Baltasar contradiu la postura d'ICV i aposta per apujar els 80 km/h
Tan el director del Servei Català de Trànsit com Joan Saura van assegurar que la limitació no es tocaria
El conseller de Medi Ambient i Habitatge, Francesc Baltasar, ha assegurat aquest dijous que veu 'moltes possibilitats' de flexibilitzar el límit de 80 km/h als accessos l'àrea metropolitana de Barcelona, contradient el seu company de partit i el director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya, qui assegurava que no es plantegen pujar la velocitat durant la nit i Joan Saura, qui advertia fa un any que el límit no es tocaria. En declaracions a COMRàdio, Baltasar ha supeditat aquesta decisió al coneixement de les dades de pol·lució a l'àrea de Barcelona. 'Tenim moltes possibilitats de poder-ho analitzar, revisar i, per tant, fer propostes a la comissió cap a aquesta flexibilització del límit de velocitat', ha assenyalat el conseller de Medi Ambient, que s'ha mostrat convençut que les dades de contaminació seran positives i per tant es podran modificar i augmentar aquests límits de velocitat.
Amb el seu posicionament, Baltasar se suma així a les diferents veus del Govern com el conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, que durant els últims dies han apostat per flexibilitzar la mesura de limitar a 80 km/h els accessos a l'àrea de Barcelona.Contràriament als consellers, el director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya, va insistir aquest dilluns que no hi havia encara 'cap proposta concreta per modificar els límits màxims de velocitat que s'apliquen actualment a les vies amb velocitat variable'.
En una entrevista a TV3, el director del Servei Català de Trànsit va recordar que a la zona 80 hi van haver 74 víctimes mortals i 369 ferits greus entre els 2002 i el 2007. Segons l'ecosocialista, amb la limitació a 80 km/h i la implantació el 2007 de la velocitat variable, s'han aconseguit reduir en un 50% el nombre de morts registrats en aquesta zona.
En aquest sentit, l'exregidor d'ICV al Prat de Llobregat repetia les tesis que defensava Joan Saura ara fa un any, quan el debat es va reobrir amb els mateixos termes i el conseller d'Interior va assegurar que el límit no es tocaria, ja que forma part d'un acord del juliol del 2007 que contempla aquesta limitació entre una setantena de mesures per millorar la contaminació de l'aire. Llavors Saura va argumentar que amb aquesta limitació de velocitat es 'perd llibertat' a canvi de 'salut i seguretat' .