directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 2 de maig de 2024 01:02 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 13 de desembre de 2018 13:43 h

Renovat el conveni del Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de l'aeroport del Prat

L'objectiu continuarà sent captar noves connexions intercontinentals i consolidar les 45 actuals

ACN El Prat de Llobregat.-Generalitat, Ajuntament de Barcelona, AENA i la Cambra de Comerç de Barcelona han renovat aquest dijous el conveni del Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA) de l'aeroport del Prat per quatre anys més. Des de la seva posada en marxa el 2005, el CDRA ha aconseguit que les destinacions intercontinentals hagin passat de 17 a les 45 actuals i que s'hagi multiplicat per vuit el volum de passatgers directes intercontinentals. L'objectiu del nou mandat serà consolidar les connexions existents amb més freqüències i captar-ne de noves. En aquest sentit, les prioritats passen per potenciar els mercats asiàtics i nord-americà. Al detall, el comitè intentarà fer realitat les connexions amb Tòquio, Delhi, Bangkok o Mèxic, en les que es treballa des de fa mesos.

Segons el Pla Estratègic 2018-2019 del CDRA, també es treballarà per enfortir el teixit lligat al sector dels viatges i el transport aeri que s'ha creat a Barcelona gràcies al poder d'atracció de noves empreses de la capital catalana. El CDRA recorda que actualment més de 125.000 persones treballen vinculades d’alguna manera a l’aeroport i al tràfic aeri (llocs directes, indirectes, induïts i catalítics) i que això s'ha de potenciar.En aquest sentit, el CDRA celebra que companyies com Norwegian i Level, estableixin la seva base d’operacions de llarga distància a Barcelona i creïn oficines i llocs de feina amb alt valor afegit pel territori. Aquest fet és clau perquè permet fer créixer les rutes de llarg radi molt més ràpidament i aportant més valor al model aeroportuari.Finalment, la càrrega aèria també ha esdevingut un fenomen important i clau per molts sectors industrials exportadors de Catalunya, com ara el sector farmacèutic-químic, el de manufactures elèctriques i automoció, l’alimentari i el tèxtil, que és el que genera major volum de càrrega aèria. Amb tot això Barcelona s’ha posicionat entre els 20 aeroports més grans d’Europa en càrrega aèria.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.