directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 24 d'abril de 2024 14:07 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Tecnologia doble fletxa

Èxit del submarí ICTINEU 3 en les seves primeres immersions

ICTINEU Submarins, en col•laboració amb el cos dels Bombers de la Generalitat de Catalunya, realitza amb èxit de les primeres proves al mar de l'ICTINEU 3 que es van realitzar del 7 al 10 d'abril al Port de Tarragona.

Comentaris 7  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 12 vots )
carregant Carregant

En concret, es van realitzar diverses immersions fins a 20 metres de profunditat, en una zona autoritzada, on es va poder comprovar que el submarí ICTINEU 3 funciona tal com estava previst: té una maniobrabilitat i estabilitat excel·lent sota l'aigua, és fàcil de pilotar, segur i ofereix un camp de visió i comoditat extraordinari als passatgers. Després d'aquesta fase, ja es pot considerar que l'ICTINEU 3 és operatiu, i es converteix en un dels submarins amb més prestacions i potencial que hi ha en aquest moment al mercat internacional per a aquest rang de profunditat.









Comparteix
   


Etiquetes
Els Bombers de la Generalitat hi han participat realitzant un preventiu de seguretat i formatiu

Els Bombers de la Generalitat de Catalunya han col·laborat en les proves de port de l’ICTINEU 3 amb cinc bombers de la unitat subaquàtica del Grup d’Actuacions Especials (GRAE) i amb dues embarcacions de suport. La seva participació en les proves d’aquest prototip té un doble vessant: la preventiva i la formativa. Els Bombers col·laboren com a recolzament preventiu i de seguretat per tal de poder donar resposta en cas d’una emergència. En aquest sentit, els GRAE han vigilat i han donat suport tècnic a les operacions d’immersió i emersió del submarí. D’altra banda, la col·laboració dels Bombers en aquestes proves és una eina més de formació ja que els permet aprofundir en els procediments d’actuació conjunta que cal aplicar en rescats i emergències on s'utilitzen aquest tipus de vehicles. Ictineu Submarins SL vol agrair al cos dels Bombers de la Generalitat el seu suport i atenció rebuda durant les proves de port.

En què han consistit les proves

Les proves de port han estat l’última fase de validació per a l'ICTINEU 3 abans de les proves a mar obert (propera fita) i han suposat el primer entrenament en condicions reals per als pilots. Un cop acabada la construcció de l'ICTINEU 3, a l’octubre de 2013, i amb la prova de pressió a màxima profunditat ja completada, el juliol de 2011, el submarí ha entrat en la fase de proves finals. Aquestes es van iniciar el novembre de 2013 amb les proves de taller on, en sec, es van validar tots els sistemes que conformen el submarí, com la hidràulica, els sistemes d'accionament mecànic, el sistema elèctric, el sistema de potència, o la propulsió. Després de comprovar la funcionalitat de tots els sistemes al taller, el submarí va afrontar amb èxit les primeres proves a l'aigua, en una piscina amb aigua dolça, el desembre de 2013, i ara s'han dut a terme les primeres proves a mar, en aigua salada, on s'han tornat a validar tots els sistemes i s'han constatat les capacitats d'immersió i navegació submarina del vehicle pels seus propis mitjans i amb tripulació.

Dia 1. Es van realitzar proves d'estabilitat i trimatge, sense passatgers, imprescindibles per a poder comprovar el grau de seguretat del submarí en superfície, i poder continuar amb la resta de proves. El resultat va ser molt satisfactori ja que, en superfície, el submarí queda perfectament horitzontal i a la línia de flotació prevista en els càlculs. També es va poder comprovar que amb onades de fins a 1,2 metres es pot obrir i tancar l'escotilla del submarí amb total seguretat, sense que l'aigua aixecada per les onades ni tan sols esquitxi l'escotilla de l'ICTINEU 3, i sense necessitat d'una torreta.

Dia 2. Va servir per familiaritzar-se amb la nau. També es va fer un test de desplaçament per superfície contra mar i vent de força 4 i corrent de 0,6-0,9 nusos, i es van realitzar diverses immersions a 6 metres de profunditat per testar els sistemes de control de flotabilitat, sempre amb el submarí lligat a una corda i amb una boia al final que limita la profunditat d'immersió.

Dia 3. Amb tots els sistemes comprovats i la seguretat que tot funcionava perfectament, els constructors de l'ICTINEU 3 es van disposar a fer immersions fins al fons del port. Amb el suport dels bombers es van definir i preparar les mesures necessàries per garantir la seguretat i el control del submarí en tot moment, com ara la inspecció prèvia de la zona de proves i la preparació de senyalització de superfície i d'una corda-guia submarina.

D'aquesta manera es van iniciar les primeres maniobres d'immersió a 20 metres de profunditat: es van buidar els tancs de superfície mitjançant les vàlvules manuals i el submarí va quedar tan sols amb un tros de la cúpula superior a fora l'aigua. A partir d'aquest moment, amb la consola de pilotatge es va procedir a fer entrar aigua de mar als tancs interiors fins que el submarí va començar a fer immersió. L'ICTINEU 3, va començar a descendir amb suavitat, i a 5 metres de profunditat es va estabilitzar el submarí expulsant aigua dels dipòsits interiors.

