directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 26 d'abril de 2024 20:27 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

Brussel·les adverteix que reduir la velocitat per no contaminar 'pot tenir l'efecte contrari en àrees urbanes'

La CE alerta que ha portat l'Estat als tribunals perquè ciutats com Barcelona incompleixen la normativa europea de l'aire

Comentaris 6  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

La Comissió Europea reconeix que no té 'conclusions clares' sobre si reduir la velocitat a 110 km/h a les autopistes ajuda a millorar el medi-ambient i per això no es posiciona sobre la decisió del Govern d'augmentar el límit de velocitat als accessos de Barcelona. 'Hi ha estudis que mostren que reduir la velocitat a les carreteres pot reduir la contaminació, però és ambigu perquè n'hi ha d'altres que mostren que, en àrees urbanes, obtens un efecte contrari', explica a l'ACN el portaveu comunitari de Medi-ambient, Joe Hennon. Hennon.
80 km/h, reduir contaminació, cotxes, carretera
Comparteix
   


Etiquetes
Com assolir els objectius que marca la directiva comunitària sobre qualitat de l'aire no és competència de la Comissió Europea sinó dels estats membre. 'És el govern català qui ha de decidir quines mesures pren per combatre la contaminació a l'aire', explica el portaveu.

La pol·lució de l'aire, segons Hennon, ve sobretot de la indústria, el tràfic i la calefacció domèstica. Per això, per millorar-la cal aplicar un paquet de mesures que afecti diversos àmbits. 'Els efectes de reduir la velocitat són ambigus i, segons els nostres investigadors, no és possible extreure conclusions clares', explica el portaveu comunitari.

L'Estat no ha tingut gaire èxit fins ara
Així, han de ser els estats membre els que decideixen quines mesures aplicar per lluitar contra la mala qualitat de l'aire. Una lluita en què, de moment, l'Estat no se n'ha sortit. 'Fins ara, Espanya no ha tingut gaire èxit en les mesures que ha aplicat per millorar la contaminació de l'aire i per això la Comissió Europea l'ha portat al Tribunal de Justícia de la Unió Europea', diu Hennon.

'Durant anys, ens hem intercanviat cartes formals amb el govern espanyol sobre la qualitat de l'aire i Espanya ens ha demanat exempcions un parell de cops però nosaltres les hem rebutjades perquè no vèiem que Espanya tingués un pla convincent que suggerís que assolirien els objectius marcats per la UE encara que els donéssim aquestes exempcions', explica Hennon a l'ACN. Per això, insisteix, 'encoratgem el govern espanyol a complir amb la directiva sobre qualitat de l'aire i no esperar a la decisió de la Cort, pel medi-ambient i pels propis ciutadans', diu el portaveu, que calcula que la decisió del Tribunal de Luxemburg pot trigar fins a dos anys a arribar.

L'estat espanyol, però, no és l'únic que incompleix els límits establerts per Brussel·les. 'Les principals ciutats, com Barcelona, i diverses àrees urbanes incompleixen la normativa a Espanya però és un problema molt estès a tota la UE. Ja hi ha sis estats que estan als tribunals i hem començat procediments legals amb altres 14 estats, que també podrien acabar davant de la justícia', explica.

Barcelona emet més contaminació de la permesa per l'executiu comunitari, que al 2010 va fixar en 40 micrograms per metre cúbic el límit de diòxid de nitrogen. Un límit que la ciutat no compleix, en part, a causa del tràfic dels cotxes dièsel, la majoria dels que hi ha a la capital catalana i els més contaminants. De fet, Barcelona emet fins 50 micrograms per metre cúbic, deu punts per sobre del que permet la norma europea, d'aquest gas tòxic que irrita el sistema respiratori.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#6
8 de març de 2011, 11.42 h

Aquests de Brusel·les, altrament dit polítics que no valen un duro, el què haurien de fer és portar ecspanha al tribunals per anorreament d'un poble que es diu català i d'una llengua que és parlada per prop de 9 milions de persones, mentre ells des de la seva poltrona estan mirant cap a una altra banda . Aquells polítics són exactament com els d'aquí, distreure el personal amb altres bajanades. Són més inútils que uns sostenidors a les mamelles d'una vaca.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
ja ni'hi ha prou fletxa PAISOS CATALANS
8 de març de 2011, 11.41 h

El problema es que cada dia som mes esclaus d'un sistema obsolet i sense futur.
Si dema hagues una tormenta solar i ens quedessim sense electricitat no podriem sobreviure. Ens fan cada dia mes obedients, en poc temps ens marcaran amb un xip i el pitjor es que ho consentim i acotem el cap
Hauriem de demostrar que pensem, que som lliures i que no poden manipular-nos, no cal fer grans creuades, per ex., jo estic cuinant amb un forn solar totalment cassola, es tracta de petits fets que ens facin un... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
Jordi fletxa Barcelona
8 de març de 2011, 01.05 h

A les àrees urbanes augmenta la contaminació, en estar proveïdes de semàfors. Els vehicles parats en iniciar la marxa han de fer més esforç i per tant tenen més consum. Qui hagi passat alguna vegada pel costat d'un semàfor en el moment de posar-se verd, de haver-hi algun camió a gas-oil segurament haureu tingut d'aguantar-vos la respiració fins allunar-vos-en.


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
euro fletxa EN PUIG ES UN GÓS RABIÓS I FA PORRRRRRRRR
8 de març de 2011, 00.04 h

ha ha ha ha ....
els col.laboracionistes amb ecspaña = ciu, han deixat les pancartes que diuen :

PER REDUIR CONTAMINACIÓ I ACCIDENTS = RADAR.

PATÈTICS.


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
7 de març de 2011, 17.03 h

Doncs potser és hora que fotem fora els suposats "ecologistes" de la regidoria de medi ambient...


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 8
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
7 de març de 2011, 16.05 h

Totes les idees del tripartit han sigut idees de bomber piroman.

Per sort ens hem tret del demunt aquella colla de sectaris.


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 5
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
On abunda més el seny, a Euskadi o al Principat?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.