directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 18 d'abril de 2024 21:05 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

La integració tarifària al Camp de Tarragona arribarà l'1 d'octubre

La T-Mes costarà 43 euros

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El Secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, ha anunciat que a partir del proper 1 d'octubre el Camp de Tarragona disposarà d'un sistema tarifari integrat. El territori estarà dividit en dues zones. La primera es considerarà un sector únic, mentre que la segona estarà dividida en quatre sectors. La primera en posar-se a disposició dels viatgers serà la T-Mes, que costarà 42 euros. Nadal també ha explicat que durant la reunió que ha mantingut amb diferents membres de l'Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) s'ha aprovat el Pla Director de Mobilitat del Camp, que té com a principal objectiu incrementar el pes del transport públic potenciant el transport ferroviari.
autobus bus tmb transports
Comparteix
   

El Secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal ha explicat que el nou sistema tarifari integrat del Camp de Tarragona començarà a funcionar el proper 1 d'octubre amb la T-Mes. Aquesta targeta permetrà als viatgers realitzar tots el trajectes que vulguin durant un mes per les zones integrades. El territori estarà dividit en dues zones. La primera serà la compresa entre Cambrils i Torredembarra, per la part de la costa i l'Alforja, l'Aleixar i l'Albiol seran els límits a l'interior. Tota la resta del Camp serà la zona 2, que estarà dividit en quatre sectors. La T-Mes costarà 42 euros a la zona 1, 66,70 a la zona 2 i 90,10 a la zona tres. Aquesta zona tres es refereix al moviment entre els sectors dins de la zona 2.

Aquesta integració tarifària afectarà, de moment, als autobusos. 'Amb Renfe s'estan mantenint converses i estan molt interessats, però encara no està disponible l'opció', ha destacat Nadal. Més endavant, s'aniran incloent les altres targetes, la T-10 i la T-10/30. La primera costarà 8 euros a la zona 1 i permetrà fer 10 viatges dins d'un període de temps indefinit. En canvi, la T-10/30 permetrà als viatgers realitzar 10 viatges durant un mes. Aquesta segona targeta costarà 7,20 euros a la zona 1.

Amb aquesta iniciativa, els trajectes seran econòmicament més baixos, ja que un viatge de Tarragona a Reus actualment costa 1,75 euros i amb la integració tarifària costarà 0,72. A més, el Secretari per a la Mobilitat també ha destacat la comoditat de no haver de comprar un bitllet diferent per cadascun dels trajectes que es vulguin fer. S'espera, segons Nadal, que abans de Setmana Santa de l'any vinent totes les targetes estiguin disponibles per als usuaris.

L'altre tema tractat durant la reunió que Nadal ha mantingut amb els membres de l'ATM, ha estat el Pla Director de Mobilitat del Camp. Un pla que ha estat aprovat i que ara serà enviat a la Generalitat perquè sigui aprovat també pel Govern. Aquest pla recull totes les millores en infraestructures ferroviàries, viàries i de gestió de la mobilitat que es volen fer a les comarques de l'Alt Camp, el Baix Camp, el Baix Penedès, la Conca de Barberà, el Priorat i el Tarragonès.

El Pla proposa un total de 42 actuacions que estan agrupades en vuit línies estratègiques. La primera recull la millora en les línies de Rodalies, els serveis de trens regionals i la construcció d'una plataforma segregada per als autobusos. El segon punt proposa l'adequació de punts d'intercanvi de transport col·lectiu, de tren - cotxe i de tren - bicicletes. El transport col·lectiu de superfície és la tercera estratègia, que inclou la integració tarifària, millores en la xarxa de transport per carretera i nous sistemes d'informació per a usuaris, entre d'altres. La quarta es centra en la integració de polítiques urbanístiques amb la gestió de mobilitat.

La cinquena estratègia vol promoure el transport sostenible de mercaderies, millorant les xarxes ferroviàries des del Port de Tarragona. La promoció dels desplaçaments a peu i amb bicicleta és la sisena. La setena té l'objectiu de la millora a la xarxa viària i la seva gestió i la vuitena i última, es vol la integració de les polítiques socials i accions de coordinació, com la reducció del soroll del trànsit o facilitar l'accés de les persones amb mobilitat reduïda. Per tot això, s'espera una inversió propera als 1.800 milions d'euros, segons ha detallat Nadal.

Per últim, també ha anunciat que dintre de poc, l'ATM disposarà de web pròpia, ja que a la reunió s'ha autoritzat la seva posada en marxa.





COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Implants i implantació de musulmans

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.