directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 19 d'abril de 2024 08:24 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Internacional doble fletxa

[Vídeo] Xile es gasta 23 milions d'euros en refer un pont llevadís construït al revés per una empresa espanyola

El carril bici s'acabava a la meitat i continuava per l'altra banda

Comentaris 20  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 6 vots )
carregant Carregant

Dels creadors de 'El canal de Panamà', 'L'AVE per anar a la Meca' o 'Calatrava al World Trade Center' arriba un altre èxit de la 'Marca España': un pont construït al revés a Xile a càrrec de l'empresa espanyola Azvi. Resulta que, a part d'altres greus errors, el més sonat és que una de les dues plaques del pont llevadís es va posar del revés, fet que produïa un enorme sotrac  i que el carril bici s'acabés a mig pont i continués per l'altre carril. Després d'anys, finalment el govern de Xile ha decidit enderrocar el pont i fer-lo un altre cop.





pont cau cau, marca espanya
Pont Cau Cau a Valdivia (Xile)

Comparteix
   


Etiquetes
El projecte de construcció d'un pont sobre el riu Cau Cau, a la regió xilena de Valdivia, 850 quilòmetres al sud de Santiago (la capital del país), va començar a gestar-se en 1991, tal com explica ElPaís.es. Després de molts problemes, el Govern xilè ha reconegut aquesta setmana que serà enderrocat.
 
Tot comença malament
 
Després de diversos retards i que el concurs públic es declarés desert en anteriors ocasions, el desembre de 2011 es van iniciar les obres, i els problemes: El topògraf que treballava a l'obra va ser detingut perquè va acreditar la seva formació d'enginyer amb títols falsos.
 
Un pont del revés
 
Al gener de 2014 es va comprovar que els taulers s'havien col·locat de manera errònia: el carril bici està a la dreta en una meitat del pont i a l'esquerra de l'altra. Després es va comprovar que el sistema d'alçament dels braços del pont fallava. Al juny de 2015, la successió de problemes acaba amb la finalització del contracte amb l'empresa responsable de la seva construcció, l'espanyola Azvi.
 
Cap solució: s'ha de tirar a terra
 
Un informe tècnic exposava dues opcions: demolir els braços del pont o assumir el risc d'una reparació que no garantia la solució dels problemes. Davant la situació, el Govern xilè ha confirmat que els braços del polèmic pont seran enderrocats. El cost de la successió de fallades es calcula en uns 23 milions d'euros. Ara començarà el desenvolupament d'un nou projecte. La inauguració del pont està prevista a mitjans de 2017.
 
Una riota internacional portada a la TV
 
Discovery Channel va parlar, ara fa un any, d'aquest pont amb un reportatge titulat "Un horror de càlcul". Al vídeo que enllaça aquesta notícia s'hi pot veure una explicació en 3D sobre l'error i també com l'empresa es nega a donar la cara i a parlar amb el periodista.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#20
Jaume fletxa Barcelona
4 de maig de 2016, 16.58 h

#19. JUAN LÓPEZ T'EQUIVOQUES. AZVI ÉS ANDALUSA. RETRATADO!!!!!!

El Sr López ha de consultar millor les coses. Resulta que AZVI SL té la seu social al Carrer Almendralejo 5 de Sevilla on hi ha 8 telèfons de contacte. A Madrid té una delegació amb 7 telèfons de contacte i a Barcelona una delegació amb 2 telèfons. Hi ha delegacions a 7/8 ciutats més de España. O sia que res de catalana López.

En resum. Qui té boca s'equivoca i en Lopez s'ha equivocat.

AZVI ÉS ANDALUSA. MARCA ESP... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#19
4 de maig de 2016, 16.20 h

Mal dit Marca España, Millor dit Marca Catalana, dons la empresa es catalana, desde luego mentides i falsetats tantes com pugui ser, no mes falsetats ni calumnies la veritat deban de tot, si la empresa es de Barcelona Es CATALANA


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17

Valora aquest comentari:   votar positiu 12   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
Niel fletxa Badalona
29 d'abril de 2016, 23.10 h

cagades espanyoles de sempre !


Valora aquest comentari:   votar positiu 12   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
29 d'abril de 2016, 18.13 h


El aragoneses, quant la noticia no li và, la minimitza.............. PROPI DE COVARDS.


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#14
Jaume fletxa Barcelona
29 d'abril de 2016, 12.30 h

AZVI, ALTA ZOQUETERÍA ANDALUZA

Això, això, és la Marca España. Una empresa que comença tard, amb topògraf amb títulacions falses, i amb enginyers que posen les plaques al revés. Fabulós. Això és l'alta Enginyería Andalusa; o sia, ecspañola. Els hi faran pagar de nou o la Susanita Diaz ens ho farà pagar a tots els 'españoles' per alló de la solidaritat interegional?

Mentretant:

El AVE de La Meca a Medina (6.700 milions d'Euros) està plé de sorra, el Canal de Panamà sembla ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 12   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
Aragoneses Orientales (que hablais en LAPAO o catalanesc), seguid 500 años mas haciendo el imbecil (Joan Sales dixit) fletxa ADIOS MASS ADIOS . VIVA FELIPE VI, REY DE ESPAÑA Y DE TODOS LOS ESPAÑOLES (obviamente en TODOS los españoles estamos incluidos TODOS los catalanes)
29 d'abril de 2016, 12.03 h

#12

QUERIDOS NAZIS

VEO QUE NO PODEIS VIVIR SIN MI Y ESO ME CONGRATULA

¿QUE OS PUEDO DECIR? APARENTEMENTE UNA CAGADA,IGNORO SI TOTALMENTE ATRIBUIBLE A AZVI O A SUBCONTRATAS O INCLUSO A LAS AUTORIDADES LOCALES?

NEVER MIND, ES UNA OBRA MENOR, HECHA POR UNA EMPRESA PEQUEÑA (23 MILLONES NO ES NADA EN INGENIERIA CIVIL) QUE EN NADA EMPAÑA LAS MAGNIFICAS OBRAS DEL CANAL DE PANAMA, AVE EN ARABIA SAUDI, EDIFICIO MAS ALTO DEL MUNDO POR CALATRAVA,ETC ETC.

SEGUID EXPORTANDO BOLETS Y ESPARDENYES.


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 12
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
29 d'abril de 2016, 10.11 h

#3

De moment, el aragoneses està paint la noticia No sap com col·locarla de manera que la culpa sigui de Catalunya.


Valora aquest comentari:   votar positiu 11   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
Josep Pagès i Canaleta de Cardedeu fletxa Valles Oriental DE VALLES UN DE SOL NO PAS DOS ¿ Aqui molesta se juntin els Dos Vallesos ?
29 d'abril de 2016, 09.34 h

EN XILE LA MARCA ESPAÑA A FRACASADO La a cagado tiran per terra la Himagen de las Espreses Espanyoles i hasta Catalanes tambe , aixo no pinta be JA ques Fracasos se pagan caros no seran contractades Empreses Espanyoles si fan malament les obres lo que construeijen ..EL AVE DE GALICIA Va ser un GRAN FRACÁS de la empresa que lo costrullo NO VA POSAR CAP SISTEMA DE SEGURATAT Per que la obra saliera bien barata y poder fer la obra construir la linea del AVE Ban morir persone... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 7
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Implants i implantació de musulmans

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.