generalitat s'ha compromès a estudiar. "Que reconeguin que les restriccions provocaven perjudicis innecessaris és un pas cap al bon camí perquè saben que s'han equivocat", considera el president de la FEAT, que també assenyala que amb això no n'hi ha prou.Ara, els transportistes reben, per part de l'Estat espanyol, una bonificació del voltant del 50% per desviar-se cap a l'autopista. Reclamen que la Generalitat faci un esforç i la bonificació arribi al 75%, tot i que la situació ideal és la gratuïtat, ja que es tracta d'una obligació. "Diuen que no poden dedicar més recursos econòmics. Si no ho prioritzes, no hi ha fons. Si prioritzes una solució, els trobaran", ha apuntat Aymat. En altres casos a Espanya, els transportistes reben el 75% de bonificació, la meitat de la qual l'abona Madrid i, la resta, la comunitat autònoma corresponent. "És un greuge", lamenten.Des que es van aplicar les restriccions, els transportistes asseguren que se senten culpabilitzats i ara demanen respecte. "No pot ser que pràcticament hàgim de demanar perdó per fer la nostra feina. Les mercaderies no estan a les botigues perquè sí. Fem una feina indispensable per a tothom", ha defensat Aymat, que creu que els camioners han estat "expulsats sense més" de les carreteres.El sector raona que sempre han acceptat les restriccions puntuals, per exemple quan hi ha grans volums de trànsit, però afirmen que no estan disposats a acceptar restriccions "genèriques" i fent-los "culpables" d'una situació aliena a ells, com la sinistralitat. Aymat ha assenyalat a l'administració com a responsable per "no haver fet la seva feina" en el manteniment d'infraestructures durant anys i trobar-se ara amb trams de carretera insegurs o col·lapsats quan hi ha hagut un repunt de circulació. "No pot ser que assenyalin al transport quan han estat ells qui no han fet la feina", ha lamentat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.