directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 29 de març de 2024 15:04 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

El PSC diu ara que no pactarà amb qui plantegi 'referèndums il·legals'

Adverteix a CiU i ERC que si volen governar amb els socialistes hi hauran de renunciar

Comentaris 24  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant Carregant

El viceprimer secretari i portaveu del PSC, Miquel Iceta, ha avisat aquest dilluns a CiU i ERC que els socialistes catalans no pactaran amb aquells que plantegin 'referèndums il·legals' sobre la independència de Catalunya. Iceta ha denunciat una 'mutació política' a la federació nacionalista, ja que promou un concert econòmic que considera que està fora de la Constitució i perquè creu que cada dia s'acosta més a les tesis independentistes. 'Qui vulgui pactar amb nosaltres, haurà de ser per tirar endavant un programa que haurem d'acordar però que no podrà ser contradictori amb el nostre', ha dit, 'si algú vol fer un referèndum il·legal, no podrà comptar amb nosaltres'.
miquel iceta, psc
Comparteix
   


Etiquetes
Després que el ministre de Treball espanyol i dirigent del PSC, Celestino Corbacho, hagi afirmat que no li importaria un govern sociovergent, tot i que sota la presidència de José Montilla, Iceta ha recordat que el president només ha descartat de forma clara un acord amb el PP. Després de la Comissió Executiva del PSC, Iceta ha refermat la voluntat de guanyar les eleccions del 28-N i desenvolupar el seu programa. Però sinó, ha afegit, 'volem posar-nos d'acord amb aquells que facin possible que el nostre programa tiri endavant'.

Davant d'això, ha deixat clar a CiU, i també a ERC, que per governar amb els socialistes catalans haurien de 'renunciar a fer referèndums il·legals, és obvi'. Iceta ha remarcat que el programa electoral de la federació nacionalista 'abona de forma clara referèndums il·legals que se situen fora de la Constitució'. 'Jo no he posat una condició', ha afegit, però ha deixat clar que el PSC no abonarà 'apostes aventureres ni il·legals'.

A més, Iceta ha afegit que el PSC no renuncia a que Montilla sigui el president en cas de pactes, tal com també ha fet Corbacho. 'Sembla lògic que almenys els dos principals partits no entrin en una especulació de donar suport a un president que no sigui el seu cap de llista', ha dit.

'Mutació política' de CiU

D'altra banda, Iceta ha certificat la 'mutació política' de CiU cap a posicions independentistes. 'Sobta que critiquin que el president vulgui que es redueixi la pulsió separadora', ha dit, 'deu ser que volen el contrari, que augmenti, i això és propi de partits independentistes'. Iceta ha recordat que el PSC 'havia parlat de deriva radical' de CiU, i 'ara cal parlar de mutació política', ja que 'CiU està decidint, malgrat els bons consells de Duran i Lleida, decantar-se per aquesta direcció'.

Sobre el concert econòmic, aposta de Mas en el programa electoral de CiU, Iceta ha dit que no és el model dels socialistes catalans, ja que 'no comporta els elements de solidaritat que considerem imprescindibles' i perquè 'acabem de signar un acord de finançament' i Catalunya 'ha d'exigir-se respecte als acords a què arriba'.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#24
josep fletxa barcelona
15 de setembre de 2010, 23.39 h

El psoe és tan espanyol com la falange, però molt més lladre.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#23
josep fletxa barcelona
15 de setembre de 2010, 23.38 h

-estonians. No 'estonis'
-polonès. No 'polac'


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#22
14 de setembre de 2010, 18.27 h

#19 Em trec el barret pel teu comentari


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#21
14 de setembre de 2010, 18.26 h

Ja ho sabem , ja... ja sabem que pactareu amb el PP, com a Euskadi. Bons sou...


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#20
Manel fletxa Barcelona
14 de setembre de 2010, 08.32 h

#17 vetes, perdona que insisteixi, però no es tracta de ser ni "servil", ni de "bona fe", ni res d'això. No menystinguis el vot de la por. Recorda que els mateixos que amb prou feines li van donar 800.000 vots al Montilla a les catalanes, li van donar el DOBLE de vots a les espanyoles, o a la Chacón. Per què? Per la POR al PP, allò de "si tu no vas, ellos vuelven". I això que el PP no els amenaçava de fotre'ls fora.

Ara imagina que ja ens acostem molt al moment de la independència, i ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#19
Santi Vidal fletxa Barcelona
14 de setembre de 2010, 08.05 h

Demanar l'opinió dels ciutadans sempre és un exercici de democràcia. Que sigui o no legal depèn de la qualitat democràtica de cada país.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#18
14 de setembre de 2010, 01.11 h

En aquest país no tenim remei, la senyalització continua sent molt dolenta


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
14 de setembre de 2010, 01.09 h

#16 Te votat com a positiu. Perqué estic quasi d'acord en tot el que dius. La Catalunya real és un invent sociata, contraposat a la realitat de la situació i de la convivència a Cat. L'exemple de l'hospi. molt bé que el conec, i tant. Però tu i jo, i molts sabem que no és pas veritat. Jo estic casat amb una mesetaria, i ben feliç. Com diu Patricia Gabanxo, "si això es la cat. real, els altres que són? virtuals? A Cat. com a qualsevol país del món tothom es ben rebut, però evidenm... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
Manel fletxa Barcelona
14 de setembre de 2010, 00.44 h

#15 Vetes, et posaré l'exemple contrari: el Québec, amb un 80% de farncòfons, ha fet dos referèndums, i encara no és independent. la situació d'Estònia, com la del Québec, com la de molts altres llocs, ens pot servir per aprendre algunes coses, però no de model exacte a seguir.

Estic convençut que el nostre procés d'independència també tindrà les seves especificitats (com, per exemple, les consultes populars, cas únic cal món). Per això cal estudiar bé les nostres especifici... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
14 de setembre de 2010, 00.27 h

#12 Manel, en quasi tot el que dius estic d'acord. Clar que estic d'acord. Una cosa és la teoria, i altra la realitat. La cosa no es que el Monti sigui nascut en altre lloc, sinó el que representa i que pensa i el seu concepte de país català depenent del centralisme, i això no és cosa d'origens sinó de ideologia. Ell vol una Catalunya depenent, per això no pot ERC posar-lo al front de la Gene. (Ara és tard, vull ser breu). Pel que preguntes, ho tens molt fàcil, mira't el procés indep... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
S’avalua bé? Qui sap avaluar?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.