directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 16 d'abril de 2024 17:49 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

El model de gestió de l'aeroport del Prat apropa a Govern i CiU

La conclusió que s'ha extret del debat és que es poden acostar les posicions

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El govern proposa un que la presència catalana al consorci que dirigirà l'aeroport sigui del 70%, repartida en un 30% per a la Generalitat, un 20% per a les administracions locals i un 10% per a les empreses. CiU vol un 40% per a la Generalitat, la mateixa xifra per a l'Estat, un 10% per a les entitats locals i un 10% per a les empreses catalanes. Des de les dues posicions han acceptat que l'acord és viable.
terminal b aeroport prat barcelona
La terminal B de l'aeroport del Prat de Barcelona

Comparteix
   


Etiquetes
El model que es vol per l'aeroport del Part, un element puntal de la nostra comunicació i comerç, és de tal importància que sembla ser que per fi, des de l'esfera política, hi ha voluntat de consens i acord. La Generalitat i CiU han constatat les semblances entre el model de gestió que proposen per a l'aeroport.

Punts d'acord

Des del Govern, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha proposat que la presència catalana al consorci que dirigirà l'aeroport sigui del 70%, repartida en un 30% per a la Generalitat, un 20% per a les administracions locals i un 10% per a les empreses. Joaquim Nadal ha avançat que l'empresa que gestionarà el sistema aeroportuari es podria anomenar Aeroports de Catalunya, que tindria una societat específica per a cadascun dels aeroports catalans.

Des de CiU es vol elevar al 40% la participació de la Generalitat i es remarca que no es tracta d'una AENA catalana, sinó d'un model propi. El diputat de CiU Josep Rull ha explicat el model i ha defensat un 40% per a la Generalitat, la mateixa xifra per a l'Estat, un 10% per a les entitats locals i un 10% per a les empreses catalanes. Rull ha advertit del perill que es creï una "AENA catalana" i no "un model propi de gestió eficient i descentralitzada".

Tot i això, la conclusió que ha tret del debat és que es poden acostar posicions. "Vostès proposen crear Aeroports de Catalunya i nosaltres parlem d'una Autoritat Nacional d'Aeroports de Catalunya, per la qual cosa partim de plantejaments similars", ha afirmat. La principal diferència és, segons Rull, la composició del consorci que ha de gestionar el Prat.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
Lluis N fletxa Maresme
20 de juliol de 2007, 07.34 h

És igual, sigui com sigui el consorci que gestioni els aeroports del Prat i de Catalunya, AENA i/o el govern d'Espanya tindran tot el poder de decisió. Algú encara creu que en Montilla demanarà als seus amos del PSOE quelcom que representi més poder per a Catalunya?
Temps al temps. Fets, no paraules.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Implants i implantació de musulmans

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.