directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 18 d'abril de 2024 11:50 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Pels catalans, trens de segona

Renfe reutilitza els models d'AVE del 1992 que feien el recorregut Madrid- Sevilla per als trajectes del TGV entre Catalunya i França.

Comentaris 40  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 7 vots )
carregant Carregant

Fa 20 anys que François Mitterrand i Felipe González anunciaven l’acord entre els dos estats per a una infraestructura que ahir es va estrenar, el (TGV) que uneix París amb Barcelona. Avui hem sabut que deu dels trens que faran el trajecte entre Barcelona i Tolosa, Lió i Marsella tenen més anys que l’encaixada de mans de Mitterand amb González, i és que la companyia Renfe ha traslladat a Catalunya els combois del model S-100 que van estrenar l’any 1992 els usuaris del primer tram de l'alta velocitat a l'Estat entre Madrid i Sevilla, uns trens bregats ja que també han cobert trajectes de l'Euromed en els 21 anys de vida que tenen. Renfe ha volgut destacar que malgrat tenir els seients fixos, els trens han estat remodelats i disposen com a gran novetat d’endolls en els seient, cosa que els moderns, inexplicablement no disposen.


Comparteix
   


Etiquetes
20 anys d’espera per anar amb un TGV de l’any de la picor però que està com si fos nou

Fonts de Renfe han recalcat que malgrat que els combois datin de l'any 1992, s'han remodelat completament per dins i funcionen com si fossin nous. A diferència dels models més nous d'AVE, que cobriran el trajecte directe entre Barcelona i París inaugurat aquest diumenge, els S-100 remodelats del 1992 disposen d'endolls en classe turista, una prestació que no es troba en els trens més nous i que ha generat nombroses queixes entre els usuaris. Per contra, tenen seients fixes a favor i en contra el sentit de la circulació sense que es pugui canviar la seva orientació.

Un estalvi  de 240 milions d’euros a costa dels catalans

Renfe va anunciar a principis del 2011 que optaria a remodelar deu models dels S-100 per als trajectes entre l'Estat i França, en lloc de comprar nous trens, amb l'objectiu d'estalviar més de 240 milions d'euros. En aquest sentit, segons la companyia, la remodelació dels combois ha costat uns 30 milions d'euros, uns treballs que va adjudicar a Alstom. Cada tren d'aquestes disposa de 347 places i disposen dels nous equips de senyalització per circular per la xarxa francesa.
 



COMENTARIS fletxa taronja

item
#40
Jordi fletxa Cardedeu
18 de desembre de 2013, 15.41 h

#39 Així doncs, estem d'acord! Salut!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#39
B.Urleta fletxa estat esPPanyol = FANFARRONERIA INCOMPETENT, ENGANY, CORRUPCIÓ = simulacre d’estat de dret = paròdia esperpèntica de democràcia
18 de desembre de 2013, 13.41 h



#38 Jordi, la teva argumentació em sembla molt assenyada. Ho reconec. L'ùnic que no has entès és que jo, l'estat esPPanyol l'anomeno així en honor a que després de 40 anys de dictadura feixista, no en tenen prou i voten PP, que és el partit al govern. Però en cap moment he pensat que tu ho fossis i encara menys ho he dit, que consti i quedi clar.

Una altra cosa: he viatjat molt amb SNCF i fin i tot amb CFD (els "trens petits") i prefereixo vint vegades els trens francesos que els d'... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 11   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#38
Jordi fletxa Cardedeu
18 de desembre de 2013, 10.02 h

#34 B.Urleta, jo no he dit això i ni tan sols ho he insinuat. I t'equivoques totalment amb mi. Simplement he exposat una sèrie de fets objectius. I segurament degut a que sóc aficionat als trens em conec UNA MICA el tema. Entenc aleshores que entrar en segons quins tecnicismes pot ser mal interpretat en un indret a on la tònica general és reivindicar la catalanitat massa vegades sense entrar en detalls (no de la catalanitat, sinó del tema que es tracta en aquest moment donat).

