Ferrmed i empresaris d'Almeria reclamen la doble plataforma al ramal costaner sud del Corredor Mediterrani
La Declaració reivindica la posició estratègica de la zona, amb una de les produccions hortofrutícoles més importants d'Europa
ACN Almeria .-La cambra de Comerç d'Almeria i el lobby empresarial Ferrmed han reclamat aquest dimecres al govern espanyol avenços al sector sud del Corredor Mediterrani, apostant per la doble plataforma ferroviària en el ramal costaner, que va des de Lorca (Múrcia) cap a Algesires, passant per Almeria. En el marc de la jornada, 'El sector sud del Corredor Mediterrani, desenvolupament de la infraestructura ferroviària i de l'explotació. Noves oportunitats", 120 representats d'institucions, empreses, operadors logístics i ferroviaris han sumat forces en aquesta reivindicació, plasmada en la 'Declaració d'Almeria'. En declaracions als mitjans, el president de la Cambra d'Almeria, Diego Martínez, ha indicat que la declaració vol "impulsar el desenvolupament del sector sud de transport" i ha lamentat que en 130 anys no s'hagi posat cap línia ferroviària a la demarcació.
Martínez ha afegit que el sector sud de la costa mediterrània és una zona estratègica a nivell mundial per la qual circula el trànsit intercontinental més important del món, per la seva vinculació amb el Nord d'Àfrica, que veu "truncades" les seves oportunitats per unes males connexions ferroviàries d'enllaç amb Europa. En aquesta jornada, tant la Cambra de Almeria com Ferrmed han reclamat per al ramal costaner del Corredor Mediterrani les mateixes prestacions que el ramal interior. En aquest sentit, consideren necessària la doble plataforma en tot el seu recorregut des de la frontera francesa fins a Andalusia, amb una doble penetració des de Lorca, un cap a Almeria i per la costa cap a Algesires, i una altra cap a Granada per Basa i Guadix a través de la vall de l'Almanzora i des d'allà per l'eix transversal andalús fins Antequera i Bobadilla, per enllaçar amb Algesires a través d'una línia totalment restaurada. A la conferència també han participat representants institucionals d'Almeria i de la Junta d'Andalusia i de Múrcia. La producció hortofrutícola més important d'EuropaEn declaracions a l'ACN, el president de Ferrmed Joan Amorós ha posat en valor aquesta zona del Corredor Mediterrani, destacant que compta amb la producció hortofrutícola més important d'Europa. Amorós ha afegit que la producció podria arribar a Catalunya en una sola nit si els remolcs dels camions poden viatjar en tren quan en l'actualitat poden arribar a tardar entre 12 i 16 hores. El dirigent de Ferrmed també ha incidit en la comunicació "horrible" entre Almeria i Catalunya i ha posat com exemple el seu propi viatge: en avió fins a Màlaga i en cotxe de lloguer fins a la ciutat amfitriona de la jornada. Amorós ha demanat Foment que puntualitzi en quina data preveu que les actuacions acabin i actuacions addicionals com la doble plataforma per a tot el Corredor fins Algesires.