directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 29 de març de 2024 14:22 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

Aterra el primer avió comercial a l'aeroport de Lleida-Alguaire

Vueling volarà des d'aquí a París i Palma a partir del 5 de febrer · Ryanair volarà a Milà i Frankfurt a partir de l'abril

Comentaris 4  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 2 vots )
carregant Carregant

L'aeroport de Lleida-Alguaire ja ha acollit avui el primer aterratge d'un avió comercial, un Airbus 320 de la companyia Vueling, on hi viatjava el president de la Generalitat, José Montilla, encarregat d'inaugurar oficialment la infraestructura. Hi ha aterrat amb mitja hora de retard, ja que estava previst que ho fes a les dotze del migdia i ho ha fet a les 12.28h. Abans d'aterrar, l'avió ha sobrevolat dues vegades l'aeroport.
aeroport, lleida-alguaire
Comparteix
   

L'aeroport de Lleida-Alguaire és el primer que construeix la Generalitat i arrencarà la seva història comercial el 5 de febrer amb vols a París. Les altres destinacions amb que començarà a operar són Milà, Frankfurt i Palma.

L'estiu de 2007 es van iniciar les obres de l'Aeroport de Lleida-Alguaire, el primer impulsat pel Govern de la història. El govern català és propietari de la infraestructura i està prevista la concessió de la gestió a una empresa privada a partir del segon semestre del 2010. L'aeroport està situat al terme municipal d'Alguaire (Segrià) i ocupa uns terrenys de 367 hectàrees. La zona va ser triada per la proximitat a la ciutat de Lleida i les bones comunicacions entre les futures autovies A-14 i A-22, però tot i així actualment encara està pendent solucionar l'accés des del camí de la Saira procedent de la localitat d'Almacelles. A més a més, es preveu que sigui el punt de partida del futur Eix Transversal Ferroviari que unirà Lleida amb Girona.

Un dels projectes més ambiciosos de l'aeroport, el de portar turistes anglesos amb vols xàrter fins a Alguaire per anar al Pirineu a esquiar haurà d'esperar ja que la infraestructura no disposa d'un punt transfronterer vigilat per la policia espanyola i, per tant, de moment només podrà volar amb països inclosos dins l'espai Shenguen.

El 'culebrot' de les companyies aèries
Sens dubte una de les preguntes més recurrents de la premsa als polítics que han visitat l'aeroport en els últims mesos ha estat la de quines companyies començarien a operar a l'Aeroport de Lleida-Alguaire. Doncs s'ha volgut guardar fins al darrer moment el nom d'aquestes adduint motius de seguretat per no trencar les negociacions.

Finalment i d'entrada, seran dues les companyies que operaran a Lleida-Alguaire: Vueling i Ryanair. Els vols es concentraran de divendres a diumenge i hi haurà una freqüència de dos vols per destí a la setmana. En concret, Vueling volarà a París i Palma, mentre que Ryanair ho farà amb Milà i Frankfurt.

A banda del vol inaugural, el primer vol comercial doncs serà el pròxim 5 de febrer a París a càrrec de Vueling. Aquesta primera operació ja disposa de tot el seu passatge complet i és que molts lleidatans no han volgut deixar passar l'oportunitat de ser els primers en utilitzar la infraestructura i passar un cap de setmana a la capital francesa. El preu dels bitllets es va situar en un principi entre els 25 i 30 euros, però a mesura que van avançar les setmanes van superar amb escreix els 100 euros. Pel que fa a Ryanair, no començarà a operar fins a l'abril.

Un tret característic de la gestió que tindrà Ryanair amb Lleida-Alguaire que diferenciarà aquest aeroport de la resta de Catalunya amb què opera la companyia irlandesa serà que l'aeroport no serà conegut sota la marca Barcelona, com és el cas de Girona i Tarragona, sinó sota la marca 'Lleida-Pirineus'.

D'altra banda, un altre fet curiós és la denominació internacional de l'aeroport: el codi IATA. Lleida s'identificarà amb el codi 'ILD', fent referència al nom de la ciutat a l'antiga Època Romana: Ilerda.

Les característiques de l'aeroport
El del Lleida-Alguaire és un aeroport que està concebut per facilitar la interconnexió de les terres de Ponent amb els principals aeroports d'Europa i d'Àfrica del nord. Pretén facilitar l'exportació de mercaderies, promoure desplaçaments turístics i la costa catalana, donar suport a la internacionalització de les empreses catalanes, i oferir als lleidatans agilitat en els seus viatges de llarga distància.

Tècnicament té capacitat per realitzar 14 operacions per hora amb una pista de 2.500 metres de distància i 61 metres d'amplada. Això permetrà l'operació d'aeronaus A320, B737 i A-321. Respecte de la terminal, es tracta d'un edifici amb una superfície de 4.000 metres quadrats i té una capacitat per a 400.000 passatgers. Així mateix, es preveu una capacitat operativa per al trànsit de 3.500 tones de mercaderies a l'any. Hi ha quatre mostradors d'atenció i disposa de 120 places d'aparcament.

La torre de control té 23 metres d'alçada i 300 metres quadrats de superfície total. Disposa d'una plataforma d'estacionament d'aeronaus amb àrees per a l'aviació regional, general i esportiva. En global l'àrea d'estacionament d'avions és de 30.600 metres quadrats amb capacitat per a vuit aparells, dels quals, quatre comercial, tres de tipus avioneta i un tipus aviació corporativa.

Malgrat tot, aquestes xifres poden ser modificades sempre i quant la infraestructura, amb els anys, es consolidi i augmentin considerablement el nombre de passatgers i d'operacions comercials i de mercaderies. Això vol dir que als terrenys de l'Aeroport de Lleida-Alguaire hi ha espai suficient per construir-hi una altra pista d'aterratge de les mateixes dimensions de l'actual i també per ampliar la terminal duplicant-ne els actuals metres quadrats.

L'Aeroport de Lleida-Alguaire ha comportat una inversió de més de 95 milions d'euros i tal com ha succeït amb els de Girona i Reus, l'objectiu principal és impulsar l'oferta turística de la zona al mateix temps de potenciar l'equilibri territorial i la dinamització econòmica de la demarcació i del país. El Govern s'ha marcat com a objectiu per als propers deu anys que l'aeroport pugui transportar uns 395.000 passatgers anuals, que connecti ciutats de l'Estat i capitals europees, que generi uns ingressos anuals d'uns 47 milions d'euros en aquesta àrea i que creï centenars de llocs de treball, 60 d'aquest seran directes i la resta indirectes.




COMENTARIS fletxa taronja

item
#4
fvvseb fletxa rfgec
1 de desembre de 2010, 19.03 h

fcºvbdufkc


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
Quim fletxa PPCC.
18 de gener de 2010, 08.35 h

Quan ciu manava i era decisiva això hagués estat impensable.Els regionalistes només van saber enriquir-se i omplir-se les butxaques i ara troben molt a faltar molt la mamelleta que es pensaven que era de la seva propietat a perpetuitat.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
17 de gener de 2010, 18.03 h

Mucha parafernalia, conozco un caso, de un empresario subcontratado, que debido a las deudas, que no le pagan, en éste aeropuerto, le han quitado todo lo que tenia a su nombre, ruina total.VISCA CATALUNYA.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Andreu fletxa Barcelona
17 de gener de 2010, 13.56 h

Això és el que ens cal a Catalunya, fer més inversions en el territori i donar menys al govern espanyol. Si ells no volen invertir aquí, no els hi donem res de res i fem nosaltres les nostres inversions!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
S’avalua bé? Qui sap avaluar?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.