directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 02:03 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

#xocdetrens fletxa

publicitat

Dilluns, 28 de maig de 2007 05:00 h

La Corpo margina el País Valencià i les Illes

Ahir, durant l'escrutini electoral, TV3 va tornar a exhibir el seu total centralisme i va menystenir els resultats electorals a les Illes Balears i al País Valencià, absolutament transcendentals per a molts ciutadans dels Països Catalans.

El tractament que es donà a aquests territoris fou el de simples comunitats autònomes de la gran Espanya, i el web informatiu de la Corpo manté aquesta tònica, i fa ben difícil el seguiment de les informacions electorals d'aquests territoris. Llegir-ne més


Dilluns, 28 de maig de 2007 05:00 h

L'Elvis català entra a l'Ajuntament de Reus

Semblava impossible, però ha succeït. La Cori, la Coordinadora Reusenca Independent, ha aconseguit entrar al consistori de Reus.

El partit més freak dels Països Catalans ha aconseguit augmentar amb 500 vots els 1.348 que va aconseguir el 2003, de manera que enguany ha assolit el 5,05% dels vots a la capital del Baix Camp i l'Elvis català entra al consistori.

1.831 persones s'han decantat per les propostes del cantautor Ariel Santamaria, que va iniciar la campanya electoral a la ciutat rival de Tarragona o que, en un dels molts actes d'aquesta campanya, va fer una bicicletada. Llegir-ne més


Dilluns, 28 de maig de 2007 05:00 h

El desvincle d'Imma Mayol

LFP, lliga, futbol, professional, esport
La foto de la campanya municipal de la Imma Mayol
En la valoració dels resultats d'Iniciativa al consistori Barceloní la candidata Imma Mayol va exhibir un domini de la llengua brutal, i el seu discurs va ser tot un prodigi de riquesa lèxica i pluralitat d'idees.

Durant els 3 minuts que va emprar per destacar que la "dramàtica" participació i els negatius resultats eren un "toc d'atenció" per al partit, va parlar tota l'estona del "desvincle" entre els ciutadans i la política, el "desvincle" dels ciutadans amb l'acció del govern, el "moment de desvincle" en què vivim, etcètera. Llegir-ne més


publicitat

Dilluns, 28 de maig de 2007 05:00 h

Zaplana es retrata amb una bandera franquista

Circula per tot arreu: una fotografia d'Eduardo Zaplana, l'actual portaveu del Partit Popular al Congrés dels Diputats, retratat amb aficionats de la selecció espanyola (La Furia Roja, en deien) sota una ostentosa bandera de l'àguila el yugo y las flechas, franquista i preconstitucional.

Segons sembla, la instantània fou captada durant la celebració d'un Espanya-França en el marc del mundial d'Alemanya 2006.

A més, Zaplana, per tal d'anar al partit, va fer retardar la sessió del Congrés dels Diputats que parlava de la utilització dels aeroports espanyols pels vols il·legals de la CIA traslladant presos a les presons secretes. Llegir-ne més


Dilluns, 28 de maig de 2007 05:00 h

Rivera vota en blanc

Sense tenir en compte la sagnant escissió que els espera, Ciutadans mantenia encara ahir una actitud triomfalista, esperant uns resultats que ni de bon tros s'han complert.

Sense anar més lluny, Albert Rivera, el líder de la formació, es mostrava convençut d'obtenir representació a l'Ajuntament de Barcelona, i augurava que els magnífics resultats de la seva formació servirien per confirmar que el partit "no viu cap crisi". Només ens queda dir que, seguint la seva reflexió, Ciutadans viu una crisi profunda i s'ha demostrat que eren un bluf sobredimensionat fruit de l'oportunisme a les autonòmiques. Llegir-ne més


Divendres, 25 de maig de 2007 05:00 h

La Corpo ja tracta el País Valencià com a Comunitat Valenciana

L'espanyolització de la Corpo avança a passos de gegant. El marc referencial és Espanya, i ja l'exhibeixen sense cap mena de vergonya ni rigor. S'ignora el que passa a la Catalunya Nord, com el transcendental partit de la USAP aquest dissabte, es deixa d'informar dels èxits crucials de l'independentisme escocès i, en referència al Principat, el focus d'atenció és sempre, sempre Barcelona, com durant la campanya electoral actual.

L'última és en referència al País Valencià. Llegir-ne més


publicitat

Divendres, 25 de maig de 2007 05:00 h

Saura, el repressor, volia despenalitzar l'ocupació

No es pot ser antisistema i alhora dirigir els Mossos i la conselleria d'Interior. Ho diem des del principi, però ells s'hi entesten, i es deixen en evidència dia a dia. Les contradiccions de Joan Saura i la seva colla d'ecologistes de pandereta són constants, i la imatge que acaben donant al seu electorat és d'un socialisme a l'antiga, de "república bananera".

