directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 29 de març de 2024 00:35 h

acn

ACN fletxa

publicitat

rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:

doble fletxa Divendres, 22 de febrer de 2019 19:12 h

Investigadors del Centre de Regulació Genòmica desenvolupen una tècnica per identificar proteïnes extremament petites

Conèixer aquests polímers de dimensions molt reduïdes suposa un desafiament tecnològic

ACN Barcelona.-Investigadors del Centre de Regulació Genòmica (CRG) a Barcelona han desenvolupat una tècnica que permet identificar i classificar proteïnes de menys de 100 aminoàcids. La tècnica permet predir i classificar aquestes proteïnes, basada en una nova eina bioinformàtica que han alimentat amb múltiples dades, i així, han pogut veure que aquestes petites proteïnes suposen, almenys, el 16% del genoma dels bacteris. La tècnica es podrà aplicar per guiar la cerca de noves proteïnes amb diverses funcions, como ara, antimicrobianes. Els resultats del treball es publiquen a la revista 'Molecular Systems Biology'.

"Hem estudiat el bacteri 'Mycoplasma pneumoniae' i hem descobert que podíem estar obviant fins a 10 de cada 100 de les proteïnes codificades en el seu reduït genoma a causa de les seves petites dimensions”, afirma Maria Lluch-Senar, científica associada del CRG i investigadora principal de l'estudi. "En el cas d'organismes més complexos o humans, aquest percentatge podria ser molt significatiu", afegeix. Els científics que han desenvolupat la nova tècnica han estat liderats pel professor investigador ICREA (Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats) Luis Serrano, cap del grup de Disseny de Sistemes Biològics. Al genoma humà es calcula que hi ha al voltant d'uns 20.000 gens que codifiquen per proteïnes. Les proteïnes són les 'obreres' de l'organisme, encarregades de realitzar funcions concretes clau per a la supervivència. Tot i la seva importància, existeix un tipus de proteïnes extremament petites, de menys de 100 aminoàcids, essencials per comprendre com funcionen els éssers vius, de les quals gairebé no se sap res, ja que identificar-les suposa un desafiament tecnològic.

publicitat

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.