Google serà l'expositor estrella del Mobile World Congress 2011 a Barcelona
Un any més, la cita injectarà 200 milions d'euros a l'economia barcelonina i aplegarà 55.000 experts
Barcelona tornarà a ser la capital mundial de la telefonia mòbil entre el 14 i el 17 de febrer amb la celebració d'una nova edició del Mobile World Congress, una trobada que segons el responsable del certamen, John Hoffman, esquiva la crisi econòmica amb xifres rècord pel que fa al nombre de participants i superfície expositiva. A més l'edició 2011 comptarà amb un expositor excepcional, el gegant informàtic Google, que per primera vegada assistirà al certamen. Concretament, s'esperen uns 55.000 visitants, el 30% dels quals alts directius de les 1.300 empreses, 18 d'elles catalanes, que hi participaran. Això es traduirà en una ocupació hotelera que rondarà les 30.000 places, un 25% més que l'any passat, i un impacte econòmic sobre la ciutat de Barcelona que superarà els 200 milions d'euros, una xifra semblant a l'assolida el 2007.
Malgrat l'actual context econòmic, el conseller delegat de GSMA, John Hoffman, s'ha mostrat optimista respecte l'edició d'enguany del Mobile World Congress, el certamen de referència a nivell mundial en el sector de la telefonia mòbil, que se celebrarà entre el 14 i el 17 de febrer al recinte de Fira de Barcelona a MontjuïcHoffman ha apuntat que el nombre de visitants es mourà entre els 52.000 i els 55.000 visitants procedents de 200 països, el 30% dels quals alts directius. Aquesta xifra supera els 49.000 visitants de l'any passat, confirmant a l'alça les expectatives per l'edició d'aquest 2011. El nombre d'expositors també creix en comparació a d'altres edicions amb 1300 empreses representades, 67 de les quals espanyoles, i 18 catalanes, així com la representació institucional, que passa de les 87 delegacions de l'any 2010, a les 110 d'aquest any.
Impacte econòmic
Pel que fa a l'impacte econòmic, el primer tinent d'alcalde a l'ajuntament de Barcelona, Jordi William Carnes, l'ha xifrat en més de 200 milions d'euros. En aquest sentit, un dels sectors més afavorits serà l'hoteler ja que s'espera que s'ocupin unes 30.000 places a tota la ciutat, un 25% més que l'any anterior. Pel que fa als preus d'aquestes places hoteleres, Carnes ha dit que gràcies a la col·laboració entre els organitzadors del certamen i la Cambra de Comerç de Barcelona, no haurien d'incrementar com ha passat en d'altres edicions. Amb tot, no ha descartat que, en casos puntuals, alguns hotels aprofitin la celebració del congrés per incrementar les tarifes.
Google hi participarà per primer cop
Una de les principals novetats d'aquesta edició és la participació, per primer cop, de Google, una multinacional que no acostuma a assistir a aquest tipus de certàmens, i que compartirà espai amb les principals multinacionals del sector.