directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 26 d'abril de 2019 06:29 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

La Generalitat de Catalunya adjudica la primera fase de les obres de l'aeroport de Lleida-Alguaire

L'aeroport serà operatiu abans de finalitzar el 2008

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) ha adjudicat aquest dissabte, per mitjà de l'empresa pública GISA, la primera fase de les obres de l'aeroport de Lleida-Alguaire. Aquesta primera fase d'obres, on es construirà la pista i les àrees d'estacionaments d'avions i vehicles, s'iniciaran aquest estiu per tal que l'aeroport sigui operatiu el 2008. També està previst que, en breu, es licitin les obres de la terminal provisional i les instal·lacions per un import de 27 milions d'euros.
lleida-alguaire aeroport
Imatge virtual del futur aeroport de Lleida-Alguaire / ACN

Comparteix
   


Etiquetes
Segons el DPTOP, l'adjudicació de la primera fase de les obres de l'aeroport Lleida-Alguaire significa el pas definitiu per tal que s'iniciïn ja, en els pròxims mesos, les obres del primer aeroport que construirà la Generalitat de Catalunya i tindrà un termini d'execució de 14 mesos.

El consell d'administració de GISA ha adjudicat aquestes obres corresponents a la primera fase del projecte per 29,4 milions d'euros a la Unió Temporal d'Empreses formada per Dragados S.A. i Obrum, Urbanismo i Construcciones, S.L.U.

Paral·lelament a la licitació de la primera fase, el DPTOP preveu iniciar la licitació de les obres de la segona fase d'aquest aeroport en les pròximes setmanes, per uns 27 milions. D'aquesta manera, aquesta segons fase, que inclou la terminal provisional i una part de les instal·lacions, es podrà construir paral·lelament a la primera i tindrà una duració de 12 mesos. Aquesta segona fase anirà també a càrrec de la Generalitat. Així, el segon semestre del 2008 el DPTOP preveu que l'aeroport tingui construïts tots els elements necessaris per entrar en funcionament.

L'empresa concessionària de l'aeroport serà també l'encarregada de construir les infraestructures necessàries per completar l'aeroport i fer-lo funcionar a ple rendiment. D'aquesta manera, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques preveu que la construcció de l'aeroport comporti una inversió pública d'uns 56,4 milions d'euros i de fins a 60 d'inversió privada.

A la vegada, el Govern ha encarregat la redacció d'un estudi de viabilitat econòmica per tal d'avaluar totes les possibilitats i potencialitats d'aquesta infraestructura aeroportuària. Així, un cop finalitzat aquest estudi es podran valorar les actuacions amb vista a la seva gestió que permetran que pugui sortir a concurs Es calcula que aquest estudi estigui enllestit després de l'estiu.

Primera fase de les obres


Un cop adjudicada la primera fase, el DPTOP espera poder iniciar les obres de forma imminent amb la construcció de la pista d'enlairament i totes les seves vies d'enllaç, així com l'àrea d'estacionament d'avions i l'aparcament pels usuaris.

El camp de vols disposarà d'una pista d'enlairament de 2.500 metres de longitud per 45 metres d'ample. Aquesta longitud possibilitarà que avions com l'Airbus 320 i 321, amb capacitat per a més de 150 passatgers, puguin operar en el nou aeroport. La pista també permetrà que utilitzin l'aeroport avions de transport de mercaderies. Així mateix, es construiran els carrers d'enllaç entre la pista i l'àrea d'estacionament, els carrers de la zona de servei i la connexió amb la carretera d'accés a l'aeròdrom.

La zona d'estacionament dels avions comptarà amb una superfície de 30.600 metres quadrats i també disposarà de la plataforma d'aviació general capaç d'admetre cinc llocs d'aeronaus tipus avioneta. Les obres inclouran també el carrer de rodament a la plataforma per a l'accés a les posicions d'estacionament.

També es previst que s'urbanitzi la zona d'aparcament per a usuaris amb capacitat per a 240 vehicles; els carrers interns que permetran el moviment dins de l'aeroport; el tancat perimetral de vuit quilòmetres de longitud i dos metres d'alçada que protegirà l'aeroport; i el camí perimetral interior que farà la volta a tot l'aeroport.

Aeroport regional

La ubicació d'un aeroport, a l'altiplà d'Alguaire, molt proper a la ciutat de Lleida, parteix de les prioritats del Govern en matèria d'equilibri territorial i diversificació econòmica. L'objectiu és crear a la zona de ponent un aeroport regional per donar servei tant de passatgers com logístic a la demarcació.

Així, segons les previsions del Govern, a banda dels residents de les comarques de Ponent i de les comarques pròximes de l'Aragó, també es preveuen usuaris del turisme de l'esquí i l'esport d'aventura i dels viatges de negocis. En aquest sentit, s'espera que aquest aeroport pugui assolir en un futur els 400.000 passatgers anuals.

Pel que fa a les mercaderies, l'aeroport acollirà un transport de mercaderies de tipus mitjà amb serveis de paqueteria, missatgeria, productes peribles i terciaris. D'aquesta manera, es preveu assolir 6.000 tones anuals de mercaderies.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat




EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més



BLOGS enquestes

El Dietari del Procés El Dietari del Procés
I aleshores, David Fernández, disfressat de Giovanni Falcone, va aterrar al Tribunal Suprem
Josep Maria Loste Josep Maria Loste
L’antídot contra l’odi
Vicenç Plans Vicenç Plans
La independència tracta d’economia (25/4/2019)
Cesc Batlle Cesc Batlle
Viatge al país dels blancs
Pedro I. Altamirano Pedro I. Altamirano
Fusilemos al Puigdemont
Joan Lladonet Joan Lladonet
Per què no votaré “Ciudadanos”?
Màrius Viella Màrius Viella
Quan mentir no es castigat








#xocdetrens fletxa








#CATALUNYAusurpada fletxa






logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.