directe ! a La República. N. 4112. Dimarts, 14 d'agost de 2018 18:12 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

Recoder demana que el Govern pugui privatitzar línies de Rodalies

'No podem perquè el govern espanyol incompleix el seu compromís de modificar la llei ferroviària', lamenta el conseller

Comentaris 6  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 3 vots )
carregant Carregant

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha explicat aquest dimarts que la Generalitat vol tenir la 'possibilitat de privatitzar alguna línia de Rodalies', segons constarà en el contracte programa 2012-2015 amb Renfe. El conseller ha lamentat que la Generalitat no pot fer-ho perquè l'Estat 'incompleix el compromís de modificar la llei ferroviària que permetria triar el gestor de Rodalies' i això deixa el Govern 'en una posició de feblesa' per negociar amb Renfe. Recoder ha criticat que aquest incompliment se suma a la negativa de l'Estat d'invertir en la xarxa ferroviària catalana els 4.000 milions que preveu el Pla de Rodalies fins el 2015, del que només se n'ha executat un 10%.

Comparteix
   


Etiquetes
Durant una entrevista al programa 'El matí' de Catalunya Ràdio, Recoder ha explicat que 'és molt diferent' negociar amb Renfe si hi ha la possibilitat que la Generalitat triï l'operador que si l'Estat obliga a que el Govern català es posi d'acord amb la companyia. La modificació de la llei ferroviària va ser un dels compromisos assumits pel govern espanyol en el traspàs de Rodalies a Catalunya.

'S'han perdut vols a Alguaire perquè l'Estat no ha fet la seva feina'

D'altra banda, el conseller ha parlat de la retirada de paquets turístics que tour operadors russos havien preparat amb destí a l'Aeroport d'Alguaire. Recoder ha reiterat que 's'han perdut vols perquè l'Estat no ha fet la seva feina, s'han perdut oportunitats'. 'És una llàstima', ha reiterat. El conseller ha explicat que el Govern treballa per rendibilitzar Alguaire, però que 'el problema és que no arribaran tots els vols que havien d'arribar-hi. En el cas dels russos, volien la garantia que podrien entrar avions procedents de fora l'espai Schengen'.

Recoder ha criticat que el Ministeri de Foment no va activar el procés per preparar un punt fronterer a Lleida-Alguaire fins el 2 d'agost i no hi va enviar la policia a revisar la instal·lació fins fa dues setmanes. Finalment, davant l'imminent inici de la temporada de neu, els tour operadors russos van anul·lar els plans per portar 6.000 esquiadors als Pirineus lleidatans. 'Esperem que el punt fronterer estigui a punt el 19 de desembre o haurem de pagar indemnitzacions als tour operadors britànics' que mantenen rutes a Alguaire. 'Si hagués estat un aeroport d'Aena, s'ho haguessin pres d'una altra manera i estaria resolt', ha sentenciat el conseller.

Amb tot, Recoder ha criticat que el Tripartit va iniciar la construcció de Lleida-Alguaire quan els plans de viabilitat de la infraestructura encara s'estaven redactant. 'El 2006 s'aprova el pla director de l'aeroport i l'agost del 2007 hi ha el primer document que parla de què ha de ser Alguaire, amb les obres ja en marxa', ha explicat el titular de Territori i Sostenibilitat.

Per això, els plans d'Alguaire preveuen que 'el pitjor escenari és de 108.000 viatgers i n'hi ha 30.000'. La instal·lació lleidatana creixerà 'perquè el Prat quedarà saturat, però Barcelona encara rep només 30 dels 50 milions de passatgers potencials'. Els plans del Tripartit, ha prosseguit Recoder, també preveien que Lleida-Alguaire es gestionaria privadament, 'però el concurs va quedar desert'. A causa d'aquesta imprevisió, el conseller ha afirmat que 'és dur dir quan serà rendible l'aeroport'.

