directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 28 de març de 2024 15:16 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Tardà proposa que ERC renunciï a ser un partit majoritari: 'No ha d'aspirar a tant de protagonisme'

Considera que la formació 's'ha d’especialitzar i deixar enrere l'aspiració de convertir-nos en el partit polític que en el migcamp del catalanisme polític pretén distribuir el joc'

Comentaris 14  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 3 vots )
carregant Carregant

El diputat d'ERC al congrés espanyol Joan Tardà té ben clar quin ha de ser el futur del partit a partir d'ara. Des del seu punt de vista, la formació republicana ha d'oblidar-se de voler ser un partit de majories i ha d'optar per centrar-se en alguns temes clau on pot tenir-hi opcions de creixement: 'Esquerra Republicana s'ha d’especialitzar i deixar enrere l'aspiració de convertir-nos en el partit polític que en el migcamp del catalanisme polític pretén distribuir el joc (...). Especialització i una mica més d’èpica; dit altrament: partit de gestió honrada i governança eficaç on s'escaigui i partit de lluita arreu. I, si toca anar al corner a centrar, s'hi va!'

Comparteix
   


Etiquetes
Tardà, en un apunt publicat al seu blog del directe!cat, creu que la nova ERC 'no ha d’aspirar a tant de protagonisme' -'s'ha d’acabar amb aquesta cultura política tan arrelada a Esquerra de voler fer tots els papers de l’auca, que tantes contradiccions i fuites ens comporta', assegura-, sinó que ha d'encarar la crisi 'a través de l’especialització'. I precisament creu que aquesta especialització és possible perquè 'per primera vegada en la història del catalanisme polític som en un escenari de major socialització i transversalitat de l'independentisme (aparició de nous partits polítics independentistes, major receptibilitat dins de CiU a les tesis sobiranistes, agudització de les contradiccions dins del PSC, auge de les CUP, etc...), raó per la qual Esquerra pot deixar anar llast i focalitzar l'àmbit d'actuació.'

Aquesta especialització passaria per una 'defensa a ultrança de l'estat del benestar (oposició ferma i rotunda al govern de CiU i al neoliberalisme creixent), radicalitat democràtica (combatre la reacció i l'immobilisme instal·lats en les forces polítiques majoritàries), guanyar completament la batalla ideològica de l’espoli fiscal i articulació de tota mena de xarxes i plataformes conjuntes amb les organitzacions socials i els partits d’esquerres.'

L'especialització també passaria per un 'esquerranisme suficient' que mirés d'evitar 'la dualització de la societat catalana, per la qual cosa és imprescindible aturar el desballestament de les estructures públiques (educació, sanitat, serveis socials, pensions) que socialitzen mínimament la riquesa i aturar la precarietat salarial i contractual dels treballadors'; continuaria en un aprofundiment 'en el republicanisme per tal d’abanderar la necessitat de regenerar un sistema democràtic', i es completaria amb la voluntat d'actuar 'de catalitzadors per tal de convertir l’assumpció cada vegada més arrelada de l’espoli fiscal a fi d’arrossegar el conjunt del catalanisme polític a plantar-se davant de l’administració espanyola (pròxima estació: Concert Econòmic)'.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#14
No fotis ??? fletxa Casa meva
26 de maig de 2011, 13.57 h

#13 No t'equivoquis ... no s'apel·la a CiU sinó als 778.679 vots que han obtingut i fan que sigui la força més votada a Catalunya i que té més suport en la ciutadania (almenys la que vota), ens agradi o no ens agradi.

Si sumem les nostres fantàstiques forces independentistes (les que tu vulguis) diguem quan sumem ???

I que consti que parlo de números, no del que m'agradaria que fos i no és.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
26 de maig de 2011, 11.19 h

No sé com encara molts de vosaltres nombreu el partit de CiU com a part indiscutible per aconseguir la independència. O és que només hi veieu la imatge d'en Mas ???. Penseu que en Durante y Lérida "l'aragonès", personatge nefast que ara té més força que mai abans no havia tingut, és com el traïdor que assassinà Viriat o el Judes Iscariot de Catalunya, qui farà el què sigui per brut i menyspreable que siguin els medis pels quals ho faci, per a dinamitar qualsevol procès independen... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
No fotis ??? fletxa Casa meva
26 de maig de 2011, 10.07 h

#10 Espera't l'any que ve i la majoria absoluta del PP. Si no ho fem llavors, no ho farem mai...


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
26 de maig de 2011, 10.00 h

Menys lmal que algú d'ERC diu alguna cosa que té sentit. Però Tardà no t'equivoquis no pots canviar res d'ERC si només canvies el vestit dels que l'han portada a aquest estat. Pensa que hi ha dirigents d'ERC totalment nefastos, impresentables i egoistes, si hi continuen aquests no faràs res.


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
Josep fletxa Girona
26 de maig de 2011, 00.53 h

El que hem de fer és d'una vegada per totes, crear un macro partit, una macro assemblea que aglutini: CDC-UDC(sector Vila d'Abadal)JNC-Unió de Joves-ERC-JERC-SI-CUP-RCat-PSC(catalanista)-ICV(Camats, Gomà,...). Qui aconsegueixi liderar un front d'aquest tipus, tindrà el nom d'una gran avinguda i una estàtua a la plaça Catalunya en cada ciutat i vila de Catalunya per l'eternitat.


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
Tomppa fletxa Sabadell
25 de maig de 2011, 23.52 h

I sumar-se a nivell estatal amb IU i Bildu i altres d'esquerres anti-feixistes per crear una força dintre estat espanyol que podria condicionar formació fins i tot el govern sense que pacti PP i PSOE junts ? O es tant fatal nivell de democràcia a Espanya que fins i tot esquerres no podria entendre que són els drets democràtics ? 1 any d'ara PP guanyaré amb majoria absoluta si forces alternatius no sumen seriosament amb una programa bona i digna ...


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
Jordi-80 fletxa València
25 de maig de 2011, 21.13 h

#7 Cadascú que crega les mentides que vulga dels grans mitjans de manipulació. Jo no me les crec, ni les de les armes de destrucció massiva, ni les de massacres a Líbia ni les de pactes d'ERC amb ETA per a matar fora de Catalunya.

El que no em dóna la gana és anar darrere dels mitjans i interessos del PSOE quan a ells els interessa: no a Iraq i sí a Líbia? A mi no em manipularan. Tu veuràs.


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
Republicà fletxa Barcelona
25 de maig de 2011, 19.53 h

#6 Aquest és un tema complicat.

Suposem que Catalunya declara la independencia i els Espanyols començen a acribillar civils catalans.

Tu creus que els escocesos haurien de votar (si hi ha una resoluciò de la ONU) en contra de que l´exercit de UK vingues a intentar acabar amb la massacre ?


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
Jordi-80 fletxa València
25 de maig de 2011, 18.38 h

#5 Tardà no va votar a favor que l'exèrcit espanyol que ens ocupa vaja a bombardejar Líbia? I recorde que el BNG i IU van votar en contra, i els babaus del règim borbònic, ERC, van votar a favor. Quin partit independentista, xe!


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 6
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
Pep fletxa Vallès
25 de maig de 2011, 17.58 h

#3 O t'equivoques de Tardà o t'equivoques del tot.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
S’avalua bé? Qui sap avaluar?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.