Cristina Clementa guanya el VII Torneig de Dramatúrgia que organitza el Temporada Alta iberoamericà
El festival tanca la seva programació a l'Argentina però seguirà fins aquest diumenge a Perú
ACN Girona.-La catalana Cristina Clemente ha guanyat el VII Torneig de Dramatúrgia Transatlàntic, que organitza el festival Temporada Alta a l'Amèrica Llatina. La final la va disputar contra l'argentina Andrea Marranzzi. Clemente, que ja va guanyar la última edició catalana del torneig, va presentar el text 'Las lentes para mirar cargadores', una peça irònica sobre la lluita feminista. Per la seva banda, l'argentina va arribar a la final del torneig amb 'Nacer y morir en la cama' en què una parella recordava els inicis de la seva relació. Amb la final del Torneig de Dramatúrgia Transatlàntic, el Temporada Alta ha posat fi a la programació de Buenos Aires (Argentina), però l'edició d'aquest any del festival es tancarà el diumenge 24 de febrer a Lima (Perú).
Cristina Clemente s'ha proclamat vencedora del VII Torneig de Dramatúrgia Transatlàntic. Després que aquest desembre guanyés l'edició catalana, ara ha viatjat fins a l'Argentina en l'edició iberoamericana del torneig que organitza el Temporada Alta. Clemente s'ha imposat a l'argentina Andrea Marranzzi.La catalana ha arribat a la final iberoamericana amb el text 'Las lentes para mirar cargadores', en què s'estableix un diàleg entre telèfons mòbils i carregadors per veure quin dels dos és més important. Aquest diàleg busca els paral·lelismes de la lluita feminista a la societat actual a partir de la ironia. La conclusió és que tan els mòbils com els carregadors es necessiten l'un a l'altre per existir.Per la seva banda, Marranzzi ha presentat 'Nacer y morir en la cama'. El text mostra una conversa d'una parella que recorda la seva relació que es va formar fa molts anys.La catalana Marta Aran amb el seu text 'Puzzles', que narra la història d’una dona gran que organitza el seu enterrament mentre encara està viva, s'ha quedat a les portes de la final. Qui tampoc hi ha arribat ha estat l’argentí Facundo Zilberberg amb el text 'Cuando sigue siendo ella' que explicava com la crisi econòmica afecta a unes relacions familiars ja complicades.El torneig ha estat organitzat per la sala Timbre 4 de Buenos Aires i ha comptat amb la col·laboració de la Fundació Sgae. A més, aquest any és la primera vegada que Timbre4 havia organitzat un torneig de dramatúrgia previ per seleccionar els finalistes argentins.Al llarg dels set anys de Torneig de Dramaturgia Transatlàntic, els autors catalans han guanyat en cinc ocasions: Roger Pera ('El recambio'), Pere Riera ('Red Pontiac'), Jordi Galceran ('El Crédito'), Marta Barceló ('Tocar Mare') i enguany Cristina Clemente ('Las lentes para mirar cargadores'). Els argentins tan sols han aconseguit dues victòries: el 2015 Leandro Airaldo amb el text 'Enamorarse es hablar corto y enredado' i l’any passat Carolina Steeb i el seu text 'De-Construccion'.Més de 2.000 espectadors a ArgentinaLa final del Torneig de Dramatúrgia Transatlàntic ha posat el punt i final a la programació del festival a l'Argentina, en què s'han superat els 2.000 espectadors en els diferents espectacles. El festival, en la seva parada a la sala Timbre4, representa una de les ofertes més interessants de l'estiu austral a l'Argentina. Aquest any s'hi han programat fins a 12 muntatges de diferents gèneres i països. Hi ha produccions catalanes com 'Vida', de Javier Aranda, o 'Tierra Baja', en la versió monologada que interpreta Lluís Homar del text de Guimerà.Ara, el festival es trasllada a Lima, on tancarà la seva edició de l'Amèrica Llatina el proper diumenge 24 de febrer. Abans de Perú i Argentina, el Temporada Alta també va passar per Uruguai.