CiU es compromet per escrit a impulsar el desdoblament de l'N-II a les comarques gironines
Jordi Pujol i Jordi Xuclà qualifiquen d'"escandalosos" els incompliments constants del govern espanyol amb aquesta carretera
CiU s'ha compromès per escrit davant els representants de la Cambra de Comerç de Girona, la de Palamós i la de Sant Feliu de Guíxols a impulsar el desdoblament de l'N-II a les comarques gironines durant el pròxim mandat fixant-lo amb com a 'objectiu irrenunciable'. El president Jordi Pujol i el candidat per Girona, Jordi Xuclà, han estat els primers en signar el compromís i han instat la resta de candidats i de presidents catalans que també els subscriguin. Tant Pujol com Xuclà han qualificat d''escandalosos' els incompliments constants del govern espanyol amb aquesta carretera. Segons dades del Ministeri de Foment, Girona és la demarcació amb menys quilòmetres d'autovia de l'Estat.
Els dos han qualificat d''escandalosa' la situació de l'N-II i els constants incompliments del govern espanyol. Xuclà ho ha fet amb xifres a la mà com, per exemple, que a la província de Girona només hi ha fets 27 quilòmetres d'autovia convertint-la en la demarcació amb menys quilòmetres de l'Estat. Tot i que entén la situació pressupostària actual, Xuclà creu que el Ministeri de Foment continua tenint diners tot i la davallada del 40% del pressupost i creu que el que ha de fer és 'racionalitzar' i seleccionar les inversions de forma 'coherent'.
El president Jordi Pujol creu que aquesta voluntat de deixar de banda les comarques gironines es deu a una 'irracionalitat' gairebé històrica del govern espanyol, que sempre ha bloquejat les connexions amb França a través de Catalunya. 'Va passar amb el tren i ha passat amb la carretera', ha criticat Pujol que insta a posar punt final a aquest greuge amb les comarques gironines.
El compromís per escrit queda dipositat a la Cambra de Comerç i serà un document que podran 'brandar' al llarg del mandat per exigir que es facin les obres. Pel que fa a demanar la gratuïtat de l'autopista als trams en obres, Pujol ho veu inviable i creuen que és millor que els diners que haurien de destinar a fer el tram gratuït es destinin a enllestir les obres.