directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 19 d'abril de 2024 13:02 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

El Govern Espanyol impedeix la gratuïtat de l’AP-7

Foment prefereix regalar més de 2.000 milions d’euros a ABERTIS abans de fer gratuïta l’autopista AP-7 des de Tarragona a La Jonquera

Comentaris 12  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 13 vots )
carregant Carregant

A l’any 2006 el ministeri de Foment va signar un conveni amb l’empresa ABERTIS per a la construcció del tercer carril de l’autopista AP-7. Amb una inversió prevista a càrrec d’ABERTIS de 500 milions d’euros, però real de 350 milions d’euros, l’obra i el conveni s’han convertit en un negoci milionari i una sagnia per l’erari públic i és un impediment pel desdoblament, llargament ajornat, de la N-II i la N-340. Però l’escandalós conveni és ara una solució per evitar que els catalans paguem doblement un peatge, tant sols l’actitud del Govern Espanyol ho pot impedir. Des de fa temps, el directe!cat porta denunciant l’escàndol que representen els peatges per l’alt cost que representen i els incessants beneficis de les concessionàries d’autopistes. Ara fem un pas més i no solament critiquem sinó que aportem solucions per acabar amb el peatge d’una autopista que s’ha pagat moltes vegades.
 


abertis autostrade
Comparteix
   


Etiquetes
ABERTIS cobra més diners via conveni, que no pas per la recaptació dels peatges de l’AP-7

Fins a l’any 2010 el saldo compensatori que el Ministeri  havia de pagar a ABERTIS per la davallada de la circulació a l’AP-7 pujava a 457 milions d’euros, en tant sols tres anys, segons les dades fetes públiques pel mateix ministeri. El muntant de l’operació és calcula en funció principalment del transit de cotxes per l’autopista, a més disminució més diners que ha de pagar el ministeri. Tant a l’any 2010 com el 2011 el descens de vehicles encara ha estat més espectacular degut a la crisi i per tant les xifres augmentaran encara molt més, podríem estar parlant de més de 300 milions d’euros a l’any, xifra molt superior a la recaptació per peatges que ABERTIS té en un any.

Podem tenir el peatge de l’AP-7 gratuït, però el Ministeri prefereix omplir les butxaques d’ABERTIS

Si el Ministeri pagués el peatge dels usuaris, augmentaria el transit i es complirien les xifres establertes pel nefast conveni signat pel Ministeri de Foment i la concessionària, d’aquesta manera l’erari públic s’estalviaria de pagar els 300 milions d’euros anuals.

Per què el Ministeri prefereix regalar més de 2.000 milions d’euros a una empresa privada?

Primer  signen un conveni escandalós malgrat que diferents informes el desaconsellaven per que dificultarien el desdoblament de la N-II com així ha sigut, i un cop vist el desastre i l’alt cost per l’erari públic, quan tenen un possibilitat de reduir els danys col·laterals prefereixen seguir augmenten els beneficis  d’Albertis en perjudici de dels usuaris catalans.

No tenim l’AP-7 gratuïta per què el Govern Espanyol no vol

Pagant el peatge dels usuaris, fins i tot és podria cobrar un preu simbòlic, augmentaria el transit i s’estalviaria diners i donaria resposta a l’escàndol dels peatges que paguem els catalans, és tant senzill com tenir voluntat, però Espanya prefereix seguir castigant, sempre que pot, Catalunya.

ABERTIS cobra doble, cobra dels usuaris i de l’erari públic segons el nefast conveni. Ara els polítics tenen la paraula, amb una iniciativa parlamentaria es pot arreglar l’escàndol.



Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#12
9 de desembre de 2012, 11.50 h

Fins que Catalunya no declari unilateralment la nostra independència, de coses com aquestes i fins i tot molt pitjor, com pot ser la subvenció de 500 millonets a la FAES, mentre hi ha gent que es mort de gana, en veurem moltes. Jo, a la meva edat, ni en èpoques immediates a la guerra del 36, havia vista tanta misèria, i això que es passava gana. I si hem d'esperar data per a un referèndum de SI o NO, aquesta Espanyistan ja se'ns haurà cruspit, perquè les mines, torpedes a la línia de f... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
8 de desembre de 2012, 11.42 h

I això com es menja ?
http://noticies.sirius.cat/2012/12/abertis-compra-tabasa-i-tunel-del-cadi.html


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
7 de desembre de 2012, 20.09 h

Sí, sí, molts pals a Madrid, però el "Govern dels millors", com diu el #4, també privatitza.

http://www.eltriangle.eu/cat/notices/2012/12/ciu_privatitza_empreses_publiques_rentables_com_tabasa_i_el_tunel_del_cadi_pels_propers_25_anys_32856.php


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
Resolt fletxa Catalunya
7 de desembre de 2012, 19.00 h

Així es compren voluntats: la de la Caixa, la d'Abertis....


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
quim fletxa alt empordà
7 de desembre de 2012, 18.29 h

L'any passat el Diari de Girona ja en parlava: 471 milions d'inversió i pagament de l'estat el desembre de 2010: 457 milions i que seguia augmentant...
http://www.diaridegirona.cat/economia/2011/10/14/foment-ha-pagar-prop-500-milions-abertis-caiguda-transit-lap-7/522211.html


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
Llibertat i prosperitat fletxa 4th Video - A time for more nations - By Sharif
7 de desembre de 2012, 16.38 h

http://www.youtube.com/watch?v=FehP4wiJMU8&feature=plcp

Ajudem a internacionalitzar aquest video en anglès sobre Catalunya. Que tot el món sàpiga qui som i que volem!

FREEDOM FOR CATALONIA


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
7 de desembre de 2012, 11.24 h

Petages sí. Però públics!! Els serveis els ha de pagar l'usuari. Igual que pagués el bitllet del metro o el tren, has de pagar per anar per autopistes i autovies, sinó les pagarem entre tots, hi circulem molt, poc o gens. I això seria injust. El que no es pot consentir és que això generi beneficis! S'ha de pagar només per cobrir el manteniment i les ampliacions necessàries; i si hi ha beneficis, han de ser públics, no privats!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 11   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
mario fletxa barna
7 de desembre de 2012, 10.31 h

Potser les CUP faran l'ofici...


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
Pepo fletxa Terrassa
7 de desembre de 2012, 09.35 h

Però sumeu-hi les dues concessions de la Generalitat que el passat dimecres li van donar èr 25 anys a Abertis (o Albertis com diu l´article ha ha ha), Tunel del Cadí i Tunel de Vallvidrera. Us felicito fills!!! i alhora anem retallant drets socials ...
Si aquest ha de ser el model del nou estat català, potser que sortim a cremar-ho tot, España i Catalunya.


Valora aquest comentari:   votar positiu 11   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
7 de desembre de 2012, 09.05 h

Cal que torni SOLIDARITAT !!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 14   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Implants i implantació de musulmans

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.