directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 25 d'abril de 2024 09:24 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Nadal garanteix que les mercaderies dels ports de Tarragona i Barcelona circularan amb ample europeu fins la frontera francesa

el 2020 el transport ferroviari de mercaderies ha d'arribar al 20%

Comentaris 3  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

La implantació de l'ample de via europeu per a mercaderies és una inversió necessària si es vol potenciar el transport ferroviari de les mercaderies. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha explicat que hi ha 'clarament la voluntat' del Ministeri de Foment i del Govern que les mercaderies dels ports de Tarragona i de Barcelona circulin fins a la frontera francesa en vies d'ample europeu, per potenciar l'ús d'aquest model de transport que avui significa menys del 8% del total del volum de la circulació de les mercaderies.
joaquim nadal
Joaquim Nadal, ahir

Comparteix
   


Etiquetes
El conseller ha explicat en una entrevista que en el cas del port de Barcelona, ja s'està treballant en la construcció de la línia d'ample europeu entre el port i el Papiol, per posteriorment seguir amb la línia fins a Mollet. Des d'aquest punt, l'apartador de la Llagosta, les mercaderies circularan 'aprofitant' els trams ja construïts de la línia d'alta velocitat.

El transport de mercaderies per ferrocarril té una ocupació per sota del 8% en relació a la resta del transport que molt majoritàriament es fa per carretera, cosa que suposa un augment de costos econòmics afegits, per l'increment continuat del preu del petroli, i un cost mediambiental, per efecte de les emissions de diòxid de carboni de la flota de camions que fan el transport. L'objectiu del Govern és que l'any 2020 aquest 8% d'ús de les vies ferroviàries per a mercaderies passi al 20% en relació al transport per carretera.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#3
23 d'agost de 2007, 18.00 h

S'acosten eleccions....


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Bucarest fletxa Barcelona
23 d'agost de 2007, 17.10 h

A veure si és veritat d'una vegada! Aquest és tema cabdal per al desenvolupament econòmic de Catalunya; massa important perquè Madrid ho permeti... Esperem que tiri endavant per al bé d'aquest país.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Solé fletxa Polinyà
23 d'agost de 2007, 16.55 h

I a quin tren és carregaran aquestes mercaderíes?
als de rodalíes?
Perquè els TGV estan dissenyats per transportar de forma molt elista, única i exclusivament persones.
I els totpoderossos propietaris de ACESA, ja ho permetran això de disposar d'una alternativa a fer servir les seves autopistes de "pillatge"per transportar mercaderíes?


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
On abunda més el seny, a Euskadi o al Principat?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.