directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 29 de març de 2024 02:14 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

L'imparable creixement d'Internet fa encara més evident la davallada dels mitjans tradicionals

Segons el Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, cau el consum de premsa, televisió i ràdio · Els usuaris d'Internet, en canvi, han crescut un 2,1% l'any passat

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

La segona onada d'aquest 2010 del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura (pdf), que promou la Fundacc, ha tornat a fer evident l'actual crisi dels mitjans de comunicació tradicionals en contraposició al creixement imparable d'Internet. Segons les dades d'aquesta darrera onada, que retrata les audiències catalanes a partir de més de 30.000 entrevistes el darrer any mòbil, de maig de 2009 a abril de 2010, el consum de diaris ha caigut un 1,2%, els oients de ràdio han disminuït un 1,3% i la televisió també ha perdut un 0,2% d'espectadors, mentre que els usuaris d'Internet han augmentat un 2,1% el darrer any, de manera que ja es superen els 2.781.000 internautes catalans.
usuari internet ordinador pc teclat baròmetre audiència
Comparteix
   


Etiquetes
Segons les dades del Baròmetre, els catalans usuaris d'Internet dediquen una mitjana de 53,5 minuts diaris a navegar per la xarxa i utilitzen habitualment el correu electrònic (91,3%) i es dediquen a consultar productes (80%). De mitjana, el consum televisiu continua regnant entre els espectadors, amb 233 minuts de mitjana dedicats a veure la televisió, mentre que la ràdio aconsegueix una mitjana de 82 minuts d'atenció entre els oients i la premsa acapara l'atenció dels seus lectors 17 minuts al dia de mitjana.

Cap canvi en els lideratges

Pel que fa als lideratges dels diversos mitjans, TV3 continua mantenint el lideratge a Catalunya amb un 18% de la quota el darrer any mòbil, seguida de lluny per Telecinco, amb el 15% de la quota. L'emissora pública catalana és també la més seguida a totes les demarcacions, arribant a quotes del 22% d'audiència a Girona i el 23,7% a Lleida.

Pel que fa als mitjans radiofònics, segons el baròmetre el lideratge és per Catalunya Ràdio, amb 463.000 oients setmanals, mentre que RAC1 és segona amb 404.000 seguidors i la SER és tercera amb 372.000 oients.

Per últim en premsa escrita el lideratge continua essent per El Periódico de Catalunya, amb 703.000 lectors, seguit per La Vanguardia (648.000) i El Mundo Deportivo (467.000).






Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
S’avalua bé? Qui sap avaluar?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.