directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 24 d'abril de 2024 17:18 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

Espanya i França aposten pel corredor ferroviari central però Madrid nega que vagi en detriment del Mediterrani

Els governs dels dos estats demanen que la travessia Algesires-Madrid-Saragossa quedi incorporada a la Xarxa Bàsica Transeuropea

Comentaris 21  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 3 vots )
carregant Carregant

El titulars de foment dels executius de Madrid i País, José Blanco i Thierry Mariani, han signat aquest dimecres a París una declaració conjunta sobre les connexions de transport entre els dos països. Han coincidit en remarcat que el corredor central ha de quedar incorporat a les xarxes transeuropees, ja que consideren que és 'un objectiu estratègic a llarg termini' i que la seva realització serà una fita en les infraestructures del segle XXI.  En canvi, en la nota enviada pel Ministeri de Foment sobre la reunió, no es fa cap referència al corredor mediterrani que es reclama, especialment, des de Catalunya, País Valencià i Múrcia.
La nota no parla en cap moment del Corredor del Mediterrani malgrat que el govern espanyol assegura que la seva ofensiva per incloure'l dins les xarxes europees de transport és clara i es mostra convençut que la Comissió Europea l'inclourà dins el seu catàleg d'actuacions prioritàries el pròxim 19 d'octubre. En canvi la declaració signada pels dos ministres sí que apunta que el Corredor Central és una infraestructura de primera importància i 'insta a l'Agrupació d'Interès Econòmic que impulsi els programes d'estudi d'anàlisi territorial, mediambiental, de traçat i d'avaluació socio-econòmica i financera del projecte'.

Comparteix
   


Etiquetes
La nota del Ministeri de Foment també fa referència a la línia ferroviària Pau-Canfranc i assenyala que Blanco i Mariani han 'confirmat la voluntat dels dos països de donar, amb la regió d'Aquitània i la Comunitat Autònoma d'Aragó, un impuls al projecte de reobetura, així com de sol·licitar la seva inclusió a les xarxes transeuropees de transport'.
 
Pel que fa a les connexions per carretera, els dos països han acordat que 'es mantindran a les xarxes transeuropees els cinc enllaços actuals (Irun, Somport, Vielha, Puigcerdà i La Jonquera) i tots dos països conformen la necessitat de prosseguir la modernització i millora de la seguretat de les mateixes'. En tot cas han reafirmat que 'no hi ha necessitat de procedir a l'augment de la seva capacitat'.
 
La declaració conjunta arriba abans que la Coimissió Europea presenti la seva proposta de revisió de les xarxes transeuropees de transport, i segons Foment 'posa de manifest l'acord existent entre França i Espanya per al desenvolupament de les connexions transfrontereres entre els dos països'.
 
Els dos països 'manifesten el seu suport a les principals línies de la proposta de la Comissió Europea sobre la revisió de la xarxa' i 'consideren que els projectes ferroviaris d'importància que uniran els dos països han d'estar inclosos a la mateixa i disposar del suport de la Unió Europea'.
 
Blanco i Mariani diuen que els dos projectes 'no es fan la competència'
 
En declaracions a París el ministre de Foment, José Blanco, i el ministre de Tranpsort Francés, Thierri Mariani, han negat que l'impuls del corredor central impliqui deixar de banda el corredor mediterrani. Blanco ha argumentat que les obres del corredor central trigaran anys a fer-se realitat perquè ni tan sols tenen fets els estudis previs. 
 
'Saben que la definició de traçats, estudis i projectes no és una qüestió de dies, sinó d'anys, però en tot cas els dos països considerem que malgrat que no són immediats els dos projectes s'incorporin a la xarxa transeuropea', ha dit en roda de premsa.
 
Mariani ha recordat que els corredors mediterrani i atlàntic 'ja estan molt avançats' i que la línia central 'és un projecte a llarg termini' que caldria 'començar a fer avui perquè hi ha un seguit d'estudis a fer', de manera que 'els dos projectes no es fan la competència'. 
 




