directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 28 de març de 2024 14:18 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Els catalans som una colla de paranoics, segons Puigverd

L’escriptor gironí posat a psicoanalista assegura que el mal dels catalans és la paranoia causada per la indiferència que l’estat espanyol ens professa

Comentaris 45  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 9 vots )
carregant Carregant

Antoni Puigverd i Romaguera, ha descobert el problema i la solució als problemes de Catalunya. Assegura en un article a La Vanguardia que “És molt possible que la idea que Espanya ens roba o que Espanya sempre ha volgut eliminar-nos tingui components paranoics” i es mostra convençut que “el mur que molts catalans volen alçar”, no és res més que “una petició de vincle” i una crida a Espanya al reconeixement. Puigverd passa per alt l’espoli fiscal i tots els greuges que ha patit Catalunya per part de l’estat espanyol, àmpliament estudiats i debatuts, i ho ventila amb una nova teoria basada en la lectura del llibre “La mujer que no queria amar” del  psicoanalista Stephen Grosz, que recull les experiències de persones aparentment normals però amb problemes de fons i ocults que es guareixen gràcies al diàleg.
L’estat espanyol no ens roba, el que passa és que som insegurs i hem desenvolupat una paranoia
 
Puigverd explica que Grosz sosté que “qualsevol persona pot desenvolupar la fantasia irracional de ser traïda, burlada, explotada o danyada”, i que l’exposició a la paranoia augmenta en el cas de persones insegures, desconnectades i soles, i que “les fantasies paranoides són una resposta al sentiment de ser tractats amb indiferència”. Puigverd trasllada l’anàlisi que el prestigiós psicoanalista nord-americà fa en base a casos individuals a un col·lectiu; els catalans i conclou que com que ”els catalans estem sols a Espanya: diferents per llengua i tradició, suscitem fonamentalment indiferència” i conclou que “és molt possible” que la idea que Espanya ens roba o que Espanya sempre ha volgut eliminar-nos tingui components paranoics.
 
2 milions de catalans a la Via Catalana per demanar “un vincle” amb Espanya?
 
 
Explica Puigverd que es va sentir atrapat per la idea de Grosz que sosté que en la nostra vida personal alcem parets perquè en realitat volem sentir-nos compresos.“Em pregunto si el que a Catalunya anomenem procés i a Espanya desafío no té alguna cosa a veure amb aquest mur que alcem per demanar un vincle. Tot vincle implica diàleg. I és sabut que, perquè hi hagi diàleg, prèviament cal que existeixi el reconeixement.”, diu Puigverd.
 
 
Paranoic de la tercera via?
 
L’exercici de Puigverd de traslladar als catalans una teoria basada en l’individu és fruït de la manca de rigor i, qui sap, si també de la seva solitud a l’hora d’intentar vendre una tercera via que a l’altra banda del mur ningú vol.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#45
B.Urleta fletxa Hi ha pancastellanistes tan tarats que no poden ser rehabilitats
5 de març de 2014, 08.20 h



#44 Si, ANACLETITA ARAGONESES, ja sabem que per cultura i "herudició" no hi ha com tu, i per canviar de nick tampoc.

També sé que m'al.lucines a tot arreu i a tota hora, no sé què et passa amb mi, suposo que com tantes altres nenes tontetes, t'has enamorat de mi, i ho sento però els transexuals no m'agradeu, em feu fàstic, pobrets/tes

De fet, TOTA AQUESTA PÀGINA LA HE ESCRITA JO AMB DIFERENTS NOMS . . .


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#44
4 de març de 2014, 11.40 h

#41

Veo con satisfaccion que vas haciendo amigos entre los tuyos, eh.

Es que no hay quien te aguante, la verdad sea dicha. Y aunque cambies de nick, te reconoceremos por tus obesesiones anales y falicas y tu poquisima educacion y cultura.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 5
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#43
Esmaperdut fletxa Barcelona
4 de març de 2014, 09.43 h

#41
"#40 Esmaperdut i bocabadat (a l'Empordà també diem favaglaçat) no estic gens d'acord amb cap dels teus dos comentaris, ni el que repeteixes innecessàriament ( #36 #39 ) ni el #40" --> La repetició innecessària ha estat un error. No estic acostumat al sistema de respostes del directe.cat. Al segon comentari ja he eliminat el comentari anterior.

