Endesa agraeix en un anunci als diaris 'la comprensió i paciència' dels abonats
Titlla la nevada de 'catàstrofe sense precedents' i torna a escudar-se en l'absència de la MAT
La companyia Fecsa-Endesa publica aquest dimarts a diferents rotatius un anunci a pàgina sencera on expressa als seus clients de les comarques gironines 'el seu agraïment per la comprensió i paciència de les famílies i negocis' que han patit el tall en el subministrament elèctric a causa del temporal de neu. Un incident que l'elèctrica titlla de 'catàstrofe sense precedents'. Endesa recorda també que per pal·liar els efectes del temporal, la companyia ha mobilitzat més de 1.500 tècnics i operaris sobre el terreny, 300 grups electrògens i més de 400 microgeneradors, provinents dels estats espanyol i francès. Un pla d'emergència que ha suposat un cost de més de 60 MEUR, segons la companyia.
L'anunci, en forma de carta, es publica aquest dimarts a diaris com 'La Vanguardia', l'Avui', 'El Punt', o 'El Periódico', entre d'altres. La companyia titlla la nevada del 8 de març com una 'catàstrofe sense precedents pel sistema elèctric', tot recordant que el temporal va afectar un àrea de més de 3.000 quilòmetres quadrats danyant 33 torres d'alta tensió, més de 500 de mitja tensió i centenars de baixa.Uns danys que per la seva magnitud, sumat a les dificultats per accedir a les infraestructures avariades i els protocols de seguretat per a la reparació de les línies, van impedir, segons la companyia, restablir el servei 'amb la celeritat que per a tots hagués estat desitjable', afegeix.
Finalment, Endesa afirma que la reposició del servei s'hauria pogut enllestir amb major rapidesa si s'haguessin desenvolupat 'les instal·lacions que la companyia està proposant des de fa més de deu anys'.
Notícies relacionades
- El Govern recomanarà les empreses que emprenguin la via judicial si no prosperen les reclamacions a Endesa 16.03.2010.
- ERC recomana canviar de companyia elèctrica als afectats per les apagades 15.03.2010.
- Endesa assegura que encara hi ha 5.000 clients sense llum, cinc dies després de la nevada 13.03.2010.
- Huguet recorda a les elèctriques que s'enfronten a sancions 'dures' si tenien les torres en mal estat 13.03.2010.
- Fecsa no sap dir quan restablirà el servei després de la quarta nit sense llum 12.03.2010.
- El PSC aprofita el temporal per reclama als seus socis fer la línia de la MAT 'el més aviat possible' 12.03.2010.
- Fecsa no sap quan tornarà la llum a tots els abonats afectats 11.03.2010.
- Endesa no compleix els terminis i podria mantenir sense llum almenys 50.000 clients una tercera nit 10.03.2010.
- Unes 100.000 famílies tornen a passar la nit a les fosques 09.03.2010.
- El Govern recomanarà les empreses que emprenguin la via judicial si no prosperen les reclamacions a Endesa 16.03.2010.