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#21
Pau Casals fletxa Girona
30 de setembre de 2011, 14.12 h

O le le, o la la, la independència és, el millor que hi ha.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#20
Pantinet fletxa Les Escaldes
29 de setembre de 2011, 22.34 h

#19 I les canoes? Les planxes de surf,? els savavides de suro? No menyspreis el Manzanares i molt menys el Toll del Parque del retiro. base naval de Portaavions.Petrolers i Transatlàntics.


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#19
Josep Ma. fletxa Terrassa
29 de setembre de 2011, 22.18 h

#9
On tenen els ports de mar eixes provincies esmentades? No saps que avui el gruix de mercaderies es transporta internacionalment per mar?


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#18
Jordi fletxa Cabrera de Mar
29 de setembre de 2011, 16.28 h

Pobres, son tant burros, que el seu anti països catalans els porta a pactar un corredor que només beneficia als francesos. Si els baixes han d’anar fins a Algesires i després recular de nou fins la frontera no els hi sortiran els números, per tant els baixes aniran fins Rotterdam. El nord continuarà fen negoci i el sud a plorar. I l’amic del Blanco, els senyor Nadal dient que el president vol acabar amb Catalunya. Quina poca visió de futur! Sort en tenen de no viure al Japó perquè t... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
Francesc fletxa Sant Pol de Mar
29 de setembre de 2011, 15.52 h

Amb els nostres impostos podrian construir una base de submarins a madriz. Segur que pp i psoe ho trobarien util.
INDEPENDENCIA JA
A QUE ESPEREM??


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
ANTON fletxa SAN JOSE
29 de setembre de 2011, 15.22 h

Olvideu-vos, mai, repeteixo ¡¡¡ MAI !!! faran el Corredor Mediterrani, primer, perque l´estat Espanyol no fa mai grans inversións que no pasin per Madrid i Segon, perque no poden donar-nos la clau de Europa als Catalans, son ells els que fan sempre xantatge a Catalunya i no pas a l´inreves, per aixo treieu-vos del cap el Corredor Mediterrani nomes es fara si aconseguim la independencia.


Valora aquest comentari:   votar positiu 12   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
29 de setembre de 2011, 13.44 h

#14 un comentari genial i que exposa amb senzillesa que els procés de la emancipació catalana es imparable. Espanya actua com ho qualsevol altra metròpoli amb una colònia que sap que es cada dia ja mes aprop de la seva INDEPENDÈNCIA i que abans de abandonar.la, la deixarà espoliada fins al moll del os.
Per cert, procés que ja fa anys que s'està duent a termini i sota qualsevol govern espanyol, sigui del color que sigui. Ara només cal que els ciutadans i ciutadanes de Catalunya, fem... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 14   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#14
Fedor fletxa BCN
29 de setembre de 2011, 13.21 h

És perfectament normal que ecspanya aposti pel corredor central en comptes pel corredor del Mediterrani. Ells ja han descomptat que la independència de Catalunya és a tocar. Per què afavorir una nació estrangera com Catalunya fent-hi una obra costosa?

Ho veig lògic.


Valora aquest comentari:   votar positiu 21   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
Josep fletxa Sant Celoni
29 de setembre de 2011, 12.55 h

#5 Totalment d´acord en tu, Òscar.... Això se li diu en termes històrics,boicot econòmic, igual que el que va patir el Regne Unit amb les conquestes napoleòniques...
espanya té por que el Corredor Mediterrani unifiqui les terres catalanes i valencianes i es torni a vertebrar el malmès Regne d´Aragó....


Valora aquest comentari:   votar positiu 17   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
Pantinet fletxa Les Escaldes
29 de setembre de 2011, 12.32 h

Oriol Pujol: Pensa que el PSC estarà d'acord amb el PSOE (que es el mateix) en que el corredor cap Europa passi per Madrid, Zaragoza Euskadi. Que farà Artur Mas i Durante y Lérida.? Ja t'ho diré jo, dons diran: Catxis la marrrrrrrrrr Es com el pacte fiscal...... Ara es queden un 10 %, dons si tot va bé es quedaran un 9% i els nostres politics montaran una festa. Estimo moltissim a Catalunya, però els polítics catalans son els pitjors de tot el globus terraqui. Mireu, mentres aqui taquem ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 24   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
On abunda més el seny, a Euskadi o al Principat?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.