directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 6 de maig de 2024 17:05 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Diumenge, 21 d'octubre de 2018 19:57 h

La fira Mercat de Mercats aplega 235.000 persones en una edició que ha posat l'accent sobre la sostenibilitat

L'avinguda de la Catedral de Barcelona s’ha omplert de visitants que han pogut fer més de 60.000 degustacions de tapes

ACN Barcelona.-La novena edició de la fira Mercat de Mercats, ha aplegat unes 235.000 persones a l’avinguda de la Catedral de Barcelona. La cita ha volgut donar una especial importància a la sostenibilitat del món dels mercats i la gastronomia. Durant tres dies, tretze paradistes dels diversos mercats de la ciutat s’han traslladat a la fira per portar-hi els seus productes, donant a conèixer el tracte especialitzat de les seves parades a tothom qui s’hi ha volgut acostar. Al llarg del cap de setmana s’han consumit més de 60.000 degustacions. Les tapes més venudes han estat el risotto de bolets silvestres i tòfona negra de Cecconi’s; l’arròs del Delta d’ortigues de mar i maionesa d’algues de Xerta Restaurant, i l’ou a baixa temperatura amb brandada de bacallà al pil-pil de Bacallaneria Perelló 1898.

Aquesta edició de Mercat de Mercats ha incidit en la sostenibilitat i la responsabilitat mediambiental del sector, que també s’ha fet palesa en les 25 activitats celebrades a l’Aula de Mercat entre ponències, showcookings, tasts i presentacions. El restaurant Sergi de Meià o l’Escola Hofmann han parlat de reaprofitament i sostenibilitat. També la marca de cotxes Renault ha participat a la fira inculcant els valors dels vehicles elèctrics en un compromís sostenible que ha transcendit el producte agroalimentari.Per potenciar aquesta voluntat, s’han posat en marxa diverses mesures per tal que tot el material utilitzat durant la fira fos correctament reciclat o reutilitzat i també per donar a conèixer tot allò que es pot fer per reduir residus. Així, els programes i cartells de l’esdeveniment s’han imprès en paper ecològic amb certificat FSC i s’han utilitzat plats i coberts reciclables per a la Zona de Degustació. A més, s’han col·locat contenidors per a tot tipus de reciclatge al llarg de l’espai de la fira.L’edició d’enguany ha portat per primera vegada a la fira els mercats no alimentaris de la ciutat. Així, els Encants de Sant Antoni, el Dominical de Sant Antoni i els Encants - Fira de Bellcaire s’han pogut donar a conèixer en un espai propi entre la resta de mercats. També, i per segon any a la fira, tots aquells que han passejat per l’esdeveniment en família han pogut gaudir d’un espai familiar per a nens i nenes. Com és habitual, un dels grans atractius de la fira ha estat l’espai “Artistes de Mercat”, on comerciants dels mercats de la ciutat han explicat trucs i consells de tot tipus. Enguany, en concret, s’han fet nou xerrades que parlaven sobre carn i elaborats càrnics innovadors, de les subhastes del Mercat dels Encants i el seu funcionament, de reaprofitament alimentari en fruites i verdures, de plantes i flors, de bacallà i de bolets. “Mercat de Mercats s’ha consolidat com a espai de visibilitat del que representen els mercats municipals, no només per l’excel·lència dels seus productes sinó també com a lloc de trobada i convivència social”, ha comentat el regidor de Comerç i Mercats, Agustí Colom. Dins l’Aula de Mercat també s’han fet deu tastos i degustacions amb productes com formatges i vins. Algunes de les convocatòries que han tingut més èxit han estat la conduïda pel xef Carles Gaig cuinant amb formatges de Suïssa, la dels combinats Royal Bliss de Coca-Cola o el tast de vermuts de Cinzano. També ha captat l’atenció el tast guiat per diferents vins, caves i escumosos de totes les DO de Catalunya a càrrec de l’ex sumiller d’elBulli, Ferran Centelles, vins tots ells que s’han pogut trobar a l’espai Celler del Mercat. “Tenim una riquesa i varietat increïble”, ha comentat Centelles.Gastronomia als mercats d’arreu d’EspanyaEntre les vint-i-cinc conferències que s’han pogut escoltar durant els tres dies a l’Aula de Mercat, s’hi ha fet una ponència magistral dedicada a la nova tendència que són els restaurants dins els mercats. Han participat al debat quatre xefs de quatre grans restaurants de mercats de l’estat: José Vicente, de l’Habitual by Ricard Camarena (Mercado de Colón. València); Alex Marugán, de Tres por Cuatro (Mercado de Torrijos. Madrid); Jorge Ochoa, de El Mercao (Mercado Ensanche. Tafalla) i Quim Márquez, d’El Quim de la Boqueria (Mercat de la Boqueria. Barcelona). Aquest últim ha comentat sentir-se orgullós perquè “aquesta tendència dels restaurants dins els mercats va sorgir de Barcelona”.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.