directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 2 de maig de 2024 12:07 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 12 de març de 2019 17:19 h

El Col·legi d'Enginyers de Camins i la Cambra demanen que el Port gestioni les obres dels accessos viaris i ferroviaris

Els tècnics recorden que són una infraestructura "clau per desenvolupar el Corredor Mediterrani i per a la internacionalització de les empreses"

ACN Barcelona.-El Col·legi d'Enginyers de Camins i la Cambra de Comerç de Barcelona han reclamat que el Port de Barcelona creï l'oficina tècnica exclusiva als accessos viaris i ferroviaris i gestioni les obres després que en el darrer consell d'administració del port s'aprovés la proposta de creació d'una oficina tècnica i un director nomenat pel mateix Ministeri de Foment. Pel degà del Col·legi, Oriol Altisench, seria "la millor manera de desbloquejar unes actuacions aturades durant anys per manca de lideratge polític" i ha demanat al govern espanyol que accepti la proposta i la programació definitiva de les obres. En la mateixa línia, la Cambra veu l'oficina com una "eina imprescindible per desencallar la construcció dels nous accessos després d'una dècada perduda".

(En aquesta actualitzacio, s'ha afegit el posicionament de la Cambra de Comerç de Barcelona)"Les obres són claus pel futur del Port, que és un dels principals elements tractors de l’economia catalana, clau per desenvolupar el Corredor Mediterrani i per a la internacionalització de les empreses", ha remarcat Altisench.La comissió d’infraestructures i finançament del Col·legi considera que "es tracta d’unes obres de gran complexitat, amb múltiples afectacions en infraestructures clau per la mobilitat metropolitana i requereix d’una gestió de proximitat, que asseguri el compliment dels terminis previstos en l’execució i resolgui tots els problemes de mobilitat i d’afectacions en altres infraestructures".Per la seva banda, la Cambra ha afirmat que "deplora" el temps transcorregut des del primer estudi el 2007 (les obres comptaven amb un pressupost de 302 MEUR) i revisat el 2012 (100 MEUR) amb l'objectiu de simplificar l'obra i que gairebé 12 anys després es torni "al mateix punt de partida". La Cambra recorda que la solució original preveia que els 1.840 metres inicials de l'accés ferroviari estiguessin constituïts per un túnel de 1.600 metres amb pantalles a gran profunditat i la longitud restant fos en superfície. En canvi, la modificació del 2012 consistia en substituir el tram inicial per un nou tram de 2.520 metres sobre la plataforma d'FGC, majoritàriament en superfície i sense construir nous túnels.L’Oficina Tècnica per gestionar els accessos viaris i ferroviaris s’inspira en l’anomenat Pla Barcelona, una oficina similar creada per Aena el 1999 per desenvolupar el conjunt d'actuacions derivades del Pla Director de l'Aeroport i que va culminar amb la posada en servei de la nova terminal el 2009.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.