directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 19 d'abril de 2024 03:16 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

El cost del "caos ferroviari" per les obres del TGV ja supera els 175 milions d'euros

Diàriament costa 6,7 milions d'euros

Comentaris 3  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El cost diari del 'caos ferroviari' provocat per les obres del TGV assoleix els 6,7 milions d'euros, que multiplicats pels quinze dies laborables transcorreguts des de l'incident del 20 d'octubre fins a la previsible recuperació del servei el 9 de novembre, més els 45 dies de tall en el servei de FGC, eleven la xifra fins als 175,9 milions d'euros, segons Pimec, la patronal de la micro, petita i mitjana empresa de Catalunya. L'estudi ha estat desenvolupat pel Departament d'Estudis de l'entitat. Els components del cost són el temps personal dels usuaris afectats directament pels incidents, el cost de l'ús obligatori del transport privat pels usuaris; el cost per a les empreses; el lucre cessant dels autònoms; i el cost per a Renfe, Adif i FGC.
tgv obres renfe tren ferrocarril bellvitge
Comparteix
   

Pel que fa al temps personal dels usuaris afectats directament pels incidents, es tracta d'un cost que assumeixen els 160.000 usuaris afectats, que han d'iniciar els seus desplaçaments fins a les oficines, fàbriques o botigues amb antelació a l'horari habitual i que amplien també el temps destinat al trajecte de tornada a les seves cases. Genera una despesa monetària addicional relativament reduïda en concepte d'escoles bressol, menjars fora de casa, i altres. No es té en compte el cost que representa la reducció en el temps de descans, ni l'impacte sobre la productivitat en el lloc de treball. El cost estimat global per a aquesta partida és de 3,8 milions d'euros, tenint en compte la pèrdua de temps valorada en salari brut mitjà per hora.

El cost de l'ús obligat del transport privat pels usuaris també és una partida que assumeix l'usuari i que inclou el consum de combustible, peatges, amortització i manteniment del vehicle, i aparcament. En total, el cost diari ascendeix a 210.000 euros

El cost per a les empreses està format per diversos conceptes: pèrdua de temps derivada del retard dels empleats en l'arribada al lloc de treball; temps de transport addicional per part de les empreses de la zona afectada en els seus desplaçaments de mercaderies; i costos de transport addicionals en els que incorren les empreses ubicades fora de la zona afectada degut als problemes de congestió de tràfic. Valorats aquests conceptes a partir del cost laboral i d'una estimació de despeses addicionals de transport, el cost diari per a les empreses suma els 1,4 milions d'euros.

Quant al lucre cessant dels autònoms, es tracta de la caiguda dels ingressos que pateixen els treballadors per compte aliè en haver de reduir la seva jornada laboral degut al col·lapse de les infraestructures. Es preveu que diàriament deixin d'ingressar 271.000 euros, prenent com a mesura de càlcul el preu del cost laboral.

Finalment, el cost per a Renfe/Adif i FGC és: lucre cessant en concepte de bitllets que l'empresa pública deixa de vendre; cost del servei d'autobusos; cost del personal d'informació contractat; altres com instal·lacions efímeres. El cost diari ascendeix a 1 milió d'euros, sense considerar el cost intangible de l'impacte en la imatge de marca o l'encariment del projecte d'inversió.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#3
6 de novembre de 2007, 16.23 h

Home, ho pagarem tot i pels segles dels segles, fins que no ens plantem i fem objecció fiscal. Saps què vull dir, oi? Doncs fer la declaració de la renda i, els qui ens toca pagar, agafar l'import i dipositar-lo religiosament en un compte davant de notari. I fins que no ens donin els serveis pels quals paguem, aquí no s'afluixa ni un cèntim d'euro. Veuríeu si es movia la cosa, i si deixàvem de ser la riota de dretes i esquerres... (Això, sense comptar els interessos que podria generar la... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
6 de novembre de 2007, 12.48 h

Entreu a www.catalaemprenyat.cat!!!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Oriol fletxa Castellar
6 de novembre de 2007, 10.35 h

I el que queda per pagar i com no, ho pagarà tot això els de la mamella, és a dir, els catalans, que ho paguem tot, i a sobre som titllats d'insolidaris!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Implants i implantació de musulmans

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.