Sense anar més lluny, Joan Saura, que a l'actualitat i des d'Interior és el principal repressor del moviment okupa, va demanar al Congrés espanyol la despenalització de l'ocupació fa només 7 anys. Llegir-ne més


Divendres, 25 de maig de 2007 05:00 h

L'alcaldable del PSC a Blanes, en contra de l'ús de preservatius

El candidat del PSC per l'alcaldia de Blanes, Josep Marigó, es va manifestar contrari a la iniciativa de les Joventuts d'Esquerra de Blanes (JERC), que han repartit preservatius durant la campanya electoral per promoure el sexe segur. Marigó va criticar el candidat d'Esquerra, Joan Puig, per haver emprès aquesta iniciativa durant el debat de la Cadena Ser del passat dimarts, com es pot comprovar en aquest arxiu d'àudio (http://www.youtube.com/watch?v=5K4NsZqQSkw). El representant de CiU s'afanya a desmarcar-se de l'actitud de Marigó i es mostra favorable a l'ús dels profilàctics. Llegir-ne més


Divendres, 25 de maig de 2007 05:00 h

Les lliçons d’en Titot

El mític cantant independentista Titot (fundador de Brams, Mesclat i Aramateix, entre d’altres), va fer fa uns dies una entrevista a un diari digital català per explicar el seu compromís polític amb la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de Vic. Contràriament al que passa massa sovint, en Francesc Ribera va evitar en tot moment les lluites caïnites entre independentistes i es va limitar, amb elegància, a defensar la pròpia opció sense criticar les altres.

Tot i que l’entrevistador li posava fàcil una resposta contra Esquerra, amb preguntes com “i en aquesta esquerra independentista hi té cabuda Esquerra?”, en Titot no es va deixar entabanar. Llegir-ne més


Divendres, 25 de maig de 2007 05:00 h

Teresa Cunillera, nova delegada de la Generalitat a Madrid?

Sembla que Teresa Cunillera s'està postulant com a propera ambaixadora de la Generalitat a Madrid en substitució de Martínez Fraile, obligat a dimitir després de dir-li 'malalt' a l'expresident Maragall. Segons indiquen diverses fonts del PSC a ponent, tot apunta que Cunillera no té ganes de repetir a les generals de cap de llista dels socialistes per Lleida, perquè porta quinze anys com a diputada al Parlament espanyol i, a més, la darrera topada amb el conseller i 'capo' del PSC a Lleida, Joaquim Llena, li fa témer que l'aparell del partit pugui muntar-li alguna venjança com presentar-li un candidat a disputar-li la plaça de cap de llista del PSC per Lleida als comicis estatals i haver de superar unes primàries internes. Llegir-ne més


Divendres, 25 de maig de 2007 05:00 h

Qui hi ha darrere Sa-Palomera?

El bloc confidencial Sa-Palomera (www.sa-palomera.blogspot.com), amb més d'un any d'existència, s'ha consolidat com un dels referents informatius dels baixos fons de la política catalana i, sobretot, de la gironina, amb una afluència de prop de 100.000 visites úniques. Segons es rumoreja per Blanes, vila on va néixer el confidencial, avui mateix o demà dissabte podria fer-se públic qui hi ha darrere del diari electrònic. Tot apunta cap a una formació política concreta i el seu líder a la localitat. Llegir-ne més


Dijous, 24 de maig de 2007 05:00 h

TV3, la Televisió de Barcelona

Les tendències centralistes de "la nostra" són per tots conegudes.

Més enllà de l'anecdòtic Telenotícies comarques, el gruix de les informacions allunyades de l'àrea metropolitana es focalitzen en protestes pageses diverses, com si no passés res més a la resta del territori.

Aquests dies, a més, les informacions de campanya s'estan concentrant massivament a Barcelona, fins a punts de vergonya aliena. Telenotícies rere Telenotícies els periodistes de la Corpo ens informen que no signen les notícies per protestar pels blocs electorals però, en canvi, no respecten de cap de les maneres la pluralitat de municipis que hi ha a Catalunya. Llegir-ne més


Dijous, 24 de maig de 2007 05:00 h

Esperanza García, sense esperança

La candidata unionista a l’alcaldia de Barcelona, Esperanza García, ja té coll avall que es passarà quatre anys com a ciutadana de debò, però sense cap acta de regidora. De fet, com el nom del partit indica, ells són Ciutadans, com la resta de ciutadans dels Països Catalans, i és entre nosaltres que es passaran la legislatura, veient els plens de l’Ajuntament per BTV.

Segons sembla, la direcció del partit ha assumit que la nit electoral serà una nit trista perquè C’s quedarà ben lluny dels 50 regidors als quals aspira. Llegir-ne més


Dijous, 24 de maig de 2007 05:00 h

EUiA es replantejarà la relació amb ICV

Després de les eleccions, ICV no només tindrà problemes amb els seus socis Verds (els quals ja han avançat que possiblement abandonaran la federació), sinó també amb els seus amics d’Esquerra Unida i Alternativa (EUiA). Segons ens ha explicat un dirigent d’aquesta formació, la formació comunista que lidera Jordi Miralles està “més que dolguda” amb el tracte “prepotent” que rep per part de la direcció d’ICV, encarnada en l’anomenat “matrimoni Ceaucescu” format per Joan Saura i Imma Mayol. Llegir-ne més


Dijous, 24 de maig de 2007 05:00 h

Què tenen en comú ICV i PSC amb C's?

En un altre Punt de Mira us explicàvem que al País Basc el PP només envia la propaganda en castellà i les poques frases en euskera estan plenes de faltes ortogràfiques.

Doncs, a molts municipis de Catalunya també ha estat així. Quan els ciutadans catalans recullen, com habitualment fan, el correu convencional, hauran vist que aquests últims dies els pot haver arribat una carta que no va firmada... al obrir-la es pot llegir, únicament en castellà, un escrit d'en Mariano Rajoy que insta a que la seva formació política ha de ser la més votada. Llegir-ne més





















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

giny

giny

BLOGS enquestes

Jaume Corbera Jaume Corbera
I'm not learning your damn language (Donald Trump) (Jo no sé la vostra maleïda llengua) (i III)
Joan Lladonet Joan Lladonet
Tenim monarquia per estona!

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.