directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 29 de març de 2024 03:39 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

Clos predica amb l'exemple: una campanya que demana no gastar li costa 13 milions

El Ministeri d'Indústria ha llançat una campanya amb l'objectiu de conscienciar els ciutadans perquè estalviïn energia

Comentaris 3  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Closta de creure! Això deuen pensar a l'Estat espanyol. Nosaltres ja hi estem acostumats. El tema és el següent: el ministre d'Indústria Joan Clos ha presentat una campanya que pretén conscienciar els ciutadans perquè no malbaratin energia durant l'estiu i l'hivern. Estalviar i ser eficient són dos conceptes que defensa la campanya. El que no diu és que Clos per dur-la a terme ha invertit  13 milions d'euros.
joan clos alcalde barcelona ministre indutria
Joan Clos, ministre d'Indústria

Comparteix
   


Etiquetes
A l'Estat espanyol no sabien qui era Joan Clos, però poc a poc ho van descobrint a còpia dels seus estirabots. Nosaltres, però, ja hi estem acostumats. I és que Clos n'ha tornat a fer una de les seves.

El ministre d'indústria (i no pas de Justícia) i exalcalde de Barcelona, Joan Clos, ha llançat una campanya que ha presentat ell mateix que pretén estendre's fins al gener de 2008. L'objectiu del Ministeri d'Indústria és conscienciar els espanyols perquè estalviïn energia usant moderadament l'aire condicionat o la calefacció. Aquesta campanya es realitzarà tant en premsa com en la ràdio i la televisió per fomentar l'estalvi d'energia.

El més rellevant és que ens demanin no gastar i ser responsables quan el Ministeri ha invertit uns 13 milions d'euros, el que representa entre el 2% i el 3% del pla d'estalvi i eficiència aprovat pel govern a l'agost de 2005. La iniciativa s'inscriu en l'estratègia de foment de l'eficiència energètica promoguda per la Unió Europea i està estructurada entorn d'un missatge generalista i altres sis específics sobre ús de l'aire condicionat, del transport públic, de la calefacció, de l'etiquetatge de productes, dels comptadors i de l'energia solar i eòlica.

Les Closades

El lema de la campanya és: "Estalvia energia, pensa en el futur". Encara és més contradictori el discurs de Clos, que va destacar la importància de "promoure i sensibilitzar els ciutadans en l'estalvi de l'energia".

Però encara queda una perla més. Semblaria escrit per un guionista dolent però no és així. Clos va dir textualment que "el Govern té un fort compromís amb l'eficiència i la reducció despeses".



COMENTARIS fletxa taronja

item
#3
Enric fletxa La Plana Baixa
13 de juliol de 2007, 14.16 h

No crec que els anuncis serveixin de molt. Si volen estalviar energia de debó que facin més transport públic i que facin també com els cubans, veneçolans, bolivians, etc. Que canviïn les bombetes elèctriques per bombetes de baix consum ('bombillos ahorradores' en diuen a Amèrica).


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Àlex fletxa Sant Vicenç dels Horts
12 de juliol de 2007, 09.00 h

Xavier de Cubelles, efectivament tot el que sigui esforç per a reduir el consum energètic benvingut sia, però... 13 milions d'euros (parlem de més de 2000 milions de les antigues pessetes) en una campanya de conscienciació de la que segurament tot el que veurem serà algun anunci a la televisió, la ràdio o la premsa? A mi la quantitat em sembla una barbaritat.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Xavier fletxa Cubelles
11 de juliol de 2007, 20.37 h

Que consti que en Joan Clos em sembla un pallasso, un mal gestor i no sóc en absolut del PSC. Tot i així, penso que aquest cop critiqueu per criticar. Em sembla encara poc, que s'hagi gastat 13 milions d'euros, si l'objectiu és reduir el consum d'energia. El canvi de mentalitat de la ciutadania respecte el consum d'energia és tan urgent i necessari, que tots els esforços em semblen insuficients, costin el que costin econòmicament. I sense tenir números a la mà, m'atreviria a afirmar que ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
S’avalua bé? Qui sap avaluar?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.