"Dius que ets independentista però et comportes amb la fanfarroneria d'un espanyolista. D'una banda pretens que #38 "no és ningú (!!!) pe... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#42
Antelm fletxa Mallorca
4 de març de 2014, 08.08 h

No entenc con a un personatge tan " collo' " li donin micro.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#41
B.Urleta fletxa l'estat espanyol és una BURDA PARÒDIA D'ESTAT DE DRET, un SIMULACRE DE DEMOCRÀCIA
4 de març de 2014, 07.49 h


#40 Esmaperdut i bocabadat (a l'Empordà també diem favaglaçat) no estic gens d'acord amb cap dels teus dos comentaris, ni el que repeteixes innecessàriament ( #36 #39 ) ni el #40

Dius que ets independentista però et comportes amb la fanfarroneria d'un espanyolista. D'una banda pretens que #38 "no és ningú (!!!) per qüestionar les teves afirmacions" (!!!) però tu sí que "ets algú" per qüestionar les afirmacions de la gran majoria de comentaristes i dissertar alegrement sobre els... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 5
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#40
Esmaperdut fletxa Barcelona
3 de març de 2014, 22.31 h

#38 Dispensa, però no ets ningú per qüestionar les meves afirmacions. Com ho saps, que no sóc independentista? Crec que estaríem millor sense Espanya, sobretot perquè podríem decidir per nosaltres mateixos en una infinitud d'assumptes. Ara bé, una cosa és ser independentista i una altra és ser acrític. O maleducat. I si algú intenta raonar i presenta algunes idees educadament el mínim que s'ha de fer és escoltar-lo i, si no hi estem d'acord, rebatre-ho. Rebatre-ho amb idees! No am... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#39
Esmaperdut fletxa Barcelona
3 de març de 2014, 22.23 h

Bocabadat m'he quedat amb el to general de la notícia. Amics del directe.cat, si voleu esdevenir una referència de qualitat no podeu permetre-us comentaris tan superficials com aquest sobre en Puigverd. El seu article té una lectura més profunda, i sembla que l'objectiu de la notícia és desmeréixer-lo agafant només frases extretes de context.

Consti que sóc indepe com qui més; però no podem caure en la línia Razonil o Mundial. No podem donar raons a l'altre costat... I aquest text ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#38
3 de març de 2014, 22.21 h

#36
Tu ets indepe com jo Superman
A mi en Puigverd em fot fastic,el veig sovint als Matins de TV3, i sempre va de llest i setciencies, intentant dissimular
el seu espanyolisme, com a minim el Perales no dissimula i manifesta el que sent.
Es com Judes, sempre negara la traicio i s'acabara suicidant despres de veure el que ha fet


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 6
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#37
3 de març de 2014, 21.39 h

#36 Veiam, deixa't de contextos i anem al text. Ha dit o no ha dit que “És molt possible que la idea que Espanya ens roba o que Espanya sempre ha volgut eliminar-nos tingui components paranoics” ? et dius indepe pero aproves una frase tan estupida? Si et sembla que demà pot nevar és que tens components paranoics? En comptes de criticar els comentaristes val mes que critiquis el Puigvert


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#36
Esmaperdut fletxa Barcelona
3 de març de 2014, 21.06 h

Bocabadat m'he quedat amb el to general de la notícia. Amics del directe.cat, si voleu esdevenir una referència de qualitat no podeu permetre-us comentaris tan superficials com aquest sobre en Puigverd. El seu article té una lectura més profunda, i sembla que l'objectiu de la notícia és desmeréixer-lo agafant només frases extretes de context.

Consti que sóc indepe com qui més; però no podem caure en la línia Razonil o Mundial. No podem donar raons a l'altre costat... I aquest text ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 5
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
S’avalua bé? Qui sap avaluar?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.