Amb l’aparell estabilitzat, és a dir, amb un pes igual a l'aigua de mar desplaçada, es va continuar la immersió fins als 20 metres amb els motors verticals. A partir d'aquest moment es van estar realitzant exercicis de maniobra amb els 8 motors del vehicle i amb les bombes d'expulsió i admissió d'aigua dels dipòsits interiors. Malgrat que la visibilitat de l'aigua no era gaire bona (uns 3 metres) i que hi havia corrent, el submarí es va estar desplaçant amb molta precisió sense perdre la corda-guia de vista, fins i tot fent maniobres al voltant i canviant de cota de profunditat a voluntat, i tornant a estabilitzar el submarí en pocs segons.

En aquestes proves, en què els tripulants van estar vàries hores fent immersions fins a 20 metres de profunditat, s'ha demostrat que l'ICTINEU 3 és un submarí plenament operatiu, molt precís, fiable i fàcil de pilotar. També s'ha comprovat que el vehicle és molt silenciós i que el nivell de confort a l'interior és molt gran i la visibilitat  excel·lent. Ara, l’equip dóna per acabat tot el projecte i el submarí està ja plenament operatiu per poder realitzar campanyes en qualsevol lloc del món. Resten tan sols les proves de port i de mar amb la societat classificadora.

Sobre el submarí ICTINEU 3

El submarí ICTINEU 3 ha estat dissenyat per assolir profunditats de fins a 1.200 metres, té una capacitat per a 3 tripulants (un pilot i dos passatgers) i se situa entre els 10 submarins operatius que poden baixar a més profunditat en tot el món.

En aquests moments el país ja disposa d'una potent eina d'intervenció i investigació submarina, fet que s'ha de traduir properament en grans beneficis per a la societat. S’utilitzarà per a tasques d’investigació científica, d’observació del fons marí o per a tasques d’intervenció submarina en casos d’emergències, entre d’altres.

Per a la seva construcció han calgut gairebé 10 anys de feina i 2,5 milions d'euros d'inversió. Cal destacar que més de 175.000 euros han estat recaptats a través de campanyes de micro-mecenatge i de subscripció popular.

L’ICTINEU 3, projecte català reconegut internacionalment

Aquest submarí ha estat reconegut com a projecte de R+D+I per les diferents administracions catalanes i estatals. També a nivell internacional, el submarí ha rebut elogis en diversos esdeveniments, com el congrés de tecnologia submarina Underwater Intervention (EUA), així com el reconeixement d’organitzacions de primer nivell dins del sector, com és el cas dels centres de recerca WHOI nord-americà i el francès IFREMER, que han mostrat gran interès en les prestacions del pioner sistema de bateries d’ió-liti-polímer desenvolupat per Ictineu Submarins.



Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#7
Jo fletxa Catalunya
8 de maig de 2014, 00.33 h

A diferència d'altes, almenys aquest sura.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
7 de maig de 2014, 20.37 h



Ya teneis otra estructura de Estado.

El primer navio de la Flota Catalana y Andorrana.


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 15
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
Martin Gala fletxa Minorisa
7 de maig de 2014, 20.25 h

Doncs jo sé d'un "submarí" made in IsPain que quan es submergia ja no tornava a sortir a la superficie, jejeje


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
Martin Gala fletxa Minorisa
7 de maig de 2014, 20.25 h

Doncs jo sé d'un "submarí" made in IsPain que quan es submergia ja no tornava a sortir a la superficie, jejeje


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
7 de maig de 2014, 20.23 h



El submari espanyol S-80 baixa, baixa i baixa i no puja, sera perque es espanyol ? Vaja fracas despres
de gastar-se mil.lions d'euracos, els peperos han xuclat massa i per aixó no puja.
Era per l'Armada Invencible


Valora aquest comentari:   votar positiu 16   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Synera fletxa Barcelona
7 de maig de 2014, 20.00 h

FASES SEGONS PREMSA AMERICANA

1. Negació: procés pel qual la persona nega que aquesta hagi de
ser la seva sort.
2. Ira: Fase on la persona va contra tot i es pregunta perquè li ha hagut de tocar precisament a ella.
3. Negociació: Moment en el qual el pacient intenta canviar el seu destí mitjançant promeses a si mateix o a una divinitat.
4. Depressió: Fase d’enfonsament psicològic.
5. Acceptació: Moment que la persona accepta o es resigna amb la seva sort.

THE WALL STREET JOURNAL DI... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Synera fletxa Barcelona
7 de maig de 2014, 19.15 h

El primer submarí el va crear Monturiol: l'Ictini. Ara seguim en aquesta línia. Endevant catalans! I ens diuen "mierda"? Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha. Saben el que és merda? Ràbia i enveja els cou fins al fons de l'ànima.


Valora aquest comentari:   votar positiu 11   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
On abunda més el seny, a Euskadi o al Principat?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.