L’Estat ja planeja la xarxa ferroviària d’un futur amb Catalunya independitzada
Empresaris valencians i aragonesos intenten reactivar el fantasma del corredor central
L’eix València-Aragó és la nova ocurrència per aturar l’avenç del corredor mediterrani. Els governs dels dos territoris estan preparant una cimera, encara sense data, per donar preferència a una infraestructura ferroviària que foradi els poc estratègics Pirineus centrals. Això deixaria en un segon pla l’apropament València-Barcelona i evitaria a Espanya dependre d’una hipotètica Catalunya independent pel transport de mercaderies cap a França.
La cúpula de l’Associació Valenciana d’Empresaris ja s’ha reunit amb la presidenta aragonesa, Luisa Fernanda Rudi per fer pressió i tirar endavant el que es podria anomenar ‘Eix PP’. Les intencions d’aquest bloc Generalitat Valenciana – Govern d’Aragó són clares: “L’eix ferroviari central és el cavall guanyador en matèria d’infraestructures el tercer carril del Corredor Mediterrani és una bagatel·la que ens tindrà entretinguts un temps i després a demanar”, diu un article de la versió valenciana d’El Mundo.
El diari encara va més enllà, dient que “a Catalunya no li preocupa el que passa al sud de Tarragona, i Madrid i Algesires batallaran pel traçat central que creua Saragossa perquè és de sentit comú que no vulguin hipotecar la seva sortida ferroviària a França passant per Barcelona”. Preparen ja una alternativa pel transport de mercaderies cap a l’Europa central evitant Catalunya, no sigui que esdevingui independent i que tot un Estat espanyol depengui del nou Estat escindit.
Notícies relacionades
- Amb Espanya, ni corredor mediterrani, ni ample europeu 16.12.2014.
- Els nyaps de l'AVE devaluen la "marca Espanya" 05.05.2014.