directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 25 d'abril de 2024 13:15 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Recoder ara diu NO al desdoblament de la N-II per criteris de sostenibilitat

Malgrat la coherència del plantejament el que s’amaga darrera la negativa és el conveni milionari entre Foment i ABERTIS pel tercer carril de l’AP-7 que el fa inviable

Comentaris 12  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 5 vots )
carregant Carregant

El Conseller argumenta que cal una "reflexió en profunditat" sobre el desdoblament de la N-II i la 340, però tal com va informar el directe.cat! la clau està en que el desdoblament faria reduir encara més el transit per l’AP-7 i comportaria indemnitzacions milionàries per ABERTIS a causa del conveni signat per la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, amb la concessionària. El conveni preveu que ABERTIS recuperi la inversió gràcies a l’augment del transit, sense necessitat d’augmentar les tarifes ni allargar la concessió, i en el cas que els ingressos no siguin els previstos, la compensació podria arribar als 2000 milions d’euros el 2021.
 

Comparteix
   


Etiquetes
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha defensat que cal fer una "reflexió en profunditat" sobre la necessitat de construir vies desdoblades al costat d'autopistes de peatge. Aquest és el mateix plantejament que ja va exposar el director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, el passat mes de novembre durant un debat sobre infraestructures a Girona. A preguntes del diputat ecologista Joan Boada, el conseller indica que cal donar prioritat als trams de Caldes a Maçanet de la Selva, empantanegats des de fa més de dos anys, i també al desdoblament de la via fins a Tordera, però que cal replantejar la resta.

Recoder ha subscrit les paraules de Font i ha remarcat que el Govern considera que cal fer una "reflexió en profunditat" sobre la construcció de vies desdoblades al costat d'autopistes de peatge, per tal "d'evitar duplicacions que siguin innecessàries". El conseller ha justificat aquesta afirmació perquè, segons assegura, cal evitar construir infraestructures que puguin suposar un "important impacte territorial, més en un context econòmic restrictiu". Recoder apunta que això fa replantejar la planificació viària prevista a curt o mig termini.

El diputat Joan Boada ha recordat que el seu partit ha defensat durant anys que enlloc de desdoblar l'N-II fins a la Jonquera es podia fer gratuït el tram nord de l'AP-7 -fins a la Jonquera- per evitar així que hi hagi dotze carrils en paral·lel travessant el territori.

Boada ha criticat que altres veus dins de CiU -cita el diputat al Congrés, Jordi Xuclà- hagin defensat en campanya electoral la necessitat de desdoblar tota la nacional i que ara el conseller ho qüestioni. "És una prova més del cinisme de CiU que defensa el desdoblament en públic i en privat el qüestiona", ha declarat.

Boada ha manifestat que properament adreçarà una bateria de preguntes al Govern en relació al cost del rescat del peatge de l'autopista entre Girona i la frontera i el cost de les compensacions a Abertis per la construcció del tercer carril amb la davallada de trànsit que està registrant l'AP7 a causa de la crisi
 



COMENTARIS fletxa taronja

item
#12
Joan fletxa NII Tordera Girona
17 de març de 2012, 08.59 h

Aquí tothom procura pel seu "hortet".
L'estat guanya un 18% de iva a cada peatge que paguem!!! Per ells, com més malament estigui la NII, millor!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
16 de març de 2012, 13.43 h

Tot i que no es tracta d'un problema de Catalunya, pel mateix motiu tampoc se desdoblat la N-II entre Fraga i Alfajarín. Un tram de carretera en el que hi passen centenars de camions a diari, i amb molts accident mortals, també porten molts anys sense fer res per arreglar la situació.
El nostre problema només té una solució, i es la nostra independència.


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
pagano fletxa el masnou
16 de març de 2012, 12.50 h

#8 , es que al senyor Caixa no s'el pot incomodar.


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
pagano fletxa el masnou
16 de març de 2012, 12.49 h

criteris de sostenibilitat de que? de morts per any? o es que no heu vingut mai al meu poble?, deixareu de practicar la "convivencia cìvica" amb el des-gobierno de espana?, ja..no sabeu de que parlo.


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
Rafa fletxa Empuriabrava
16 de març de 2012, 12.12 h

#7 Joan, el territori està molt "matxacat" a hores d'ara, ampliar, vol dir més ponts més ciment, menys corredors de fauna, etc...
Si s'obliga als camions a transitar per la AP7 (d'altra banda, si fos gratuïta ja ho farien) i es fa gratuïta pels turismes, el pas de vehicles per la N-II, baixaria dràsticament.
Ens han volgut vendre el desdoblament com l'única alternativa possible, però hi ha més alternatives, sens dubte. El que passa també, és que gratis i AP7, no són paraules que vag... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
Joan fletxa Barcelona
16 de març de 2012, 10.53 h

#5 Seria lògic desdoblar la N II fins a Figueres , perque suporta molt trànsit local i facilitaria la comunicació cap a l'Alt Empordà.
A partir de Figueres i mentre a l'altra banda de la frontera tampoc estigui desdoblada la nacional, amb l'AP 7 ja n'hi ha prou.


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
toni fletxa vic
16 de març de 2012, 10.49 h

A les proximes eleccions que es presenti en Salvador Alemany , i treguin aquest titelles de Ciu .


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
Rafa fletxa Empuriabrava
16 de març de 2012, 09.29 h

D'acord en no desdoblar la N-II, el mal que ja ha fet el TGV, la MAT, etc... és molt gran.
Però, això cal acompanyar-ho amb més mesures, cal convertir la N-II en una bona autovia, sense passar per pobles (Bàscara, per exemple) ni rotondes (Blanes, La Jonquera, etc...) eliminar tots els punts negres, son molts! I prohibir el tràfic pesat de camions, només traïen els camions de la N-II milloraria molt la via, (a la Catalunya Nord ja es fa i no passa res. Els camions per l'autopista).
Aix... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
Jordi fletxa Girona
16 de març de 2012, 09.24 h

Quina vergonya de govern. Ricard Font sembla mentida que siguis de Girona... quin exercici d'hipocresia que has de fer, o si t'ho creus realment és que ets un inútil més en el govern dels "millors", més venuts i més falsos. En fi, que tinguem sort de no morir a la NII, tot sigui per abertis i els quatre caragirats que ens governen...


Valora aquest comentari:   votar positiu 13   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
Jordi fletxa Figueres
16 de març de 2012, 09.18 h

No sé com a Bàscara, Medinyà o fins i tot Figueres pot haver-hi gent que encara els voti.


Valora aquest comentari:   votar positiu 13   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
On abunda més el seny, a Euskadi o al Principat?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.