directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 28 de març de 2024 20:07 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Catalunya i País Valencià reclamen al govern espanyol un major compromís pel corredor mediterrani

Més de 400 personalitats pressionen des de Brussel·les perquè es prioritzi aquesta via

Comentaris 6  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 2 vots )
carregant Carregant

El president de la Generalitat valenciana, Francisco Camps, i el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, han fet front comú aquest dimecres per reclamar al govern espanyol un compromís real per l'execució del corredor mediterrani. Camps i Recoder han participat a Brussel·les -juntament amb més de 400 personalitats de l'àmbit polític, econòmic i dels transports de nivell europeu- en un acte organitzat per l'associació FERRMED amb l'objectiu principal d'aconseguir que el govern espanyol sol·liciti a la Comissió Europea la inclusió del corredor mediterrani dins de la xarxa de vies ferroviàries prioritàries, i per tant susceptibles de rebre subvencions, ara que s'ha obert el procés de revisió. Recoder ha lamentat que l'executiu espanyol prioritzi  'la lògica de la radialitat' i Camps ha recordat que l'arc mediterrani aglutina el 50% de la població de l'Estat espanyol i també genera el 50% de la riquesa.
francisco camps, lluís recoder, corredor mediterrani
Comparteix
   


Etiquetes
Camps ha titllat el corredor mediterrani de 'sortida natural' i ha avançat que durant els propers dies els territoris implicats reclamaran conjuntament al ministeri espanyol de Foment que faci 'tot allò necessari per demanar a la Comissió Europea que inclogui com una de les grans xarxes transeuropees de ferrocarril el corredor mediterrani'. Ha subratllat també la importància de que tots els agents vagin 'agafats de la mà' en la defensa d'aquest projecte ja que 'ens estem jugant el futur de les nostres expectatives en el mercat'.

Per la seva part, Lluís Recoder ha retret al govern espanyol el seu 'poc compromís' amb aquesta via i ha lamentat que es prioritzi la lògica de la radialitat'. 'Si estiguessin convençuts que aquesta és una qüestió prioritària, la seva actuació hauria estat molt més contundent', ha declarat Recoder. El conseller ha lamentat que hi hagi altres línies de tren que passin 'per davant del corredor mediterrani' pel govern espanyol, que entra, així, 'en discrepància amb les institucions i el món econòmic català, valencià i murcià'.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#6
15 de gener de 2011, 08.57 h

-reclamen més compromís. No 'un major'


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
Jaume Cusó fletxa Barcelona
13 de gener de 2011, 21.06 h

Espanya sempre ha tingut un problema amb els ferrocarrils. Els dos grans errors són la forma radial i no de xarxa com per exemple els ferrocarrils alemanys, i els segon error és que van escollir un ample de via diferent pensant que d'aquesta manera impedirien invasions en tren. Aquest segon error que ara intenta esmenar-se amb l'AVE ha estat un problema perquè els governs espanyols no van pensar el tràfic de mercaderies.
Que l'Estat pretengui fer la connexió passant pels Pirineus aragoneso... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
portell fletxa Argentona
13 de gener de 2011, 13.21 h

Compte a Brusel.les estava Europa la sintonia am espanya en canvi no estava present, si que casualment el PP am els seus liders mediatics tenien una inaguració i ho feien public, com restan valor al que es jugaba Catalunya en la capital Belga.


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
portell fletxa Argentona
13 de gener de 2011, 13.14 h

Avui encara planteja com a primera opció d'ellaç ferroviari am Europa.., des el km. 0 pasan per Aragó tot creuant els Pirineus.
Naltres si Europa i dona suport, no podem aplaçar, ni convence, ni justificar.., el que volgui pujar al carro la porta es oberta.
I procurar de que l'enllaç sigui multiple viatjers i mercaderies, ample europeu sense transvoerdaments i fins l'Ebre.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
13 de gener de 2011, 09.22 h

Van fer l'AVE madrit sevilla per compensar els JJOO de Bcn. Han fet l'ave fins a Galicia per compensar els vessats del prestige. Han fet l'ave radial des d'enlloc per fer de madrit un hubb.... com sempre s'han equivocat, però mai no ho admeterán. Ara, diuen que si, que es veritat, però com que l'ave els hi dona tantes dispeses i hi perden diners, no es plantegen fer la sol.lució que hagués estat lógica, rendible i necessaria per connexió amb Europa.
Encara hi ha algú que vulgui formar ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
portell fletxa Argentona
12 de gener de 2011, 19.10 h

Espanya sols i cap el propi projecte.., quand desde l'exterior li toquen la cresta es ales-hores quand s'enteren que el "progres" per mes radilitat i AVE., no esta situat en madrid..., que els avenços son a Europa.
Prenem nota que de la mateixa manera.,per esser escoltats cal fer-ho desde fora des l'estranjer.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
S’avalua bé? Qui sap avaluar?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.