La fi de l'impacte de les preferents fa baixar un 9% el nombre de reclamacions dels consumidors en el 2016
El caos de Vueling a l'estiu de l'any passat no té un efecte rellevant en les estadístiques per l'actuació de l'ACC a peu de l'aeroport
ACN Barcelona.-El balanç del 2016 de l'Agència Catalana de Consum (ACC) s'ha vist impactat per l'esgotament definitiu de les reclamacions dels consumidors per les preferents bancàries cosa que ha provocat que el nombre de reclamacions de l'any passat, 14.640, hagi estat un 9% inferior a les presentades el 2015, segons Joan Aregio, secretari d'Empresa i Competitivitat. Aregio ha reconegut que les xifres del 2016 s'han situat en un perímetre homologable als anys anteriors de l'impacte de les preferents que van alterar les estadístiques del 2013, 2014 i 2015. Aregio ha explicat que tot i el caos de Vueling al Prat a l'estiu passat, aquest malestar dels consumidors no es va traslladar a l'estadística del 2016 per l'actuació a peu d'aeroport de l'ACC que va facilitar acords entre la companyia i els afectats.