directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 29 de març de 2024 11:55 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

Entra en funcionament l'autopista ferroviària europea més llarga entre Luxemburg i la Catalunya Nord

Redueix el recorregut en 5 hores

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El primer tren comercial de la nova autopista ferroviària que va sortir ahir dilluns a última hora de la tarda de Bettembourg, a Luxemburg, ha arribat aquest dimarts al matí, a dos quarts d'onze al Voló, a la Catalunya Nord. Amb una capacitat per a 40 semiremolcs, el tren ha recorregut els més de 1.000 quilòmetres amb 15 hores, 5 menys que per carretera. A més a més, comparat amb els altres sistemes de transport combinat entre ferrocarril i carretera, aquest no necessita cap maquinària pesant ja que permet als camions pujar directament de l'andana als vagons que pivoten arran de terra per facilitar la maniobra.
c-58 autopista barcelona catalunya cotxes velocitat
Un tram de la C-58

Comparteix
   


Etiquetes
Inaugurat simbòlicament fa sis mesos pels ministres de transport luxemburguès i francès, l'entrada en funcionament de la línia estava prevista pel mes de juliol passat, però la construcció dels vagons especialment rebaixats va durar més temps que previst.

En principi dos trens amb capacitat per a 40 semiremolcs havien de circular cada dia, però actualment, només un està disponible, la qual cosa obliga a fer només una anada i tornada per dia, però a partir del mes de novembre la freqüència hauria de doblar. L'objectiu és multiplicar per deu el nombre de rotacions diàries d'aquí al 2012 segons ha explicat Daniel Lebreton, responsable comercial de Lorry-Rail, l'empresa que gestiona la línia.

Lorry-Rail és una societat luxemburguesa el capital de la qual es reparteix entre la Caisse des dépôts et consignations (42,6%), Vinci Concession (19,9), la societat francesa de ferrocarrils, SNCF, (12,5%), els ferrocarrils luxemburguesos (12,5%) i Modalohr, l'empresa que ha construït els vagons i el sistema de carga (12,5%).

Per aquest primer viatge el tren no va poder complir amb l'hora de sortida previst i s'ha retardat dues hores a Bettembourg a causa de la gran expectació mediàtica i política que va provocar l'esdeveniment. Per això ha arribat al Voló a dos quarts d'onze del matí enlloc de dos quarts de nou, però els responsables han destacat que el viatge s'ha passat bé malgrat el fet d'haver superat el temps mínim mercat per fer el trajecte en 14 hores.

A la seva arribada al Voló, nombrosos empresaris alemanys, francesos i catalans estaven presents. Ja són nombroses les empreses catalanes i espanyoles especialitzades en el transport internacional que s'interessen per aquesta nova oferta de transport combinat més pràctic i ràpid que els que hi havia fins ara i que estava principalment dedicat al transport de contenidors.

Per Paul Shelton de l'empresa 'Tradisa' de Barcelona aquest nou sistema permet el transport 'just in time', és a dir carregar i descarregar un semiremolc en una hora de temps cosa que no és possible amb contenidors.

Altres empresaris com Ramon Carré de l'empresa de transport Calsina-Carré de Pont de Molins, a l'Alt Empordà, destaquen l'avantatge que representa aquest nou sistema a l'hora de gestionar el personal.

'La legislació és cada vegada més dura i crec que en el futur ho serà cada vegada més. Ens permet conduir molt poques hores amb què hem de trobar eficiència perquè els conductors puguin aprofitar les hores al màxim i crec que el tren ens pot ajudar. Llavors el que nosaltres intentarem és treballar combinant la carretera i el tren' explica Carré.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
S’avalua bé? Qui sap avaluar?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.