directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 29 de març de 2024 11:19 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 9 de novembre de 2018 14:49 h

La Costa Daurada tanca la temporada turística amb una lleu davallada de pernoctacions i retorna a les dades del 2016

La FEHT insta l'administració i els comerços i restauradors a fer inversions per millorar la destinació

ACN Tarragona.-La Costa Daurada ha tancat la temporada amb una davallada del 3% en pernoctacions respecte a l'any passat, quan es van registrar xifres rècord, i ha tornat a xifres similars al 2016. Són les dades de l'Observatori Turístic i del parc Científic i Tecnològic de Catalunya (PCT) que aquest divendres han presentat la Federació Empresarial de Turisme i la Diputació de Tarragona. Des d'inici d'any fins al 15 d'octubre, hi ha hagut 4,9 milions de turistes que han fet 19,1 milions de pernoctacions. L'organització, que aglutina el sector empresarial de l'allotjament a Tarragona, insta les administracions i el sector privat -comerços i restauradors- a fer inversions, com fan els establiments hotelers, per millorar la destinació i garantir un turisme de qualitat.

Pel que fa als tipus d'allotjaments, els hotels han patit un decreixement del 2,9% en pernoctacions, els càmpings un 3,8% i els apartaments s'han mantingut estables. Pel que fa a l'ocupació mitjana del 2018, ha estat del 56,8%.Pel que fa als mercats, l'espanyol continua sent el més important, amb més de 9 milions de pernoctacions (un 5,3% menys que l'any passat). La segona posició l'ocupen els turistes francesos, amb gairebé 2,3 milions de pernoctacions (1,1% menys). En tercera posició es troben els visitants britànics, que han augmentat un 3,3% i han generat 2,2 milions de pernoctacions. Aquestes dades s'expliquen per la "bona feina" a l'Aeroport de Reus. Finalment, el rus, amb 1,2 milions de pernoctacions (un 5,3% menys que el 2017); l'irlandès, amb 796.000 pernoctacions i un creixement del 8,9%; l'alemany, amb 779.000 pernoctacions i un increment del 2,7%; el belga, amb 373.000 pernoctacions, un 5,7% menys; i l'italià, amb 95.000 pernoctacions, un 2,5% menys que en l'anterior temporada.Entre les causes del decrement de pernoctacions, generalitzat a diferents punts turístics d'Espanya, hi ha la reobertura de destinacions del Mediterrani amb ofertes agressives, la bona climatologia a Europa durant l'estiu, la devaluació de divises com el ruble o la inestabilitat sociopolítica, segons l'anàlisi de la FEHT.Amb aquestes dades, el president de la FEHT, Eduard Farriol, considera que la temporada, tot i que han minvat les pernoctacions, ha estat "bona" perquè la destinació venia d'un any de rècord històric. "Estem com havíem previst, amb xifres similars al 2016, i hem de procurar no batre els números històrics amb xifres sinó amb la qualitat del client", ha apuntat. És en aquest sentit que ha emplaçat el sector públic i el privat, com els restauradors o els comerciants, a continuar treballant per millorar la Costa Daurada i atreure un visitant de qualitat.Pel que fa al sector públic, a l'administració local els reclamen que inverteixin en millorar els carrers i que tinguin més control als establiments il·legals. "Els ajuntaments són els que, al final, decidiran què volen a casa seva. Si volen descontrol i poca qualitat, les empreses no té cap sentit que continuem millorant els establiments", ha reblat Farriol, que ha explicat que hi ha diversos hotels que han previst encara més inversions per a aquest any.D'altra banda, reclama als governs que es facin inversions perquè hi hagi "una comunicació com Deu mana: l'estació de tren, més inversió per carreteres", ha exemplificat. "És vergonyós que aquí s'hagi d'arribar encara per una via d'un sol carril si no agafes l'autopista, quan som la primera destinació després de Barcelona de tot Catalunya", ha etzibat el president del FEHT. "Per arribar aquí, les coses no estan com han d'estar", ha dit.El repte pel qual treballa la Costa Daurada és la desestacionalització, que a poc a poc van aconseguint gràcies als esdeveniments esportius o a competicions com el Ral·li Catalunya. Amb tot, encara queda un llarg camí a recórrer. Des d'ara fins a final d'any, hi ha poques perspectives per a la Costa Daurada, més enllà de l'oferta turística de Port Aventura de cara a la campanya de Nadal.El president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Martí Carnicer, ha destacat que l'Aeroport de Reus ha aconseguit uns resultats "correctes", amb un augment de passatgers que ha arribat als 930.519 de gener a setembre, un 2,23% més que l'any passat. Carnicer ha animat a continuar treballant-hi per millorar l'activitat, les instal·lacions i aconseguir que les xifres cada cop siguin més bones.El mercat d'on han arribat més viatgers ha estat el Regne Unit, amb gairebé 600.000, un 1,89% menys durant els primers nou mesos de l'any. Procedents d'Irlanda han passat per l'Aeroport de Reus més de 162.000 passatgers, amb un important increment del 19% respecte al mateix període de l'any passat. El segueixen Països Baixos amb 73.203 passatgers (-1,61%); Bèlgica, 45.202 passatgers (-10,5%); Rússia, 21.107 passatgers (+26,35%); Alemanya, 18.639 passatgers (-2,03%); Polònia, 5.851 passatgers (+1,81%), i Estònia amb 1.535 passatgers (+100%, ja que l'any passat no hi havia vols a aquest país).Aquesta temporada, destaquen l'obertura de noves rutes com, per exemple, la d'Aberdeen (Regne Unit), operada per TUI, que ha estat utilitzada per gairebé 10.000 passatgers. Ryanair també ha ofert un nou vol a Manchester que ha aportat més de 15.000 passatgers i un a Shannon (Irlanda) amb més de 23.000 usuaris. A més, també, s'han afegit tres nous operadors: Easyjet ha transportat més de 17.000 passatgers en la seva nova ruta a Luton; Brussels Airlines, més de 10.000 persones a la capital de Bèlgica i, finalment, Aurinko ha estat l'aerolínia que ha obert un nou mercat inèdit, Estònia, amb més de 1.500 passatgers.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.