directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 20 d'abril de 2024 07:51 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

Renfe confirma l'excés de velocitat al descarrilament de l'Euromed i expedienta el maquinista

El tren va entrar a l'estació del Prat a 125 km/h en un tram on la velocitat màxima era de 30 km/h

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Renfe ha fet públic un expedient preliminar sobre el descarrilament de l'Euromed, en què es confirma com a principal hipòtesi l'excés de velocitat i ha anunciat que s'ha obert un expedient disciplinari al maquinista del tren i l'han apartat de la circulació. Segons l'anàlisi de la cinta que va registrar l'accident del tren la matinada de divendres, el maquinista "no va reduir la velocitat prou ni va fer ús del fre d'emergència en cap moment i el tren va frenar pel fregament amb el balast de la via".
Per aquesta raó, a més de l'expedient disciplinari, s'ha suspès les habilitacions de vehicles i línia al maquinista. En declaracions preses aquest matí, aquest ha assegurat no recordar "bé el que havia passat". "Circulava en condicions normals, amb indicacions de senyals de via lliure, quan vaig començar a sentir bandades i el tren va descarrilar", ha explicat.

El maquinista va entrar a l'estació del Prat del Llobregat a 125 quilòmetres per hora en un tram on la velocitat màxima permesa era 30 quilòmetres per hora. Aquesta limitació de velocitat estava senyalitzada per una balisa Asfa, l'objectiu de la qual és informar el conductor. Les proves posteriors demostren que, en el moment del descarrilament de l'Euromed, funcionava correctament, de la mateixa manera que la resta d'instal·lacions de seguretat.

La indicació de reducció de velocitat va ser reconeguda pel maquinista, que va accionar el polsador Asfa del pupitre de conducció i va anul·lar així l'actuació automàtica del fre d'emergència, tal com es va registrar a la caixa negra de l'Euromed.

Renfe també ha comprovat que el conductor va donar resultat negatiu en control d'alcoholèmia i tenia les seves habilitacions en vigor. A més, treballava habitualment en la línia en la qual es va accidentar, per la qual cosa era coneixedor del trajecte.

El descarrilament es va produir quatre hores més tard de l'inici del seu servei, que va començar a València a les 1.30 hores. Conduïa el tren 36182 Euromed, que circulava com a material buit entre les estacions d'Algodor i Barcelona-Sant Andreu Comtal.

Després de l'incident, es van produir desperfectes en 400 metres de la via 2 del Prat del Llobregat i també en 200 metres de catenària, a més dels soferts pels combois del tren en tota la seva longitud.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Implants i implantació de musulmans

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.