D'altra ba... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#37
18 de desembre de 2013, 01.01 h

De fet és una pràctica sembla ser que habitual. Un treballador de Renfe em va explicar fa un parell d'anys que a Catalunya traslladaven trens d'altres comunitats espanyoles. Allà es quedaven els nous i aquí portaven els vells. Es suposa que els nostres polítics tenien coneixement de la situació.


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#36
18 de desembre de 2013, 01.01 h

De fet és una pràctica sembla ser que habitual. Un treballador de Renfe em va explicar fa un parell d'anys que a Catalunya traslladaven trens d'altres comunitats espanyoles. Allà es quedaven els nous i aquí portaven els vells. Es suposa que els nostres polítics tenien coneixement de la situació.


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#35
L.Mental fletxa Empordà , CATALUNYA, PAÏSOS CATALANS, Europa
17 de desembre de 2013, 12.03 h



Pels trens deu ser com per les carreteres: durant DÈCADES, les carreteres de Figueres a Roses i de Figueres a l'Escala, per on cada estiu hi passen MILIONS de turistes, durant dècades varen estar abandonadíssimes mentres si viatjaves per Castella i per Extremadura et trobaves unes carreteres novíssimes, amples, ben cuidades, i . . . on trobaves un cotxe cada 10km ! !

Amb coses així, l'estat ePPanyol S'HA ARRUÏNAT, perquè el que podia ser una magnífica font d'ingressos, PER ENVEJA no... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 20   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#34
B.Urleta . fletxa L'ESTAT ESPANYOL SEMPRE HA FET TOT EL POSSIBLE PER PERJUDICAR CATALUNYA I AFAVORIR CASTELLA
17 de desembre de 2013, 11.54 h




#32 #33 Sí, sí, ja t'entenem, JORDI ANÒNIM, segur que l'estat esPPanyol, que tan bé ha tractat sempre i tan bé segueix tractant a Catalunya, segurissim que (segons tu) ens posa els millors trens a nosaltres i destina els pitjors a Madrid. Igual que fa amb les autovies i les carreteres, o amb tota mena de serveis.

I viva ePPanya, i tots contents, oi?

APA , APA, que ja fa molts anys que no creguem en els Reis Mags, . . .





Valora aquest comentari:   votar positiu 17   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#33
Jordi fletxa Cardedeu
17 de desembre de 2013, 11.32 h

Aquesta noticia és totalment tendenciosa. Per començar, com a mínim 6 de les 10 unitats s100 que s'han destinat a aquests nous serveis d'AVE no són de l'any 1992 tal com diu la noticia, sinó del 1997. Concretament són les sis unitats que RENFE havia encarregat de més i que en no ser necessàries per a la línia Madrid-Sevilla es van destinar als serveis Euromed (prèvies adaptacions d'ample de via, tensió i sistemes informàtics) com a unitats s101. Ja amb la proliferació de línies d'... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 21
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#32
Anonim fletxa Parets del Valles
17 de desembre de 2013, 11.30 h

Com posa a la noticia, son trens vells pero completament reformats per dins. El que no expliqueu es que a França el TGV atlantique amb mes de 30 anys en circulacio i sense cap reforma, continua en circulacio... I aqui ens queixem per trens que tenen 20 anys? Realment ridicul... Renfe volia entrar a França el seu material de la serie 103, construit l' any 2007. Els trens de la serie 103 son de Siemens (una marca alemana) i els Francesos van dir que els trens de siemens no podien entrar. Que ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 19
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#31
Rauric fletxa La Guingueta
17 de desembre de 2013, 10.57 h

Aquest govern Amigo és tant curt de gambals que fins i tot dona ales a molta gent que els defensa, aquesta gesta de trens que feien un altre trajecte dona idea de com ens estimen....


Valora aquest comentari:   votar positiu 11   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Implants i implantació de musulmans

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.