directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 28 de març de 2024 09:10 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Tots els incompliments de l’Estat amb Rodalies des de 2008

El govern espanyol només ha executat un 7% del Pla de Rodalies de Catalunya 2008-2015

Comentaris 16  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 5 vots )
carregant Carregant

Guifré Jordan @enGuifre – Set anys han plogut des que la llavors vicepresidenta del govern espanyol, María Teresa Fernández de la Vega, anunciava una inversió de 4.000 milions d’euros en el servei de Rodalies pel període 2008-2015 (a partir del minut 7:35 d’aquest vídeo). La número 2 de Zapatero exclamava: “Més capacitat, més extensió, i més avantatges per tant pels 4 milions d’habitants [de l’àrea metropolitana]”. No obstant, el Pla de Rodalies, a la fi de la seva vida útil, ha resultat ser totalment paper mullat. 




Comparteix
   


Etiquetes

Nou noves estacions de Rodalies, descongestió de Plaça Catalunya, 25km de noves vies i 100% del recorregut de la xarxa ferroviària de Barcelona amb via doble i, sobretot, 4.000 milions d’euros d’inversió. Eren les promeses de Fernández de la Vega, ampliades pel secretari d’Estat d’Infraestructures, Víctor Morlán, que va assegurar la reducció del 20% del temps dels viatges, un 99% dels trens amb retards inferiors de 3 minuts i un augment de passatgers per passar dels 114 milions el 2007 als 160 milions el 2015. Repassem aquí tots els incompliments:

- 4.000 milions d’euros d’inversió entre el 2008 i el 2015: el llavors conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va anunciar el 22 de maig de l’any passat que dels 4.000 milions, només s’havia executat el 7%. Concretament, 277 milions d’euros, tots invertits durant el mandat de Zapatero. Rajoy ha tancat l’aixeta en els quatre anys del seu govern. El 2013 Foment anunciava una inversió de 306 milions “urgents abans del 2016”, però l’any següent es va dilatar el pla fins el 2018. Mentrestant, el Pla de Rodalies de Madrid 2009-2015, de 5.000 milions, va tenir un nivell d’execució del 100%, segons Vila. Per contra, l'AVE ja porta una despesa de 50.000 milions per l'Estat des que es va començar a construir la primera línia, Madrid-Sevilla. 

- Nou noves estacions i 25km de noves vies: si bé en aquests set anys s’ha posat en servei la nova R8 que connecta Martorell amb Granollers, totes les estacions i vies ja estaven construïts abans i l’únic que es va fer va ser aprofitar la infraestructura per connectar el Baix Llobregat amb els vallesos sense passar per Barcelona. A banda d’això, cap ampliació més en la xarxa de rodalies de Barcelona. La R3 Vic-L’Hospitalet havia d’arribar a Castelldefels, però de moment no és així.

- Descongestió de Plaça Catalunya: el Pla de Rodalies preveia que la R3 Vic-L’Hospitalet, en lloc de creuar Barcelona per Plaça Catalunya, ho fes per Passeig de Gràcia. Així, el trànsit ferroviari estaria més compensat: Catalunya només havia d’assumir la R1 i la R4, mentre que per Passeig de Gràcia hi passarien la R2 i la R3. No ha estat així, perquè la R3 encara passa per Catalunya, l’estació que es col·lapsa més ràpidament quan hi ha retards.

- 100% de Rodalies Barcelona amb via doble: en set anys, no hi ha cap novetat, i els usuaris del Maresme encara han d’aguantar la incomoditat que la R1 sigui de via única des d’Arenys de Mar. La R3 tampoc està desdoblada des de Montcada-Bifurcació. L’any passat el ministeri va licitar el projecte, que està previst que no acabi abans del 2020.

- Reducció del 20% del temps dels viatges: sense nous desdoblaments i descongestió d’estacions, és impossible aconseguir una reducció del temps dels viatges. En aquest sentit, només els usuaris de la nova R8 han pogut notar millores, perquè ara ja no han de creuar Barcelona.

