directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 28 de març de 2024 22:42 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

Marsans centraria al Prat els seus vols transoceànics d'obtenir el control d'Spanair

Ho ha declarat el president de Marsans i també de Spanair, que és en tràmits de comprar l'aerolínia al grup SAS

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El president del Grup Marsans, Gonzalo Pascual, ha assegurat aquest dijous que si la seva companyia aconsegueix completar amb èxit la compra d'Spanair al grup escandinau SAS, centrarà a l'aeroport del Prat els seus vols transoceànics. Pascual també ha assenyalat que malgrat que la irrupció del TGV comportarà una reducció dels usuaris i del nombre de vols de totes les companyies que fan el pont aeri Barcelona-Madrid, Spanair aspira a quedar-se amb la meitat de l'oferta d'aquest trajecte.
Spanair, el 2n operador del Prat
Spanair, el 2n operador del Prat

Comparteix
   


Etiquetes
El president del Grup Marsans ha assenyalat que, fins al moment, Spanair és una companyia de 'vols domèstics' a Europa o el Nord d'Àfrica, mentre altres línies del Grup–com Air Comet- fan vols 'de llarga distància' a punts com Argentina i Xile. 'No hi ha dubte' –ha assenyalat- que 'aquesta conjunció' en un grup que 'uneix les diferents companyies' faria de Barcelona la base de la 'llarga distància', que 'és una de les aspiracions' d'aquest aeroport.

Segons González la unió de les diverses companyies 'té molt sentit' i 'permetria convertir-se en un operador global', i per tant 'a Barcelona hi hauria vols de llarga distància'. 'En aquests moments –ha explicat- tan les autoritats catalanes tenen temes molt concrets' sobre la taula 'amb vols de llarga distància'.

El president del Grup Marsans –i president d'Spanair- ha analitzat també l'impacte del TGV Madrid-Barcelona en el pont aeri. Segons ha apuntat 'no hi ha dubte' que el tren s'emportarà part dels viatgers que avui utilitzen l'avió però, malgrat tot, l'avió continuarà essent el principal transport d'unió entre Barcelona i Madrid.

En aquest marc, Spanair 'seguirà apostant' per 'mantenir unes freqüències i un nivell que com a mínim seran les actuals' perquè actualment aquesta companyia té una vintena de la setantena de vols diaris del pont aeri, i ' si en comptes de setanta n'hi ha quaranta, nosaltres aspirem que com a mínim 20 siguin nostres'.

Pasqual ha fet aquestes manifestacions en una roda de premsa conjunta amb el president de SAS que fa palès l'acord tàcit entre les dues companyies per completar amb èxit l'operació d'adquisició. Precisament ahir el grup SAS va anunciar que tenia intenció de vendre el 100% del capital d'Spanair després d'haver anat incrementant la seva participació des de 1986.

El grup Marsans, presidit pel propi president d'Spanair Gonzalo Pascual –que fa poc va vendre el 5% del les seves accions d'Spanair-, és de moment l'única companyia que ha posat sobre la taula una oferta en ferm. Malgrat tot, es mantenen obertes altres possibilitats com la irrupció de fons d'inversió que facin ofertes més altes o bé que finalment la venda passi per la borsa.

Pascual també ha volgut calmar els ànims pel que fa al futur dels treballadors de la companyia. Ho fa en un moment en què els dos principals sindicats de l'aerolínia han convocat aturades en vuit jornades dels mesos de juliol i agost. 'No hi ha cap pla per reduir o disminuir la plantilla –ha dit- sinó al contrari, crec que les sinèrgies que es poden produir portarien a una expansió'.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
S’avalua bé? Qui sap avaluar?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.