La privatització del Prat serà una oportunitat per Girona, Reus i Lleida

També en l'àmbit aeroportuari, Recoder ha confiat que l'Aeroport de Barcelona haurà d'apujar les seves taxes quan es privatitzi i que això servirà per fomentar els aeroports secundaris com Lleida, Girona o Reus. Així mateix, el conseller ha assegurat que Aena no pot apujar les taxes de Reus i Girona 'perquè el seu gran client -Ryanair- es retirarà d'aquests aeroports si això passa'. Recoder ha insistit que no li agrada l'actual sistema de subvencions a companyies aèries, però que així es generen oportunitats pel territori i pel turisme de la Costa Brava i de la Costa Daurada. 'Per cada euro invertit a l'aeroport, es genera negoci i ocupació per la zona', ha assenyalat.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#6
Albert Garcia fletxa Barcelona
1 de desembre de 2011, 15.35 h

#5 Si la Generalitat pot plantejar canvis d'horaris, per què no ho fa? Per anar de Blanes a Girona cal fer transbordament a Maçanet-Massanes, doncs el tren que va a Girona passa 5 minuts abans que arribi el tren procedent de Blanes! O el mateix a Sant Vicenç de Calders, on les combinacions per anar de Vilafranca o el Vendrell a Tarragona o Reus són pèssimes.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
Albert Garcia fletxa Barcelona
1 de desembre de 2011, 15.31 h

Als anys 80 el Regne Unit tenia un sistema ferroviari exemplar per l'època. John Major va privatitzar el ferrocarril a mitjans dels 90, i després de quinze anys aquestes n'han estat les conseqüències: encariment de les tarifes, desaparició de serveis, pèrdua de seguretat, augment de l'accidentabilitat, destrucció i precarització del treball...


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4 Jordi Gomara
Jordi Gomara fletxa [object Object]
30 de novembre de 2011, 10.37 h

Quina vergonya !!!! La dreta dóna igual que sigui espanyola que catalana. Voler privatitzar la RENFE perquè després encareixin encara més els preus del transport. Privatitzar per benefici d'uns quants, què guanyaria el poble privatitzant encara més empreses públiques?


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
Marc fletxa Terrassa
29 de novembre de 2011, 22.02 h

Joan M. un traspas de competencies per solamnet poder plantejar canvis d'horaris i poca cosa mes, que es el que va fer el Nadal, sense acompanyament presupostari es com si a tu et deixen una bicicleta sense rodes, per bonica que sigui de poc serveix.

Claudi, jo tampoc els he votat, pero de debo, son millors que els socialistes o els ecopijos, fan allo que poden fer a credit ja que realment es van trobar les finances publiques catalanes en numeros molt vermells i no crec que aquest sigui un llo... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Claudi fletxa Barcelona (Catalunya)
29 de novembre de 2011, 20.47 h

Foteu fàstic, Cyu: desgraciats!!! Aneu tots a pendre pel cul, putos botiflers merdosos!!!!!!!!!!! ||\*//||


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
29 de novembre de 2011, 19.49 h

Collons! Per això van lluitar perquè ens traspassessin rodalies? Per desprès vendre-la a empreses privades??? Sí senyor...


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 5
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






BLOGS enquestes

Jose david Carreño
Cargar globos de helio
El Dietari del Procés El Dietari del Procés
Ciutadans mor d'èxit
Josep Maria Loste Josep Maria Loste
Incivismes antiferroviaris
Joan Lladonet Joan Lladonet
Votants de dretes per adoctrinament
Joan Guerola
Contes d'en Jan Bosch 210 Digues-me, que fas aquí? 29
El Comunicado - JL Herrera El Comunicado - JL Herrera
17A Más que un atentado
Xavier Guarque Xavier Guarque
Unitat, si, però per a què ?
Lluís Feliu Lluís Feliu
Municipals per guanyar la República
publicitat


ELS VÍDEOS fletxa

Emotiu 'Cant dels ocells' pels presos polítics a Lledoners

comentaris


EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més







#xocdetrens fletxa






publicitat











#CATALUNYAusurpada fletxa






logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.