- 99% de trens amb retards inferiors a tres minuts: si preguntéssim al 100% d’usuaris de Rodalies de Barcelona, potser el 99% dirien que aquesta també és una promesa incomplerta. Ho confirmava també la vicepresidenta del govern espanyol Soraya Sáenz de Santamaría el 22 de maig de l’any passat. No obstant, deia que la puntualitat és del 96,87%, tot i que per Renfe, un retard és quan el tren arriba a partir de 15 minuts més tard de l’hora prevista. És des d’aquell moment en què es pot reclamar el retorn de l’import del bitllet.

- De 114 milions de passatgers el 2007 a 160 milions el 2015: no només no ha augmentat la xifra a 160 milions, sinó que el nombre de passatgers s’ha reduït en aquests últims anys fins als 105 milions. La pregunta està sobre la taula: amb la creixent conscienciació de l’ús del transport públic i les inversions de l’Estat previstes per Rodalies, com s’explica que el nombre d’usuaris de Rodalies a l’àrea de Barcelona s’hagi reduït des que María Teresa Fernández de la Vega va posar sobre la taula els 4.000 milions d’euros del Pla?





COMENTARIS fletxa taronja

item
#16
daman fletxa barcelona
15 de febrer de 2016, 03.11 h

El Tren de la vida: Quina encertada reflexió. La vida és com un viatge en tren, amb les seves estacions, els canvis de vies, els seus accidents!!! Quan neixem pugem al tren i ens trobem amb els nostres pares, i creiem que sempre viatjaran amb nosaltres, però en alguna estació ells baixaran deixant-nos sols al viatge. De la mateixa manera pujaran altres persones, significatives: els nostres germans, amics, fills i fins i tot l'amor de la nostra vida. Molts baixaran i deixaran un buit permane... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
10 de febrer de 2016, 11.04 h

I SÓN MOLTES MÉS, NO SÓN PAS NEGLIGÈNCIES, SÓN UNA FORMA DE TERRORISME, QUE PRODUEIX EL NACIONALISME ESPANYOL


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#14
10 de febrer de 2016, 09.16 h

#10
#11

Cap de aquest dos comentaris tenen cap substancia . TOTS SABEM ON ESTAN ELS RESPONSABLES I ELS SEUS INCOMPLIMENTS..

UNA VEGADA MES, EL ESTAT ESPANYOL. Y VAN ...........


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
10 de febrer de 2016, 08.21 h

No, Pedro Ximeno #12, no estoy loca. Puedo demostrar que lo de la sífilis de mi madre es una verdad facil de comprobar.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
10 de febrer de 2016, 08.05 h

#11
#10 Hay que ver, Aragoneses, como cada dia tus delirios pulverizan los records anteriores. Estás loca, loca, loca.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
10 de febrer de 2016, 08.02 h


Segun los nacional-separatistas, incluso de la sífilis del putón de mi madre tiene la culpa Renfe y Adif


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
9 de febrer de 2016, 22.29 h

Según los nacional-separatistas, el choque frontal de trenes de Alemania ha sido por culpa de Renfe y Adif.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 10
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
Synera fletxa Barcelona
9 de febrer de 2016, 20.19 h

DICTÀMEN DE LA CORT INTERNACIONAL DE JUSTÍCIA DE 22 JULIOL 2010

LES DUI SON RECONFORTANTS

- Declarem que no hi ha cap norma en el dret internacional que prohibeixi o estigui en contra de les declaracions unilaterals d’independènci
- Declarem que quan hi ha una contradicció entre la legalitat constitucional d’un estat i la voluntat democràtica d’un poble part d’aquest estat, preval
sempre la voluntat democràtica d’aquest poble
- Declarem que en una societat democràtica, a di... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
9 de febrer de 2016, 20.07 h

Cada dia que passa Espanya està més devaluada i insuportable. Quan tinguem les lleis de divorci les hem d´aplicar immediatament, amb contundència i sense dubtar ni una mil.lèsima de segon, i que espanya aguanti els seus espanyols ! Nosaltres Catalunya i prou !


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
Synera fletxa Barcelona
9 de febrer de 2016, 15.49 h

#6 Qui digui el contrari està boig. CAT necessia l'Estat espanyol per sobreviure-hi.

Qui ho pot negar?


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
S’avalua bé? Qui sap avaluar?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.